וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באירופה: האקרים פרו-אוקראינים השביתו עשרות אתרי אינטרנט ברוסיה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 10:49

מתקפות הסייבר מתגברות: שני הצדדים משתמשים בקבוצות תקיפה שמקשות לדעת מי עומד מאחורי איזו מתקפה, זאת בזמן שאוקראינה מגייסת חוליות להצטרף למאבק. בין היתר, הופלו אתר הקרמלין ואתר הממשלה ברוסיה

מתקפת סייבר נגד רוסיה. ShutterStock
מתקפת סייבר נגד רוסיה/ShutterStock

תאגידים, חברות ואתרי ממשלה רוסיים הושבתו הלילה (שבת) במתקפת סייבר. התקיפה מגיעה על רקע קריאות ברשת לחברי קהילות האקרים המקושרים ל-"אנונימוס", התאגדות אמורפית של האקרים אקטיביסטיים, לתקוף את רוסיה ולנסות לשבש את תעבורת האינטרנט במדינה.

במהלך הלילה, על פי דיווחים של קבוצות התארגנות בחזית הסייבר נגד רוסיה, הותקפו שורה של אתרי אינטרנט - בהם אתר הקרמלין, אתר הממשלה המרכזי, יאנדקס, TMK, תאגיד הנפט הרוסי Tatneft וחברה לכריית מתכות נורילסק-ניקל.

"הרוסים נמצאים כעת במוקד מתקפות סייבר בינלאומיות מכיוונים שונים, בעיקר על ידי האקרים הפועלים כקבוצות או כיחידים נגד גורמים ואתרים רוסיים במטרה לסייע לאוקראינה ולמחות נגד הפלישה הרוסית", אומר פרופ' שלמה שפירא, ראש מכון אירופה במחלקה למדע המדינה, אוניברסיטת בר-אילן.

קריאות להצטרף למאבק:

"כך הצליחו האקרים מקבוצת 'אנונימוס' לחדור למחשבי משרד ההגנה הרוסי ולפגוע באתרים ממשלתיים של רוסיה. להתקפות סייבר אלו יש יותר אפקט תקשורתי מאשר גרימת נזק ממשי ליכולת הצבאית של רוסיה. אך במידה והצבא הרוסי ימשיך להתקל בקשיים בהתקדמותו בתוך אוקראינה אנו עשויים לראות עליית מדרגה בלוחמת הסייבר הרוסית נגד אוקראינה, ובמצב בו הרוסים משתמשים ביכולות סייבר חשאיות חדשות אשר פותחו למצבי מלחמה קיצוניים".

המטרה של שני הצדדים, כך נראה, היא לפגוע בזרימת המידע ולהפריע לה. "מצד אחד, יש פה ניסיון רוסי לצנזר את המתרחש, זאת על ידי לחץ על גוגל, אפל ומטא לצנזר תכנים", אומר אורן בידרמן, מומחה בכיר לזיהוי ותגובה לאירועי סייבר בחברת סיגניה. "מהצד שני, יש מתקפות על אתרי הממשל הרוסיים, שנועדו כדי לערער ולעצבן את הרוסים, אך מתקפות אלה עלולות להתרחב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רשימת האתרים שהותקפו ברוסיה. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
אתרי האינטרנט שהושבתו במתקפת הסייבר על רוסיה/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך
האתרים שהותקפו ברוסיה. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
אתרי האינטרנט שהושבתו במתקפת הסייבר על רוסיה/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

גם רוסיה תוקפת

"רוסיה משתמשת בהמון לוחמה פסיכולוגית החל מימים מקדימים לפני התקיפה תוך כדי בשימוש באווטרים על מנת לקדם שיח גלובלי חיובי על התקיפה ברחבי פייסבוק וטוויטר במגוון שפות כולל עברית, בין היתר רוסיה מתקיפה ללא היכר וללא אבחנה כנגד אקוריאנה, גופים רבים בעולם חוסמים בשעות אלו גישות לדומיינים רוסיים ואמליץ לבצע פעולות דומות", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה.

לדברי של מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדרת קהילת "בטוחים אונליין" בפייסבוק, לרוסיה יש שלל שחקנים במרחב הסייבר, ובהם גופי המודיעין הרשמיים לצד ארגוני סייבר עם קשר לקרמלין. "בשלב זה עולות אזהרות בזירה הבינלאומית מפני שימוש של רוסיה בכלי תקיפה שמטרתן פגיעה והשמדה של מערכות מחשוב. בימים אלו יש חשיבות רבה לכל חברה ובמיוחד לחברות העובדות מול חברות אוקראיניות, לוודא כי מערכות המידע וההגנה מעודכנות בעדכוני התוכנה האחרונים".

"מעבר ללוחמה הקונבנציונליות הרוסים עושים שימוש נרחב בטקטיקות הונאה וסייבר שכוללים מתקפות סייבר על משרדי ממשלה אוקראינים, הודעות פישינג שמטרתן לאסוף מודיעין על אזרחי אוקראינה ולזרוע בלבול", אומר רם לוי, מייסד ומנכ"ל של חברת הסייבר קונפידס. "בנוסף הודיע מרכז הסייבר האוקראיני שהם זיהו מתקפות של ממשלת בלארוס (קבוצת UNC1151) שמסייעת לרוסים ותוקפת ארגונים פרו אוקראינים בבלרוס. מהצד השני, ארגונים רבים בינהם אנונימוס החלו לתקוף מטרות רוסיות. הארגון פרסם שהצליח להפיל את אתר החדשות הרוסי RT והצליח להדליף מאגר מידע של משרד הביטחון הרוסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully