וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג מאיים: נחסום את פייסבוק ואינסטגרם באירופה

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:32

בגלל חוק חדש שעשוי למנוע מענקית הטכנולוגיה להעביר מידע על משתמשים מאירופה לארה"ב - הפלטפורמות הפופולריות ביותר שלה עלולות להיחסם ביבשת. מטא בתגובה: "עוקבים מקרוב אחר ההשפעה הפוטנציאלית על הפעילות שלנו באירופה ככל שהסוגיות הללו מתפתחות"

פייסבוק, מטא. GettyImages
פייסבוק, מטא/GettyImages

רעידת אדמה או סתם איום "תחזיקו אותי"? ביום חמישי האחרון פרסמה מטא (פייסבוק לשעבר) את דו"ח התחזיות לרבעון הנוכחי - שגרם לחברה לאבד סכום שיא של 121 מיליארד. אלא שעתה מתברר שבתוך המסמכים הסתתר איום לכאורה על עתיד החברה באירופה - כך עולה מפרסום באתר CNBC.

מהדו"ח, שהוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), נכתב כי אם לא יושג הסכם שיאפשר למטא להמשיך להעביר מידע על משתמשים באופן חופשי מהשרתים באירופה לארה"ב - "היא לא תוכל להציע באירופה את כמה מהשירותים המשמעותיים ביותר, כולל פייסבוק ואינסטגרם".

עם זאת, נראה כי באיחוד האירופי, שם החוק דורש שנתוני המשתמשים של האזרחים יעובדו בשרתים הממוקמים ביבשת בלבד, לא מאוד מתרגשים. "המשא ומתן לוקח זמן גם בהתחשב במורכבות הסוגיות שנדונו והצורך למצוא איזון בין פרטיות וביטחון לאומי", אמר דובר מטעם הנציבות האירופית לסוכנות הידיעות בלומברג.

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק מאיימת להשבית את שירותיה. בשנת 2020 הודיעה החברה שהיא מתכננת לחסום אנשים ומפרסמים באוסטרליה משיתוף חדשות, בניסיון לדחות הצעת החוק שמאלצת את החברה לשלם לחברות תקשורת עבור הכתבות שלהן - אך זו התקפלה בסופו של דבר.

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם תושבת באירופה?/ShutterStock

מ-Meta נמסר בתגובה:

"אין לנו שום רצון ושום תכנון להפסיק את הפעילות שלנו באירופה, אבל המציאות היא שמטא, כמו עסקים, ארגונים ושירותים רבים נוספים, נשענת על העברות מידע ונתונים מהאיחוד האירופי וארצות הברית כדי להפעיל את השירותים הגלובליים שלה. כמו חברות אחרות, צייתנו לחוקים האירופאיים - נצמדנו לסעיפי חוזה סטנדרטיים ונקטנו באמצעי הגנה על נתונים במטרה להמשיך לתפעל את השירותים שלנו ברחבי העולם. באופן עקרוני, עסקים זקוקים לחוקים ברורים וגלובליים כדי להגן על הזרמות נתונים טרנס-אטלנטיות; כמו יותר מ-70 חברות נוספות ממגוון רחב של תעשיות, גם אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההשפעה הפוטנציאלית על הפעילות שלנו באירופה ככל שהסוגיות הללו מתפתחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully