וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון? הנה טריקים שאתם אולי לא מכירים

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 11:52

מערכת ההפעלה של אפל כוללת הרבה מאוד אפשרויות נחמדות ופחות מוכרות - למשל, צילום מסך מגב המכשיר, סריקת מסמכים במהירות ועיצוב אישי של מסך הבית. הנה חמישה טיפים שימושיים

אייפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על אף שמערכת ההפעלה iOS של אפל נמצאת איתנו כבר כמעט 15 שנה, רבים עדיין לא מודעים לשלל קיצורי דרך וטריקים חמודים שמאפשרים לשדרג את חווית השימוש ולהפוך את החוויה לנעימה יותר - בעיקר אם מביאים בחשבון את עדכוני הגרסה האחרונים. לפניכם חמישה טיפים שמאוד כדאי שתכירו.

הקשה מהירה

רוצים לצלם מסך או להפעיל אפליקציות ספציפיות? החל מעדכון iOS 14, אפל מאפשרת להשתמש בפיצ'ר "הקשה אחורית", כך שבאמצעות שתיים או שלוש נקישות על החלק האחורי (גם עם כיסוי), תוכלו לבצע שורה ארוכה של פעולות.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

כך תפעילו את הפיצ'ר: ודאו שברשותכם גרסה iOS 14 ומעלה, עברו אל 'הגדרות' > 'נגישות' > 'מגע', והקישו על 'הקשה אחורית'. הקישו על 'הקשה כפולה' או על 'הקשה משולשת' ובחרו פעולה. לאחר מכן, הקישו הקשה כפולה או הקשה משולשת בגב האייפון כדי להפעיל את הפעולה שהגדרתם

אייפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
באמצעות שתיים או שלוש נקישות על החלק האחורי תוכלו לבצע שורה של פעולות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביטול פעולה

רוצים למחוק מילה? לחזור אחורה? תוכלו לבצע פעולת Undo ו-Redo ביישומים של אפל (כמו "פתקים") בשתי דרכים - החלקה ימינה עם שלוש אצבעות, או על-ידי ניעור של המכשיר. כמו כן, במחשבון המובנה באייפון, אם טעית בעת הקשת מספר, החלקה שמאלה או ימינה על חלקו העליון של הצג תבטל את הפעולה אחרונה.

מחשבון באייפון. ShutterStock
החלקה שמאלה או ימינה על חלקו העליון של הצג תבטל את הפעולה אחרונה/ShutterStock

סריקת מסמכים במהירות

לא, אתם ממש לא חייבים להוריד יישום חיצוני, וכדי לסרוק מסמך תוכלו פשוט להשתמש באפליקציה "פתקים" שכבר נמצאת באייפון שלכם. איך זה עובד? צרו פתק חדש, הקישו על לחצן המצלמה הקישו על לחצן המצלמה כדי להתחיל לסרוק מסמך, ולאחר מכן הקישו על"'סרוק מסמכים" סמל סריקת מסמך.

עתה, הניחו את המסמך מול המצלמה. לאחר מכן גררו את הפינות כדי להתאים את הסריקה לגודל הדף, והקישו על "השאר את הסריקה". לאחר מכן, הקישו על "שמור". לתוצאה הסופית תוכלו להוסיף מסמכים נוספים - ובהמשך לשלוח בהודעה במייל או לשלוח בוואטסאפ.

סריקת מסמכים באייפון. אפל,
סריקת מסמכים באייפון/אפל

עיצוב אישי של האפליקציות

אולי אתם עדיין לא יודעים את זה, אבל החל מגרסה iOS 14 אפל מאפשרת לכם לשנות ולעצב את הסמלים של האפליקציות. זה אומר שבכמה צעדים פשוטים אפשר לבחור אפליקציה מסוימת - ולהחליט שהאייקון שלה יהיה מעתה והלאה, למשל, תמונה שלכם או של חיית המחמד שלכם.

כדי להוסיף סמלים מותאמים אישית לחצו על היישום "קיצורים", ולאחר מכן על סימן + (פלוס) בפינה השמאלית העליונה. לאחר מכן, הקליקו על "הוסף פעולה" כדי לבחור אפליקציה חדשה, ואז לחצו על התפריט "יישומים" ומצאו את האפליקציה והפעולה שתרצו לבצע.

כדי להתאים אישית את הלוגו החדש של האפליקציה לחצו על תפריט ביישום שזה עתה יצרתם (כפתור שלושה פסים עם נקודות), ואז לחץ שוב על אותו כפתור - והקליקו על "הוסף למסך הבית". לאחר מכן, לחצו על הסמל מתחת לחלונית "שם וצלמית במסך הבית" ובחרו את התמונה הרצויה מתוך הגלריה. וזהו, הסמל החדש במסך הבית שלכם.

הסתרת תמונות מהגלריה שלכם

לא רוצים שתמונות מסוימות יהיו חשופות, כך שהם לא יופיעו בספריה שלכם
פתחו את "תמונות", בחרו את התמונה או הסרטון שברצונכם להסתיר ולאחר מכן הקישו על הכפתור "שתף" , ואז הקישו על "הסתר". את האלבום המוסתר תוכלו למצוא בכרטיסיה "אלבומים".

עם זאת, חשוב לציין שהאלבום "מוסתרים" מופעל כברירת מחדל באייפון, אך ניתן להסתיר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully