וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזמן מבצע שומר החומות איבדתי 30 אלף עוקבים בגלל התמיכה בישראל"

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 20:08

הוא גר בניו יורק, בן למשפחה ישראלית, ומתחזק עמוד אינסטגרם עם יותר מ-195 אלף עוקבים. הכירו את מוטי אנקרי, בלוגר אופנה יהודי-ישראלי שכובש את הפלטפורמה - ולא מוותר על מסרים פרו-ישראליים

מוטי אנקרי. אינסטגרם,
מוטי אנקרי/אינסטגרם

השילוב בין אופנה ואינסטגרם נתפס פעמים רבות כשטחי, אבל אם יש מישהו שמוכיח שאפשר לנצל את הבמה כדי להעביר מסרים חזקים ולהשפיע על דעת הקהל, זה מוטי אנקרי - בלוגר אופנה אמריקאי יהודי שנלחם למען ישראל באינסטגרם.

מוטי (בן 30) נולד בארצות הברית ומתגורר בברוקלין, ניו יורק, אחד מחמישה אחים, ויש לו אף אח תאום. לפני 40 שנה הוריו הישראלים החליטו לעשות רילוקיישן בעקבות הצעת עבודה שקיבל אביו המהנדס. "להורים שלי היו חיים יפים בישראל, אבל כשהגיעה ההצעה לעבור לארצות הברית הם החליטו לרדת מהארץ ולחזור מאוחר יותר לישראל. בינתיים הם עדיין לא חזרו", מספר מוטי. "אחותי גרה עם בעלה בארץ ואני מבקר אותם פעם בשנה. הייתי שמח לעלות לישראל, אבל כאן בארצות הברית יש לי הזדמנויות לשיתופי פעולה עם מותגי אופנה כמו 'דיור', שלא בטוח שהייתי זוכה לעבוד איתם עם הייתי חי בישראל".

מוטי יודע על אילו הזדמנויות הוא מדבר. הוא נחשב לאחד מהבלוגרים הגברים המצליחים באינסטגרם עם 196 אלף עוקבים מכל רחבי העולם. בחשבון שלו תמצאו תמונות של מוטי לבוש בבגדים מלאי שיק, לצד תמונות סקסיות שלו שחושפות את השרירים שהוא מטפח מדי יום בחדר הכושר. העמוד שלו משדר לייף סטייל שכולנו יכולים רק לחלום עליו, עם חופשות פוטוגניות ואאוטפיטים פוטוגניים עוד יותר.

הוא פתח את חשבון האינסטגרם שלו לפני 11 שנה, בזמן שעבד במגזיני אופנה מובילים: "תמיד נמשכתי לאופנה. אחותי ליאת שנוהגת להתלבש יפה, עבדה במגזין קוסמופוליטן וגם אני רציתי לעבוד בתחום. אז בגיל 21 שלחתי את קורות החיים שלי למגזין GQ והתחלתי לעבוד שם כמתמחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מה עשית במגזין?

"עבדתי במחלקת האופנה. שימשתי כעוזר לעורך אופנה ולארט דירקטור. תיאמתי פגישות עם אנשים בכירים בתעשייה ואמנים כמו קאניה ווסט, הכנתי מצגות לשבוע האופנה ועזרתי בהפקות אופנה. אחרי שסיימתי את ההתמחות, GQ הציעו לי להישאר ואני הסכמתי כי אהבתי את העבודה שם וזאת הייתה הזדמנות שאסור לפספס".

במקביל לעבודה במגזין, מוטי פתח עמוד אינסטגרם והיה אחד מהבלוגרים הגברים הראשונים בתחום האופנה: "העליתי לעמוד תמונות שלי לובש אאוטפיטים שונים. בכל סופ"ש החבר שלי מרסל צילם אותי עם חמישה אאוטפיטים וככה היה לי מספיק תמונות לפוסטים לכל השבוע. בתחילת הדרך היו לי רק 60 אלף עוקבים וחברות האופנה לא ממש התייחסו אליי ולבלוגרים אחרים ברצינות. אני זוכר שאיזו חברה רצתה לתת לי נעליים במתנה בתמורה לשלושה פוסטים. מדובר בעבודה וכשביקשתי תשלום הם צחקו עליי".

אחרי 3 שנים ב-GQ, החליט אנקרי להתפטר: "אהבתי את העבודה שם, אבל השכר היה זעום וכבר היה לי קשה עם הנסיעות שארכו שעה לכל כיוון, אז החלטתי לעזוב". מ-GQ מוטי עבר למגזין אחר - Bloomberg. "עבדתי במדור האופנה של המגזין כסטייליסט וכתב. הלבשתי מפורסמים כמו סופיה בוש. הייתי שם במשרה חלקית וזה נתן לי את האפשרות להשקיע יותר בעמוד האינסטגרם שלי. אחרי שנתיים במגזין החלטתי לפנות לדרך חדשה כדי להשקיע פול טיים באינסטגרם".

עם הזמן עמוד האינסטגרם של מוטי צבר יותר ויותר עוקבים, ומותגי האופנה השכילו להבין את הכוח הפרסומי שיש לאושיות רשת: "בעבר הייתי לובש בעיקר בגדים של זארה, והיום אני בר מזל לעבוד עם מעצבי עילית שמביאים לי בגדים כדי שאקדם אותם. כל המעצבים משלמים לי על שיתופי הפעולה, מלבד דיור. פעם הייתי מקבל 500 דולר על כל פוסט פרסומי כזה והיום אני מתפרנס יפה מהאינסטגרם".

למה לדעתך העמוד שלך כל כך מצליח?

"אני חושב שזה בגלל שיש לי סטייל. יש הרבה בלוגרים כמוני שמתלבשים יפה, אבל בניגוד אליהם לי יש רקע בתחום האופנה. אני מכיר חברות ומעצבים, ויש לי יותר ניסיון וידע. אני מרגיש שאופנה מאפשרת לי לבטא את מי שאני".

כמה בגדים יש לך?

"יש לי שני ארונות ועוד מעמד תלייה בבית שכולם עמוסים בבגדים, אבל בלוגר טוב יודע מה הוא בדיוק צריך. פעם היו לי 60 חליפות והיום ארבע בלבד. אני מחדש כל הזמן את המלתחה שלי ומוסר את הבגדים שאני לא זקוק להם לאחים וקרובי משפחה. סגנון הלבוש שלי מתחלף כל יום. מה שלבשתי לפני 10 שנים אני כבר לא אלבש היום. אני אוהב ללבוש בגדים יפים ומיוחדים שמשדרים יוקרה".

כשהוא לא מצטלם לעמוד האינסטגרם שלו, מוטי מנהל את חברת הנעליים Ankarifloruss אותה ייסד יחד עם חברו הבלוגר מרסל פלורוס: "הקמנו את החברה בשנת 2016 והיא זוכה להצלחה גדולה. הנעליים הן בעיצוב בלעדי שלנו ומיוצרות באיטליה. יש סלבס רבים שנעלו את הנעליים שלנו כמו ניק ג'ונאס. אחרי שהקורונה הגיעה תהליך הייצור שלנו התעכב. היום אנחנו בעיקר מוכרים את הנעליים שכבר יצרנו ואנחנו מתכננים לחזור לייצור נעליים חדשות בשנה הבאה".

העמוד של מוטי אמנם בינלאומי, אבל הוא ממש לא מסתיר את הזהות היהודית ואת השורשים הישראליים שלו. לצד הפוסטים שעוסקים באופנה, הוא מפרסם מדי פעם בפיד תמונות שלו מניח תפילין ומעלה לסטוריז פוסטים פרו ישראליים. "אני תומך מאוד במדיניות של ישראל וגאה להיות ישראלי. באוקטובר השנה הוצאתי אזרחות ישראלית. תמיד רציתי לעשות את זה, ואחרי מבצע שומר החומות החלטתי שזה הזמן", אומר מוטי. "אמנם אני לא צריך מסמך שיעיד על זה שאני ישראלי כי תמיד הרגשתי ישראלי, אבל זה היה חשוב לי".

במבצע שומר החומות שהתרחש במאי 2021, מוטי העביר באינסטגרם שלו מסרים רבים בעד צה"ל וישראל ופעל להסביר את הצד שלנו במלחמה.

מדוע היה לך חשוב לקדם מסרים פרו-ישראליים בעמוד שלך?

"באותה תקופה אמא שלי ואחותי היו בישראל אחרי שאחותי ילדה והמכרים שלי לא התעניינו לשלומן. נתקלתי בפוסטים ותגובות של אנשים שלא מבינים בכלל את המצב ורואים רק את הצד הפלשתיני ואת מה שהם רוצים לראות. היה לי חשוב להגן על ישראל והסברתי למשל על מה זאת גדר ההפרדה. אנשים לא מבינים שהגדר הפרדה הוקמה כדי להגן על תושבי ישראל מפני מחבלים. אם אנשים רוצים לקרוא לזה אפרטהייד אז שיקראו לזה אפרטהייד, אבל מה שחשוב זה שהחומה שומרת על החיים של הישראלים. אני רוצה שיהיה שלום ושלפלשתינים יהיה מדינה משלהם, כל עוד לא יהיה איום בטחוני על ישראל".

איך העוקבים שלך הגיבו לפוסטים שבהם הגנת על ישראל?

"רק 10 אחוז מהעוקבים שלי הם יהודים ו-30 אחוז מהעוקבים שלי הם מוסלמים. בזמן מבצע שומר החומות איבדתי 30 אלף עוקבים בגלל הפוסטים הפרו ישראליים שלי. מה שבאמת ציער אותי זה שקיבלתי יותר תגובות נאצה מהגולשים לעומת תגובות תמיכה לפוסטים שלי מישראלים. בימים האלה שלחו לאינבוקס שלי מלא הודעות אנטישמיות, קללות ואיומים על המשפחה שלי. זה פגע בבריאות הנפשית שלי ובזבז לי הרבה מאוד אנרגיה".

לא חששת להביע את הדעה שלך באינסטגרם ושהקריירה שלך תיפגע? גל גדות למשל נמנעה בזמן 'שומר החומות' ממסרים פרו ישראליים

"אני חושב שגל גדות פועלת הרבה מאוד למען ישראל. היא אומרת למשל "בבית שלי בישראל" והיא הצטלמה כשדגל ישראל תלוי מאחוריה. גם כשהיא לא אומרת במפורש שהיא תומכת בישראל, זה מאוד ברור. אפשר גם להבין אותה. יש הרבה מאוד אנשים ששונאים את ישראל ואם היא תביע מסרים פרו ישראליים היא עלולה לאבד הזדמנויות בקריירה. לי חשוב להעביר את המסרים האלה גם אם העמוד אינסטגרם שלי ייפגע. אני לא רוצה לקום בוקר אחד ולהתחרט שלא הגנתי על ישראל. אני רוצה לעשות מה שאפשר למען המדינה".

לסיום, מה הטיפ שלך למי שחולם להיות בלוגר מצליח כמוך?

"חשוב מאוד להתמיד. בתחילת הדרך לא צריך להתעסק בלייקים ועל מספר העוקבים, אלא להמשיך עם העשייה. אחרי שהשקעתי זמן והעליתי כל יום פוסט ראיתי בתוך חודשיים עלייה בפופולריות של העמוד. תנסו למצוא את הנישה שלכם ואת הקול שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully