וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני LinkBuds: אוזניות עם חור ומודעות לסביבה

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 10:07

האוזניות החדשות של סוני הן אוזניות בעיצוב פתוח ושונה מכל מה שהכרנו: יש בהן חור, כדי שתוכלו לשמוע את הסביבה, ומדובר בסדרה חדשה של הענקית מיפן. הסקירה המלאה

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
סוני LinkBuds/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עיצוב פתוח הוא משהו שחלק מהחברות ניסו לשלוח את ידן בו, האחרונה הייתה סמסונג עם אוזניות ה-"שעועית" שלה, ה-Buds Live. בכל מה שנוגע לביטול רעשים הן לא היו הצלחה. כעת סוני, שמנסה למלא את נישת הביניים בין הדגם הנמוך לדגם העילי שלה, יצאה עם קו אוזניות חדש בשם LinkBuds. והייחוד: באוזניות האלה יש חור. כמו בבייגלה או בסופגניה אמריקאית. למעשה, באוזניהם של אנשי סוני קראתי להן "דונאט", ואני בטוח שאני לא הראשון לעשות זאת. ביליתי איתן כשבועיים, ואלה הרשמים שלי.

עיצוב ומבנה של ה-סוני LinkBuds

במודעות לסביבה, אני לא מתכוון רק לאפשרות להיות מודעים לסביבתכם בזכות החור שבאוזניה, אלא גם לכדור הארץ.

האריזה, הגוף והמנשא של ה-LinkBuds מתחשבים באיכות הסביבה: האריזה עשויה כולה קרטון שניתן למחזור, ואילו המנשא וגוף האוזניות עשוי מפלסטיק ממוחזר, למעשה מדובר בבקבוקי שתייה משומשים שנגרסו. התוצאה היא אוזניות ומנשא לבנים, המנוקדים באפור של פתיתי הפלסטיק הממוחזר, והיא נאה מאוד, בדומה למחשב אייסר עם פלסטיק ממוחזר שסקרנו כאן לאחרונה.

הייחוד של ה-LinkBuds ממשיך גם במנשא. הוא רבוע וקטן יותר ממנשאים אחרים, עם קווים חלקים ונראה קצת כמו חלוק נחל. הוא כולו בלבן-שיש המנוקד (לאוזניות האלה יש גם עיצוב באפור-שחור), עם הכיתוב סוני באפור. מאוד מאוד אסתטי. אהבתי. בחזית, יש נורת ולחצן שחרור למכסה, שזה מצוין - בניגוד לפיתרון המגנטי אצל יצרניות אחרות, סוני הלכו ממש על תפס, וזה נהדר. גם האוזניות מוחזקות במקומן עם תפס קטן. הן לא יטיילו לכם בתיק. ולבסוף בגב של המנשא, יש את שקע הטעינה (USB-C) וכפתור זיווג בלוטות', שגם זה לא שגרתי.

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
כן, באוזניות האלה יש חור/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ואם אמרתי לא שגרתי - האוזניות עצמן שונות מאוד מכל מה שפגשתם אי פעם. הן נראות יותר כמו זוג עגילים מאשר אוזניות: בחזית יש את הדרייבר עם החור באמצעיתו, שאליו מוצמד כדור קטן שמכיל את כל האלקטרוניקה והוא גם יחידת הממשק. יחדיו הם יוצרים מעין ספרת 8 שוכבת, או סימן אינסוף, כאשר בהכנסה לאוזן, החלק הפתוח דמוי הבייגלה שוכב בכניסה לתעלת השמע שלכם, ואילו החלק הכדורי יושב מאחוריו בתוך אפרכסת האוזן הפנימית. מה שמחזיק את האוזניות במקום הוא לולאת סיליקון שיוצרת התנגדות מול רכס האפרכסת.

זהו פיתרון לא רע, ופחות שגרתי, אבל מחייב קצת משחק להתאמה טובה. סוני ייאמר לזכותם מספקים לא פחות מארבעה גדלים שונים של לולאות עם ה-LinkBuds, כך שקל להתאים את האוזניות לאוזניים. יצויין שהן גם עמידות במים, כך שתוכלו לצאת איתן לריצה בגשם.

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הן גם גם עמידות במים, כך שתוכלו לצאת איתן לריצה בגשם/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

הנוחות שלהן טובה בסך הכל, אבל סוני תכננו את ה-LinkBuds ככה שלא תסירו אותן מהאוזניים בכלל. עדיין, אחרי כמה שעות שימוש, לא הרגשתי איתן בנוח באוזן שמאל (שייאמר שאני תמיד מתקשה למצוא לה התאמה), אבל ימין ישבה בנוחות מפתיעה ולא הייתה מורגשת מאוד. העיצוב הפתוח בהחלט מועיל בהקלת תחושת הלחץ שתמיד חשים עם אוזניות שכן חודרות פנימה אל תוך תעלת השמע.

איכות צליל

דרייבר הבייגל'ה של סוני עושה עבודה הגונה, ולא ציפיתי לפחות מסוני, שידועים באיכות הצליל המעולה שלהם. הטרבלים חדים, והבאסים פריכים. בכוונה כתבתי פריכים ולא עוצמתיים, כי העיצוב הפתוח קצת פוגע בבאסים. ב-Enter Sandman שומעים יפה את גיטרת הבס, או כלים בתדירויות הנמוכות כמו צ'לו, אבל הצלילים הנמוכים מאוד כמו תוף הבאס (kick-drum) קצת חסרים במנעד. התדירויות הגבוהות לעומת זאת, מאוד יפות. מקולות אנושיים דרך מצילות ופעמונים, הצלילים מאוד נקיים.

מה שכן, הפירוט שלהן פסיכי. הדרייברים החדשים של ה-12 מ"מ ביחד עם מעבד ה-V1 המצויין של סוני, עושים עבודה מטורפת בפענוח. ב-The Telegraph Road של הדייר סטרייטס שהוא הופעה חיה, שמעתי פרטים שלא שמעתי בהקלטה הזו בעבר, כמו הקהל ששר ביחד עם קנופלר, או אפילו הזמזום של רמקולי המוניטורים על הבמה. בפירוט כזה שלא נראה לי ששמעתי אוזניות טובות יותר ברמת המחיר שלהן. בכלל, יש להן יחסית לגודלן - צליל בימתי גדול ומהדהד, שזה יפה מאוד והישג טכנולוגי מרשים.

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
בגב של המנשא, יש את שקע הטעינה (USB-C) וכפתור זיווג בלוטות'/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

הן תומכות גם בצליל היקפי של 360 מעלות, שאפשר להפעיל עם שירותים כמו Tidal או דיזר, אבל אני חושב שבזה ספציפית, הן טיפה פחות מצטיינות לעומת אחיותיהן היקרות, ה-XM4. מה שכן, הן נותנות צליל סטראופוני מעולה, עם הפרדה ברורה וחדה. בקיצור, הצליל שלהן טוב. הייתי שמח לעוד עוצמה בבאסים הנמוכים, אבל זה כנראה המחיר הקטן שמשלמים על עיצוב פתוח.

בתחום איכות השיחה, התוצאות היו לא אחידות. לפעמים איכות השיחה הייתה מצויינת, לפעמים בני שיחי התלוננו שהם לא שומעים אותי היטב.

ממשק וחיי סוללה

נקודת החולשה של האוזניות האלה הוא הממשק. בבחירה אופיינית, סוני הלכו על ממשק מגע ולא לחצן, אבל הממשק הזה בעייתי: כל פעם שתסדרו את האוזניות באוזן, האוזניות עלולות לפרש את זה כלחיצה, וזה קצת מעצבן. כמה פעמים נעצרה לי המוזיקה בגלל שהיטבתי את האוזניה באוזן. בהחלט היה עדיף כאן להחליף את ממשק המגע בכפתור.

בשל גודלן הקטן, סוני גם מאפשרים להפעיל את האוזניות על ידי חישה של האזור הסמוך לאוזן, מעל עצם הלסת. לכאורה, טפיחה באזור אמורה להיתרגם לפקודת הפעלה, בדומה לנגיעה ב-LinkBuds עצמן. בפועל, זה לא עובד טוב. האוזניות לפעמים מזהות את הטפיחה באזור ולפעמים לא. כאמור, כפתור לחצן פשוט היה עדיף כאן לדעתי.

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המנשא וגוף האוזניות עשוי מפלסטיק ממוחזר/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עוד בתחום הממשק, ה-LinkBuds מכילות כל טוב: הן תומכות בזיווג מהיר באנדרואיד ווינדוס (זה דווקא עובד מצוין), הן יפסיקו את המוזיקה כשתתחילו לדבר כדי לאפשר שיחות עם עמיתיכם למשרד (תכונה המאפיינת אוזניות יקרות יותר) כמו גם כשתסירו אותן מהאוזניים, ויתאימו את עוצמת הצליל לרעשי הסביבה. כל זה פועל מצוין. מה שכן קצת חסר פה, במיוחד לעומת אוזניות ברמת מחיר דומה, זה ביטול רעשים.

האפליקציה של סוני מכסה הכל, מעדכונים ועד כיוונונים להגדרות הטפיחה של המגע, אבל משום מה לא הצלחתי לערוך את אפשרויות הממשק ולשנות את ההגדרות.

בשל גודלן הזעיר, אנחנו קצת משלמים כאן בחיי סוללה - האוזניות האלה יפעלו כ-5.5 שעות זמן נגינה רצוף הצהרת יצרן, ויש לכם עוד 12 שעות טעינה במנשא. מספיק לכל אחד, במיוחד שאת האוזניות האלה לא תשכחו להחזיר למנשא הקטן והקל לנשיאה. סוני בעניין הזה, מבטיחים ומקיימים. המנשא הספיק לנו להאזנה רציפה של כמה ימים.

סוני LinkBuds. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
LinkBuds של סוני/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה שלנו לגבי LinkBuds

ה-LinkBuds הייחודיות ממלאות היטב את נישת הביניים של סוני, בין הדגם הזול לדגם היקר שלהם, ה-XM4 (ולראשונה נושאות שם שגם בני אדם מבינים ולא אותיות חסרות פשר…). הן מציעות נוחות טובה באוזן, ואיכות צליל מצוינת, במיוחד לחובבי הופעות חיות. מי שמחפש באסים שיהלמו לו באוזן צריך לחפש אוזניות אחרות, כאן הבאסים נעימים, אבל לא יותר. העיצוב שלהן גם הוא עדין ולא אגרסיבי, והעובדה שהן עשויות מחומרים ממוחזרים עשויה לקרוץ לאנשים בעלי מודעות סביבתית. העיצוב הפתוח שלהן גם מאפשר לכם להיות מודעים לסביבתכם, למרות שזה לא תמיד מה שרוצים אנשים עם אוזניות ברחוב…

איפה הן נופלות? ממשק המגע שלהן מעצבן ולא מדויק (את זה סוני חייבים לשפר, נשמח לחזור לבדוק זאת אחרי עדכוני תוכנה שבוודאי יבואו ולדווח), והיעדרו של ביטול רעשים אקטיבי, תכונה שהפכה כבר כמעט לדרישת סף, גם בולט בהיעדרו.

לבסוף, יש את עניין המחיר - בחו"ל הן עולות 180 יורו, ואילו בארץ הן ימכרו ב-800 שקלים. זה קצת יקר, במיוחד בהתחשב בתחרות העזה, ושיש אוזניות שמציעות יותר תכונות ועם צליל איכותי משלהן כמו ג'אברה, למשל - בפחות שקלים. בשורה התחתונה, נראה לי שה-LinkBuds תוכננו ומכוונות לצעירים מדור Z עם מודעות סביבתית, שרוצים אוזניות לא כמו של כולם, שהן קטנות - אבל עם צליל גדול.

הכתבה פורסמה במקור במגזין החיבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully