וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הפלישה: ענקיות הטכנולוגיה ממשיכות במלחמה נגד רוסיה

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:21

הלחימה ברשת נמשכת: מטא הודיעה כי חסמה פרופילים מזויפים מהפלטפורמה שפעלו במטרה לפגוע באוקראינים. במקביל, גוגל השביתה באופן זמני כלים המספקים נתוני לייב של מפות באוקראינה

השלכות הפלישה הרוסית לאוקראינה: מטא (פייסבוק לשעבר) מסרה הבוקר (שני) כי הסירה מהרשת החברתית כ-40 חשבונות מזויפים, קבוצות ודפים בפייסבוק ואינסטגרם, שפעלו במטרה לפגוע באוקראינים.

לדברי החברה, האקרים השתמשו בפלטפורמה כדי לפגוע באנשי ציבור אוקראינים, בהם פקידי צבא בולטים, פוליטיקאים ועיתונאי. במקביל, גוגל הודיעה הלילה (שני) כי השביתה באופן זמני כלים המספקים נתוני לייב של מפות באוקראינה. בין הנתונים שהושבתו - מידע על מידת העומסים במקומות שונים ותנאי התנועה.

רשתות חברתיות. GettyImages
כ-40 חשבונות מזויפים הוסרו מהרשת/GettyImages

בשבת, יוטיוב, שבבעלות גוגל, הודיעה כי היא גם משעה מספר גופי תקשורת הקשורים לממשל הרוסי, כולל ערוץ RT, מקבלת כספי פרסום. בנוסף, יוטיוב הגבילה את ההמלצות על סרטונים של הערוצים המדוברים, וחסמה אותם כליל באוקראינה, לבקשת הממשלה האוקראינית.

במקביל, שתי המדינות מתמודדות עם מתקפות סייבר ההדדיות - תאגידים, חברות ואתרי ממשלה רוסיים הושבתו בסוף השבוע. התקיפות הגיעו על רקע קריאות ברשת לחברי קהילות האקרים המקושרים ל-"אנונימוס", התאגדות אמורפית של האקרים אקטיביסטיים, לתקוף את רוסיה ולנסות לשבש את תעבורת האינטרנט במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully