וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באוקראינה: חסימות הדדיות בין רוסיה והרשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 9:32

הפלישה הקרקעית לאוקראינה לא פוסחת גם על המרחב הווירטואלי: בשעה שפייסבוק הטילו מגבלות על גופים הקשורים לממשל הרוסי, המדינה הפולשת חסמה את הרשתות החברתיות בשטחה

רשתות חברתיות. GettyImages
רשתות חברתיות/GettyImages

כתגובה לפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה והמלחמה שפרצה שם, חסמו פייסבוק ויוטיוב גופי ממשל ותקשורת רוסיים מלפרסם בפלטפורמות שלהם. במקביל, חסמה רוסיה גישה לרשתות החברתיות בשטחה.

פייסבוק וטיטיוב החלו למנוע מגופים של הממשל הרוסי לרכוש פרסומות בפלטפורמות שלהם, בכל מקום בעולם. נתנאל גליישר, מנהל הביטחון בפייסבוק, צייץ ביום ששי האחרון: "אנחנו כעת אוסרים מגופים מדינתיים רוסים מלהריץ פרסומות או להרוויח מהן על הפלטפורמה שלנו בכל מקום בעולם". בשבת, יוטיוב, שבבעלות גוגל, הודיעה כי היא גם משעה מספר גופי תקשורת הקשורים לממשל הרוסי, כולל ערוץ RT, מקבלת כספי פרסום. בנוסף, יוטיוב הגבילה את ההמלצות על סרטונים של הערוצים המדוברים, וחסמה אותם כליל באוקראינה, לבקשת הממשלה האוקראינית.

טוויטר, שמונעת פרסום של גופי תקשורת הנשלטים בידי מדינות מאז 2019, הודיעה ביום ששי האחרון כי עוצרת זמנים את כל הפרסומות באוקראינה ורוסיה, "כדי להבטיח שמידע הדרוש לביטחון הציבור יובלט ומודעות לא יסיחו דעת ממנו".

מלחמה באירופה, רוסיה מחריפה את הלחימה באקראינה 26 בפבראר 2022. AP
התגובה של פייסבוק ויוטיוב לפלישה הרוסית: חסימה של גופי ממשל/AP

רוסיה חוסמת בחזרה

יצויין שפייסבוק הואשמה בעבר שאפשרה לממשל הרוסי לפרסם תכנים מוטים ושקריים ותעמולה באופן חופשי בפלטפורמה, במיוחד מבצעי תעמולה בהקשרים של הבחירות לנשיאות ב-2016 בארצות הברית, אבל גם בהקשרים אחרים. הפעם החברה הזדרזה להגיב לאירועים.

כמובן שהתגובה הרוסית לצעדים האלה לא איחרה לבוא: ביום ששי, הגוף הממונה על הפיקוח על התקשורת ברוסיה האשים את פייסבוק ב-"צנזורה" של החשבונות הרשמיים של זווזדה, ערוץ טלוויזיה המופעל בידי משרד ההגנה הרוסי, סוכנות הידיעות הממשלתית RIA נובוסטי ושני אתרי חדשות נוספים. זאת, בתגובה למה שהגוף כינה "הפרת החוק הרוסי וזכויות אדם", והודיע כי הוא מגביל את הגישה לפייסבוק במדינה.

ניק קלג, סגן הנשיא לעניינים גלובליים במטא (פייסבוק), אמר כי השלטונות הרוסיים הורו לחברה להפסיק לתייג ולבדוק עובדות של פוסטים מטעם גופי החדשות הממשלתיים, והחברה סירבה. בתגובה, הרוסים הודיעו כי יגבילו את השימוש בשירותים של פייסבוק. "אזרחים רוסים מהשורה משתמשים באפליקציה שלנו כדי לבטא את עצמם ולהתארגן לפעולה. אנחנו רוצים שהם ימשיכו ושקולותיהם יישמעו. שיחלקו מה קורה ויתארגנו דרך פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ או מסנג'ר", הוסיף קלג.

טוויטר אף היא ככל הנראה נחסמה בתגובה לצעדים או כתמיכה בהסתרת המידע על הפלישה מפני העם הרוסי. בשבת הודיעה טוויטר כי הרשת "חסומה לחלק מהאנשים ברוסיה", וכי הם פועלים "לשמור את השירותים שלנו בטוחים וזמינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully