וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסכום של 25 מיליון דולר: גוגל פועלת להגדלת ההזדמנויות בהייטק הישראלי

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 12:21

החברה הכריזה על השקעה לשיפור מיומנויות והגדלת הזדמנויות לשילוב נשים, ערבים, חרדים ותושבי הפריפריה הגיאוגרפית בהייטק. רות פורת, סמנכ"לית הכספית של אלפבית וגוגל, תיפגש עם יזמים ומנהיגים עסקיים ישראלים ופלסטיניים וקובעי מדיניות

חברת הודיעה היום (שני) על מימון יוזמה בסך 25 מיליון דולר לחמש שנים, לשיפור מיומנות והגדלת הזדמנויות במגזר ההיי-טק הישראל עבור אוכלוסיות בתת-ייצוג, בהן נשים, ערבים, חרדים ותושבי הפריפריה הגיאוגרפית. Google גם תכריז על יוזמה עבור המגזר הטכנולוגי הפלסטיני בהמשך השבוע.

רות פורת, סמנכ"לית הכספים באלפבית וגוגל, הגיעה ארצה בשבת ותיפגש עם יזמים ומנהיגים עסקיים ישראלים ופלסטיניים, קובעי מדיניות ועובדי גוגל במהלך ביקורה. יחד עם שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס, היא נפגשה היום עם יזמיות, משקיעות מהנדסים ומהנדסות מהחברה הערבית, כדי לשמוע מהם על האתגרים בהשתלבות בתעשיית הייטק בישראל. ההשקעה מיועדת לעזור עם אתגרים אלו באמצעות תכניות לשיפור מיומנויות עבור מבוגרים ובני נוער, ולסייע בגיוון כוח העבודה של ה"סטארט אפ ניישן". היוזמה תתמוך בתכנית הממשלה להגדיל את מספר עובדי ההייטק מ-10% מסך כוח העבודה בישראל ל-15%.

ההשקעה החדשה של dudk מבוססת על תכניות ושותפויות קיימות שמספקות לקבוצות בתת ייצוג מיומנויות וכלים שדרושים להן כדי להצליח בהייטק. התכניות כוללות את אדוה, תכנית הכשרה דו- שנתית במדעי המחשב לבנות סמינרים חרדיים בשיתוף Scale-Up Velocity, ותכנית שמתחילה החודש לשילוב סטודנטים ערבים, שזו שנתם האחרונה בלימודי הנדסה, בהייטק בשיתוף צופן. ב-2021 הכשירה Google יותר מ-30,000 איש, מרקע מגוון, במיומנויות דיגיטליות בישראל.

טום ניידס, ורות פורת, סמנכ"לית הכספים באלפבית וגוגל. תומר פולטין, צילום מסך
פורת לצד השגריר ניידס/צילום מסך, תומר פולטין

"בגוגל, אנחנו מאמינים שכדי שתהיה צמיחה כלכלית בת קיימא, מוכרחים שתהיה צמיחה מכילה", אמרה רות פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפבית וגוגל. "על ידי מתן נתיב להייטק לקבוצות בתת ייצוג, אנחנו מקווים לעזור ליצור כוח עבודה מגוון יותר ולהגדיל הזדמנויות עבור אוכלוסייה רחבה יותר של אנשים. אנחנו מצפים להעמיק את המחויבות שלנו לישראל בזמן שאנחנו עובדים כדי לתמוך במאמצים המתמשכים של הממשלה בתחום זה".

"הפגישה הראשונה שלי כשגריר בישראל הייתה עם מנהיגים עסקיים מהחברה הערבית. בפגישה דנו בדרכים להגדלת הגישה להזדמנויות כלכליות עבורם, וההכרזה של גוגל היום היא צעד מעשי משמעותי לקידום מטרה זו". אמר שגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס. "גיוון חברתי מחזק את ה'סטארט-אפ ניישן', ולכן אני נלהב לתמוך ביוזמה שמשקיעה באוכלוסיות בתת-ייצוג. זו דוגמה מצוינת לכך שחברות אמריקאיות מסייעות בסלילת הדרך לצמיחה כלכלית מכילה".


פורת הצטרפה לגוגל כסגנית נשיא בכירה וסמנכ"לית כספים במאי 2015, והחל מחודש אוקטובר באותה השנה היא מכהנת גם בתפקיד זהה באלפבית. היא אחראית על פיננסים, הפעילות העסקית, שירותי הנדל"ן ומקומות עבודה. לפני שהצטרפה לגוגל, שימשה כסגנית נשיא בכירה וסמנכ"לית כספים של מורגן סטנלי ומילאה שורה של תפקידים בתאגיד, ביניהם סגנית יו"ר בנקאות השקעות, ראש משותף של השקעות בטכנולוגיה וראש הבנקאות הגלובלית בקבוצת מוסדות פיננסיים. בנוסף, היא גם חברת מועצת המנהלים בחברת בלקסטון בע"מ, בחברת הניהול ומועצת יחסי החוץ של אוניברסיטת סטנפורד ובמועצת הנאמנים של המרכז לרפואת הסרטן Memorial Sloan Kettering. היא גם כיהנה כעשור במועצת הנאמנים של אוניברסיטת סטנפורד. פורת היא בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת סטנפורד, תואר שני מבית הספר לכלכלה של לונדון ותואר שני במנהל עסקים מבית הספר וורטון.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully