וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אפל וגוגל: ענקיות טכנולוגיה נוספות מצטרפות לחרם על רוסיה

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 10:53

אינטל, מיקרוסופט, ספוטיפיי ו-PayPal: חברות הטק הגדולות בעולם מפסיקות לשתוק - ומצטרפות למאבק בפלישה הרוסית לאוקריאנה. בינתיים, במוסקבה חסמו לאזרחים את הגישה לרשתות החברתיות

פייסבוק, גוגל וטוויטר. רויטרס
פייסבוק, גוגל וטוויטר/רויטרס

בלחץ סגן ראש ממשלת אקוראינה, מיכאלו פדורוב, שפונה לענקיות הטכנולוגיה מכל התחומים להצטרף למאבק בפלישה הרוסית, המשך הלחימה באירופה משאיר עוד ענקיות הטכנולוגיה מכל התחומים מחוץ לרוסיה, זאת בזמן שבמוסקבה מגבילים את הרשתות החברתיות.

בסוף השבוע הודיע הרוסקומנדזור, הרגולטור האחראי על פיקוח וצנזורה על התקשורת ברוסיה, כי החליט לחסום את הגישה לפייסבוק. כמו כן, נחסמה הגישה לטוויטר וליוטיוב. במטא, החברה-האם של פייסבוק, הגיבו במהרה להחלטה והודיעו כי לא יאפשרו למפרסמים רוסים להפעיל או ליצור מודעות ברשתות החברתיות שבבעלותה מכל מקום בעולם.

נשיא מטא והאחראי על נושאים גלובליים בחברה, ניק קלג, מסר בתגובה לחסימה: "בקרוב מיליוני אזרחים רוסים מן השורה ימצאו את עצמם מנותקים ממידע אמין, משוללים מהדרכים היומיומיות שלהם להתחבר עם משפחה וחברים ומושתקים".

במקביל, חברת התשלומים PayPal הפסיקה את שירותיה ברוסיה והצטרפה לחברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות בהשעיית הפעילות במדינה. "בנסיבות הנוכחיות, אנו משעים את שירותי PayPal ברוסיה", אמר הנשיא והמנכ"ל דן שולמן בהצהרה. הוא הוסיף כי החברה "עומדת לצד הקהילה הבינלאומית בגנות התוקפנות הצבאית האלימה של רוסיה באוקראינה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גם ענקיות השבבים אינטל ו-AMD פרסמו הצהרת גינוי על פלישת רוסיה לאוקראינה והודיעו על השעיית המשלוחים ללקוחות במדינה, זאת בנוסף לענקיות התקשורת BBC ו-CNN שהשעו את הדיווחים. בנוסף, גם מיקרוסופט הודיעה כי עצרה את כל מכירות המוצרים והשירותים שלה ברוסיה.

ענקית נוספת שהצטרפה לחרם היא ספוטיפיי השוודית, שהודיעה בסוף השבוע כי היא סוגרת את משרדה ברוסיה ללא הגבלת זמן בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה. "העדיפות הראשונה שלנו בשבוע האחרון הייתה בטיחות העובדים שלנו, ולהבטיח שספוטיפיי תמשיך לשמש מקור לחדשות גלובליות ואזוריות בתקופה שבה הגישה למידע חשובה מאי פעם", אמרה ספוטיפיי בהצהרה. עוד הוסיפה החברה כי מאז תחילת המלחמה הגבילה את התפוצה של תכנים בבעלות כלי תקשורת רוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully