וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך? הניצחון המתקרב של מיקרוסופט על אפל

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 11:31

גרסת הדסקטופ של דפדפן אדג' של מיקרוסופט, היורש של אקספלורר הידוע לשמצה, מגדיל את נתח השוק - על חשבון המתחרה הגדולה. ואיפה גוגל כרום ופיירפוקס?

מיקרוסופט אדג'. ShutterStock
מיקרוסופט תנצח את אפל? דפדפן אדג'/ShutterStock

דפדפן Edge (אדג') מצליח לזנק בסולם הפופולריות: על פי חברת מחקרי השוק StatCounter, הדפדפן של מיקרוסופט, שמגיע מובנה עם הווינדוס ויצא בגרסה חדשה לפני כשנה, צפוי בקרוב לעקוף את דפדפן ספארי של אפל.

לפי הדוח, הדפדפן של מיקרוסופט נמצא ב-9.54% מהמחשבים ברחבי העולם, 0.3% בלבד מאחורי ספארי של אפל, שעומד על 9.84%. באופן לא מפתיע, גוגל כרום ממשיך להחזיק במקום הראשון עם 65.38% מכלל השוק. מוזילה פיירפוקס תופסת את המקום הרביעי עם 9.18%.

ספארי. ShutterStock
ספארי – נמצא בירידה/ShutterStock

ספארי איבד לא מעט משתמשים לטובת דפדפנים אחרים בשנה האחרונה, שכן בינואר 2021 הוא החזיק בנתח שוק של 10.38 אחוזים. אם המגמה תימשך, אפל צפויה לרדת בזמן הקרוב למקום השלישי או הרביעי.

לפני שאתם ואתן מעקמים את האף כלפי עוד דפדפן מבית מיקרוסופט, אדג' הוא לא אקספלורר. מדובר באופרה אחרת לגמרי: ראשית, הוא מבוסס על כרומיום. למי שלא יודע מה זה, כרומיום היא גירסת הקוד הפתוח של כרום ושעליה מבוסס גם כרום עצמו. מה שאומר שמבחינת המנוע, אתם מקבלים את אותו המנוע של כרום, וזה אומר שגם תוכלו להתקין עליו את כל התוספים שאתם רגילים ורגילות אליהם מכרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully