וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באוקראינה: זינוק במספר תקיפות הסייבר על מטרות ממשלתיות וצבאיות

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 11:09

חברת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט מפרסמת מספר ניתוחים ונתונים ביחס למתקפות הסייבר סביב המלחמה באוקראינה. על אף העלייה החדה, במרבית העולם דווקא נצפתה ירידה בהיקף התקיפות בסופ"ש האחרון

סייבר. GettyImages
סייבר/GettyImages

הממשלה והצבא הפכו למטרה: על פי נתונים שפרסמה היום (שני) חברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט, נצפתה עלייה של 196 אחוזים במספר התקיפות על מטרות ממשלתיות וצבאיות באוקראינה - זאת ביחס לעלייה קטנה של 2 אחוזים בלבד במתקפות על ארגונים ועסקים באוקראינה שאינם מסקטור זה.

במקביל, נרשמה עלייה של 4 אחוזים בתקיפות על חברות וארגונים ברוסיה, זאת בזמן שבמרבית העולם נצפתה ירידה בהיקף התקיפות בסופ"ש האחרון. כמו כן, קיימת עלייה של פי 7 בכמות מתקפות הדיוג (באמצעות דואר אלקטורני) במדינות הדוברות את השפות המזרח סלאביות (רוסיה, אוקראינה ובלרוס). שליש ממתקפות אלו כוונו כלפי דוברי אוסית מכתובות דואר אוקראיניות.

לדברי צ'ק פוינט, חלק ממתקפות הדיוג עוסקות בהטעיית אנשים המבקשים לתרום למאמץ המלחמתי באוקראינה תחת הכותרת - "Let's Support Ukraine".

מייל מתחזה. צ'ק פוינט,
מתקפות הדיוג עוסקות בהטעיית אנשים המבקשים לתרום למאמץ המלחמתי באוקראינה/צ'ק פוינט

"מאז תחילת הלחימה אנו רואים התגייסות כללית של האקרים וקבוצות תקיפה מכל רחבי העולם לפעילות התקפית במיוחד במדינות העימות", אומרים בצ'ק פוינט. "לשם המחשה, לאחר קריאה של שר בממשלת אוקראינה לסיוע של האקרים כנגד מטרות רוסיות, התגייסו יותר מ-175,000 משתתפים לקבוצת טלגרם ייעודית בה מציגים מטרות לתקיפה ברוסיה או של צבא רוסיה".

"התקיפות הללו מתבצעות בשני צידי המתרס, עד כדי כך שהעימות במזרח אירופה מהווה אחד מנושאי העיסוק המרכזיים בקרב תוקפי סייבר - כאלו המשוייכים לקבוצות פשיעה כלכלית, קבוצות אידיאולוגיות ועוד", הוסיפו בצ'ק פוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully