וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילות האוקראיניות שנלחמות במלחמת התעמולה ברשת מול רוסיה

15.2.2022 / 23:51

בעוד כוחות רוסים ממשיכים לאיים על גבול אוקראינה, החיילות של המדינה פנו לטיקטוק כדי לחשוף את הצד הקליל יותר של הפלישה הקרבה על ידי סרטונים עם רובים והרבה שירים וריקודים

בווידאו: חיילי מילואים אוקראינים מתאמנים לקראת עימות אפשרי עם רוסיה/צילום: רויטרס

בזמן שכוחות של צבא רוסיה מרוכזים על גבולה של אוקראינה והחשש מפלישה רוסית מתגברת, בתקשורת העולמית שמו לב לתופעה: חיילות אוקראיניות מפרסמות תמונות זוהרות וסרטונים ב-TikTok - אולי מתוך ניסיון לנצח במלחמת הפרופוגנדה מול רוסיה.

בניו יורק פוסט דווח שסרטונים של נשים יפיפיות במדי צבא אוקראינה רוקדות, משתטות בצריפים ואפילו מחזיקות כדורים הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות והעריכו שבזמן שהמתיחות בין רוסיה ואוקראינה הולכת ומתחזקת, שיתוף של סרטונים גלויים ותמונות של חיילים מאחורי הקלעים הפכו למעין חזית נוספת למלחמה המתקרבת.

ככה זה נראה

בדרך כלל, הסרטונים מציגים חיילות רוקדות, אך חלקם מציגים אותן גם מפרקות ומרכיבות מחדש כלי נשק, או מבלות בצריפים בבסיסים שלהן.

כך למשל סרטון אחד מציג קבוצת חיילות צעירות שרות כשהן לבושות במדי צבא עם סמלים, דרגות ודגל אוקראינה ונראה שהקבוצה נמצאת מחוץ לצריף צבאי סמוך לגבול.

באחד מהחשבונות, שצבר כמעט 35 אלף עוקבים וכ-600 אלף לייקים, החיילת הצעירה משתפת סדרה של תמונות וסרטונים קצרים שלה ושל חבריה לגיוס מצטלמים ומבצעים תרגילים צבאיים.

חשבון אחר מציג קטעים של שלוש מתגייסות צעירות בשביזות צבאית אופיינית כשהן מצטלמות יחד בתמרונים ביער, מעמידות פנים שהם מכות זו את זו בצריפים שלהם וישנות בחדריהן.

החיילות מתהדרות בטיקטוק בביו פטריוטים ולוחמניים כמו "נערה עם לב בהסוואה" או : "אוקראינה מעל הכל".

חיילת בצבא אוקראינה מציגה תחמושת. Instagram/@_krii_13, צילום מסך
"זו אהבה"/צילום מסך, Instagram/@_krii_13

חשבון אינסטגרם המקושר לאחד מעמודי הטיקטוק כולל תמונה של חיילת אוקראינית מחזיקה כדורים בידה המטופחת לצד אקדח גדול. "זו אהבה", נכתב בכיתוב התמונה.

נראה כי סרטונים ותמונות כאלה משרתים תפקיד של עידוד מוראלי עבור תושבי אוקראינה, וזוכים לשבחים בתקשורת המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully