וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א תשלם למי שימצא פתרון לבעיה במסגרת מסע למאדים

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 10:27

סוכנות החלל האמריקנית הכריזה על "Waste to Base" - אתגר המחפש רעיונות למיחזור אשפה במסגרת המשימה לכוכב האדום

מאדים. AP
מאדים/AP

כבר שנים שנאס"א מתכננת לשלוח אסטרונאוטים שיטוסו למאדים. כעת, במסגרת התכנית השאפתנית הזאת, סוכנות החלל האמריקאית מחפשת דרכים להגיע למאדים ובחזרה תוך צמצום פסולת מבוזבזת.

מעבדת הטורנירים של הסוכנות יחד עם פלטפורמת מיקור ההמונים HeroX, השיקו אתגר הנקרא - "Waste to Base". האתגר מחפש אחר רעיונות למיחזור אשפה, פסולת, פחמן דו חמצני וחומרי אריזות במהלך משימה של שנתיים עד שלוש שנים של צוות האסטרונאוטים Red Planet.

תיעוד מהנסיעה הראשונה של רכב החלל "התמדה" של נאס"א במאדים, 6 מרץ 2021. רויטרס
מאדים. האתגר מחפש אחר רעיונות למיחזור אשפה/רויטרס

"האתגר עוסק במציאת דרכים להמיר פסולת לחומרי בסיס ודברים שימושיים אחרים, כמו חומר הנעה או חומרי גלם להדפסת תלת מימד", כך נכתב באתר. "אנחנו מחפשים רעיונות כיצד להמיר זרמי פסולת שונים לחומרי הנעה, ולחומרים שימושיים, שאותם ניתן להפוך לדברים נחוצים. פתרונות אידיאליים יסייעו לצמצם את בזבוז הפסולת".

הזוכים בתחרות יקבלו פרסים כספיים של עד 1,000 דולר, כשסך כל תקציב הפרסים עומד על 24,000 דולר. ניתן להירשם לתחרות עד ה-15 במרץ, וכל מי שמעל גיל 18 יכול להירשם לבד או כחלק מצוות. נאס"א צפויה להכריז על הזוכה עד ה-22 באפריל.

הרעיונות הזוכים צפויים להיכנס למסמך המהווה "חלק ממפת הדרכים לעבודת פיתוח טכנולוגיה עתידית" עבור פרויקט הפחתת הלוגיסטיקה של נאס"א. הסוכנות אמנם טרם קבעה לוח זמנים לשליחת בני אדם למאדים, אך ההשערה שאסטרונאוטים יצליחו להגיע לשם עד אמצע 2030. בזמן הקצר יותר, הסוכנות מקווה לשלוח את האסטרונאוטים לירח עד 2025. משימות ירח עשויות לסייע לתכנון המשימות העתידיות של מאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully