וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של מארק צוקרברג יעזור לכם לדבר בכל שפה - בלי לדעת אותה

24.2.2022 / 11:17

הפרויקט השאפתני ביותר של חברת מטא יביא לפריצות דרך נוספות? מנכ"ל ומייסד החברה חשף פיתוחים חדשים שיעזרו לכם להתגבר על מחסום השפה - ולבנות עולמות וירטואלים באמצעות פקודות קוליות בלבד. כך זה נראה

מארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג/GettyImages

מטא, פייסבוק לשעבר, קיימה אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים שעסקה בתפקיד הבינה המלאכותית בבניית המטאוורס השאפתני. המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, חשף פריצות דרך משמעותית בתחום החומרה והתוכנה, כמו בינה מלאכותית שתוכל לתרגם שפות זרות בזמן אמת ואפשרות ליצור עולמות וירטואליים באמצעות פקודות קוליות.

"כיום, הבינה המלאכותית מנסה להבין את העולם הפיזי - אבל במטאוורס נצטרך בינה מלאכותית מתקדמת שתסייע לאנשים לנווט בין העולם הפיזי והוירטואלי, שכן הם ישתלבו אחד בשני באמצעות מציאות מדומה ורבודה", אמר מארק צוקרברג. "העולמות האלו יהיו מאוד דינמיים, לכן נידרש לפתח בינה מלאכותית שיודעת להבין קונטקסט וללמוד במהירות באותו האופן שבו בני אדם לומדים".

החברה הכריזה על מאמץ ארוך טווח לבניית כלי שפה ולמידת מכונה שיכללו את רוב השפות בעולם. בתוך כך, החברה בונה מודל חדש ומתקדם של בינה מלאכותית שתוכל לתרגם את כל השפות הכתובות בעולם, ללמוד משפות עם פחות דוגמאות לתרגול ולייצר תרגומים באיכות מעולה למאות שפות.

בנוסף, מטא מפתחת את ה-Universal Speech Translator, כלי שיאפשר לתרגם בזמן אמת דיבור בשפה אחת לשפה אחרת - וכך לתת מענה לשפות מדוברות ולגשר על מחסומי שפה ברחבי העולם.

"היכולת לתקשר עם כל אחד בכל שפה היא כוח על שאנשים חלמו עליו משחר האנושות - ובינה מלאכותית היא שתאפשר לכוח הזה להתממש עוד בימינו. יש לנו הזדמנות לשפר את האינטרנט ולהציב סטנדרט חדש לתקשורת האנושית - אינטרקציות כבר לא יהיו תלויות בשפה שאנחנו מדברים או במקום שממנו אנחנו מגיעים. אם נצליח לעשות זאת נכון, זו תוכל להיות דוגמה מעולה לאופן שבו בינה מלאכותית מחברת בין אנשים בקנה מידה עולמי", הוסיף צוקרברג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לצד זה, צוקרברג הציג את ה-Builder Bot, מערכת למידה (AI) שתאפשר ליצור עולמות וירטואלים מורכבים על ידי מתן פקודות קוליות בלבד. כך למשל, ברגע שתגידו "בוא נלך לחוף", הבוט יקבל פקודה ויקיף אתכם בים, שמיים, חול ועצים בתלת-מימד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully