וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר נסיעה בכבישים - פחות אינסטגרם: האפליקציות שזינקו בגל החמישי

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 11:48

האם האפליקציות הפופולריות נהנו או הפסידו מהשהייה בבתים והאם במקום לחדשות התמכרנו לאסקפיזם? דו"ח חדש חושף את השפעת הגל החמישי על השימוש ביישומים הפופולרים

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021/ראובן קסטרו

תוצאות גל האומיקרון: עד כמה הסגר שקט שונה מהסגרים הקודמים? קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי פרסמה הבוקר (שלישי) דו"ח המשווה את השימוש של הישראלים באפליקציות השונות ומצביעה על ההבדלים.

"אנו רואים נתונים דומים בין התקופה הנוכחית של הגל החמישי לבין מה שראינו בסגר השלישי, הדבר ניכר בהרגלי השימוש ברשתות החברתיות ובאפליקציות פופולאריות", אומר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון yes ובזק בינלאומי. עוד הוסיף: "מהנתונים עולה שהמעבר לעבודה היברדית וקיום פגישות מרחוק, כאן כדי להשאר ואנחנו רואים זאת בביקוש ובשימוש בזום שנשאר משמעותי מאד גם בין הסגרים ומאפשר לנו ניצול מיטבי יותר של הזמן".

נסענו פחות - אבל המגמה מתמתנת

התמונות של הכבישים הכמעט ריקים מהסגר הראשון. נשאו זכרונות רחוקים. עם זאת, באותו סגר נרשמה ירידה בשימוש של 54.2% במספר המשתמשים באפליקצית וויז (Waze), בסגר השני היו רק 36.7% פחות משתמשים בסגר השלישי 23.4% מול התקופה של לפני הקורונה. בסגר הנוכחי ירידה ממוצעת של רק 18.6% לעומת התקופה של לפני כחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
Waze. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
נסענו פחות – אבל המגמה מתמתנת. וויז/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פייסבוק ואינסטגרם

בסגר הראשון חלה ירידה גדולה יחסית במספר המשתמשים בשתי האפליקציות לעומת תקופת טרום הקורונה- 8.2% בפייסבוק ו-10.5% באינסטגרם, בסגר השני, הירידה הייתה מתונה יותר רק 3.6% השתמשו פחות בפייסבוק ו-2.7% באינסטגרם, הסגר השלישי כבר כמעט ולא השפיע: רק 0.2 ירידה במספר המשתמשים בפייסבוק, ו-2.1.

באינסטגרם. הגל הנוכחי דומה לסגרים 2 ו-3 עם ירידה מתונה בלבד בשימוש בשתי הרשתות החברתיות הפופולריות לעומת התקופה שלפני..

טיקטוק

בסגר הראשון חלה ירידה מזערית של 0.1 במספר המשתמשים בטיקטוק אבל מאז חלה עלייה עקבית במספר המשתמשים היומי באפליקציה. בסגר השלישי העליה הגיעה למעל 53% יותר משתמשים לעומת תקופת טרום הקורונה. הסגר הנוכחי כמעט חסר השפעה על השימוש בטיקטוק עם עלייה של פחות מ-2%. במספר המשתמשים היומי.

טיקטוק, שהייתה אפליקציה חדשה עד לפני כשנתיים עם חדירה נמוכה ועיקר השימוש בה היה על ידי בני נוער, הפכה בתקופת הקורונה ללהיט ותפסה תאוצה גם בקרב מבוגרים. אם משווים את העלייה במספר המשתמשים היומי בטיקטוק היום לעומת תקופת טרום הקורונה מגלים עלייה של 73%.

אפליקציות פייסבוק. ShutterStock
הגל הנוכחי דומה לסגרים 2 ו-3. פייסבוק ואינסטגרם/ShutterStock

זום - לא כמו הסגר הראשון, אבל עדיין רושמת עלייה

בסגר הראשון, רובנו התוודענו לתופעה החדשה של פגישות וידאו באמצעות הזום. ומאז השימוש באפליקציה רק הולך וגובר. זה התחיל עם עלייה של 3,083% במספר המשתמשים היומי בסגר הראשון, עלייה של 3,519% בסגר השני, ועלייה של 4,260% בסגר השלישי כל זאת לעומת תקופת טרום הקורונה.

בהשוואה לתקופה שלפני תחילת הסגר "השקט" חלה עלייה של כמעט 22% בלבד במספר המשתמשים היומי וזה קורה מסיבה פשוטה - הזום הפך לחלק מחיינו, לכן הגידול בשימוש בו לא זינק כמו בסגרים הקודמים, הוא פשוט היה גבוה. לשם השוואה השימוש בזום בסגר השקט לעומת תקופת טרום הקורונה עלה ב-3,516% והוא דומה לשימוש בתקופת הסגר השני.

צפייה באקטואליה - חלאס עם החדשות, רוצים VOD

בסגר הראשון פשוט נדבקנו למסכים: ראינו עלייה של 66% בממוצע במספר שעות האקטואליה שצרכנו ועם מסיבות עיתונאים כמעט מדי ערב שמדווחות על ההגבלות החדשות. בסגר השני, כשכבר ידענו יותר על הנגיף, הייתה עלייה של 13.8% בלבד ובסגר השלישי עלייה של 8.1% בלבד, לעומת תקופת טרום הקורונה. הסגר הנוכחי כבר תופס אותנו מותשים וחסרי עניין עם ירידה של כ-4% בצפייה באקטואליה לעומת התקופה שלפני הסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully