וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכות על חבל דק: בנות האוליגרכים מוותרות על הביקיני לטובת מחאה נגד פוטין

10.3.2022 / 23:40

בנותיהן של כמה מהאוליגרכים העשירים והמקושרים ביותר ברוסיה, שבדרך כלל משתפות תמונות מאורח חייהן המפואר ומטיוליהן בעולם, מורדות באביהן והחלו למחות נגד פוטין והמלחמה באוקראינה ברשתות החברתיות

אלפי עצורים בהפגנות ברוסיה נגד המלחמה באוקראינה/רויטרס

בזמן שאלפי רוסים יצאו באומץ רב לרחובות כדי למחות על הפלישה לאוקראינה, קבוצה של משפיעניות רשת מקווה לעשות את שלה בעזרת לייקים ושיתופים ברשתות החברתיות. הבנות העשירות והמפונקות של רוסיה, בנותיהן של כמה מהאוליגרכים העשירים ביותר במדינה, החלו לאחרונה לפרסם פוסטים היוצאים נגד ולדימיר פוטין ומלחמתו באוקראינה.

בתקופה האחרונה, מי שמכונות "הילדות העשירות של רוסיה", הפסיקו את שיתוף התמונות שלהן בביקיני כשהן נופשות ביאכטות ובמלונות פאר - ובמקום זאת משתפות פוסטים נגד המלחמה, יוצאות נגד פוטין ומתפללות לשלום באירופה.

המורדות הרוסיות כוללות בין היתר את בתו של האוליגרך רומן אברמוביץ', כמו גם את בתו של המנטור הפוליטי של פוטין, נכדתו של בוריס ילצין ובתו של דובר הממשלה. הפוסטים המתריסים מפתיעים בהתחשב בקשרים ההדוקים של המשפיעניות עם הקרמלין ומספר העוקבים הגדול שלהן ברשתות החברתיות. בניו יורק פוסט דווח שאין ספק שפוטין זועם על הפרסומים הציבוריים - שוודאי מגיעים למיליוני אנשים ברחבי העולם.

בין הקולות החזקים שנשמעים כיום תמצאו את זה של קסניה סובצ'ק, אשת חברה ומנחת טלוויזיה שמשתפת בקביעות פוסטים בגנות הלחימה עם 9.3 מיליון עוקביה באינסטגרם. סובצ'ק, אשר מכונה "פריס הילטון של רוסיה", היא בתו של אנטולי סובצ'ק, ראש העיר הראשון של סנט פטרסבורג שנבחר באופן דמוקרטי. על אף הקשרים ההדוקים של משפחתה עם הנשיא, היא הפכה למתמודדת בלתי סבירה לפוטין במירוץ לנשיאות ב-2018. בפוסט ששיתפה בשבוע שעבר, סובצ'ק קראה לשלום, וכתבה ש"אינטרסים גיאופוליטיים גלובליים לא יכולים להיות חשובים יותר מחיים פשוטים ושלווים של מיליוני אנשים". לאחר מכן היא התריעה מפני סתימת פיות מצד הממשל לכל מתנגדיו.

חלק מהפוסטים שלה

וזה מה שהיא הייתה מפרסמת לפני המלחמה

גם סופיה אברמוביץ' תפסה צד, כשהיא פונה לפוטין באופן אישי בסטורי שלה ששותף עם 60 אלף העוקבים שלה באינסטגרם. בת ה-27 היא בתו של רומן אברמוביץ', אוליגרך רוסי-ישראלי והבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, שלו יש שווי נקי שמוערך בכ-12 מיליארד דולר. אברמוביץ' האב נחשב ל"איש סודו" הקרוב של פוטין - אבל נראה שלבתו לא ממש אכפת. אשת החברה ורוכבת הסוסים המתחילה שחולקת בדרך כלל תמונות שלה רכובה על סוס או מתרווחת ביאכטה פרטית, העלתה השבוע פוסט מתריס: "השקר הגדול והמוצלח ביותר מתוך תעמולת הקרמלין הוא שרוב הרוסים תומכים בפוטין". היא גם שיתפה תמונה עם הטקסט "רוסיה רוצה מלחמה עם אוקראינה" כש"רוסיה" מחוקה והוחלפה ב"פוטין". התמונה הוסרה מאז, אך צילום מסך שלה שותף בטוויטר.

בינתיים, עוד אחת מ"היפים, הצעירים והעשירים של רוסיה" פנתה לרשתות החברתיות כדי להתבטא נגד הסכסוך. מריה יומשבה, בת ה-19, היא בתם של מפתח הנדל"ן העשיר וולנטין יומשב ואשתו, טטיאנה בוריסובנה (שאמא שלה היא בתו של נשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין). בשבוע שעבר שיתפה יומשבה תמונה של דגל אוקראינה עם 16 אלף העוקבים שלה, בליווי הכיתוב "לא למלחמה". כמובן שהיא הוסיפה אימוג'י שבור לב שיבטא את רגשותיה במלואם. לא ברור מה חושבים הוריה המשפיענים של יומשבה על דעותיה הפוליטיות, במיוחד בהתחשב בכך שאביה נחשב לגורם מכריע בעלייתו של פוטין לשלטון.

במקביל, גם ארוסה הכדורגלן הרוסי, פדור סמולוב, בן ה-32 ששיחק בעבר בליגה הספרדית וכיום בדינמו מוסקבה, פרסם באינסטגרם תמונה של ריבוע שחור עם הכיתוב "לא למלחמה!!!", לצד אימוג'ים של לב שבור ודגל אוקראינה. גם התגובות לפוסט שלו הושבתו.

נעבור לאליזבטה פסקובה ששיתפה גם היא תמונה של דגל אוקראינה בעמוד האינסטגרם שלה לצד הטקסט "לא למלחמה". בת ה-24 נמצאת באופן ברור באופוזיציה לאביה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. פסקובה מתהדרת ב-237 אלף עוקבים באינסטגרם, והפוסט שלה נצפה בידי צופים ברחבי העולם לפני שנמחק שעה לאחר מכן. אשת החברה העבירה את החשבון שלה לפרטי, ללא הסבר לצעד - אך אולי פשוט להבין. עם זאת, נראה שפסקובה אוהבת "לעשות צרות", כשעוד ב-2019 היא עלתה לכותרות לאחר שהתמחתה באו"ם, מהלך ש"הבהיל מחוקקים שנלחמים בהשפעת הקרמלין".

גם דוגמניות על מוחות

סלבריטאים רוסים גינו גם הם את הפלישה בחשבונות האינסטגרם שלהם. כך למשל אירינה שייק, דוגמנית העל הרוטייה עם 17.7 מיליון עוקבים, פרסמה תמונה של סימן השלום ואמרה שהיא תתרום ל-Unicef ולצלב האדום אוקראינה.

נטליה וודיאנובה, דוגמנית על עם 3.3 מיליון עוקבים, כתבה בפוסט: "כאמא, לבי עם כל האמהות שסובלות מההשלכות של האירועים האחרונים באוקראינה וכל מי שנפגע מהקונפליקט הזה. נשים יהיו אלו שנושאות את הנטל הגדול ביותר של הסכסוך הזה ואני רוצה שהן יידעו שהן לא לבד".

על אף הקשרים ההדוקים של המשפיענים עם הקרמלין ותופצתם שמגיעה לעשרות מיליוני עוקבים, נראה כי הפוסטים של תנועת המורדים הרוסית הצעירה נופלים על אוזניים ערלות uנכון לשעות אלו הקטל באוקראינה נמשך ומנגד הרשויות ברוסיה מנהלות קמפיין תעמולה נרחב בערוצי הטלוויזיה וברשתות כדי להצדיק את הפלישה והקורבנות הרבים. אחרי שכלי תקשורת מערביים גדולים עזבו את רוסיה בעקבות חוק חדש האוסר על הפצת "מידע כוזב" על הצבא והגבלת הגישה לרשתות החברתיות הגדולות, לקרמלין נותר מרחב רב להשתלט על השיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully