וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא מושלמים": ראיון עם דוברת טיקטוק ישראל

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 16:35

אחת אנשים החזקות בפלטפורמה הצומחת היא נטלי זיו, ראש מערך התקשורת של כל המדינות הצומחות באירופה, כולל ישראל, שנאלצת להתמודד עם הטענה להתמכרות והתוכן וההשפעה הרעה על בני הנוער. ומה היא חושבת על האנטישמיות ברשת החברתית?

נטלי זיו, דוברת טיקטוק ישראל. ליאת מנדל,
נטלי זיו, דוברת טיקטוק ישראל/ליאת מנדל

היא נחשבת לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, ויחד עם זאת היא גם סופגת אש מצד קהלים רבים. בין אם אלו הורים המודאגים מהתכנים הפורנוגרפיים, בני נוער שטוענים כי היא מערערת את הדימוי העצמי שלהם או יהודים הנפגעים מסרטונים אנטישמים - טיקטוק היא פלטפורמה חברתית שנויה במחלוקת.

אין ספק שזהו אתגר לא פשוט לעמוד מול הטענות נגד הפלטפורמה, ומי שעומדת באתגר הזה היא נטלי זיו, הדוברת של טיקטוק. זיו (בת 46, גרושה ובזוגיות+2) היא ראש מערך התקשורת של כל המדינות הצומחות באירופה, כולל ישראל ומדינות נורדיות ומדינות במזרח אירופה כמו פולין, רומניה והונגריה.

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

"הגעתי לטיקטוק בנובמבר 2020. בתחילת הקריירה שלי עבדתי בחברת ההייטק אינטל בתפקיד אדמיניסטרטיבי והתקדמתי לתפקידים של דוברות ותקשורת ארגונית בחברה", מספרת נטלי. "משם הגעתי לאיביי והייתי מנהלת התקשורת של איביי ופייפאל, וכשאיביי עשתה ספין אוף לפייפאל, אני התקדמתי לנהל באיביי את התקשורת של כל מערך המדינות הצומחות בעולם. לאחר שמונה שנים באיביי, קיבלתי פנייה מטיקטוק והציעו לי להתמודד על משרת הדוברת. החלטתי ללכת על זה כי טיקטוק היא אחת החברות הצומחות ביותר בעולם והתפקיד סיקרן אותי. עברתי שמונה ראיונות והתקבלתי לתפקיד".

במסגרת התפקיד שלה, נטלי אחראית על הקשר של טיקטוק עם התקשורת: "אני מעבירה את המסרים של החברה עם כלי התקשורת השונים. יש לי סוכנויות יח"צ בכמה מדינות ואנחנו מספרים לעולם על חידושים בטיקטוק, על יוזמות ושיתופי פעולה. מהצד השני, אנחנו מגיבים לשאלות ולפניות של כלי התקשורת לגבי טיקטוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה את אוהבת בעבודה שלך?

"אני אוהבת שיש לי הזדמנות ללמוד כל יום משהו חדש. הכל דינמי וכל יום נראה אחר מיום האתמול. יש נגיעה בכל מיני תחומים כי בסוף טיקטוק היא המראה של העולם. אני לומדת מה המצב הגאופוליטי, התרבותי והכלכלי בכל מדינה. זה אתגר שאני מאוד נהנית ממנו".

כאמא לשניים (בת 19 ובן 15), האתגר הנוסף שנטלי מתמודדת עמו, הוא השילוב בין הקריירה לאימהות: "החיים הם סט של בחירות. את בוחרת איפה לגור, עם מי להתחתן וכמה ילדים להביא לעולם, ולכל דבר יש מחיר. החוכמה היא להיות שלמה עם המחיר שאת משלמת. כשהילדים שלי היו קטנים הקדשתי להם זמן איכות, דאגתי להיות שם כשהם היו צריכים אותי. ולא לפספס שום דבר שחשוב להם. אבל אם למשל הם רצו שאעזור להם ללמוד למבחן הם ידעו שהם צריכים לתאם איתי ביומן. במהלך השנים למדתי איך לתכנן לעצמי את הלו"ז כבר חצי שנה מראש, ואני מלמדת גם את הילדים שלי לעשות את זה ככלי לחיים".

כמה נשים עובדות בטיקטוק?

"המדיניות שלנו היא לא לחשוף את כמות העובדים בחברה, אבל יש הרבה נשים שעובדות בטיקטוק. חשוב לנו מאוד שיוון הזדמנויות בין נשים לגברים, אבל אנחנו מגייסים אנשים לפי היכולות שלהם ופחות לפי המגדר שלהם".

לפי חברת המחקרים omnicoreagency, 41% מהמשתמשים בטיקטוק הם צעירים בגילאי 16-24. צעירים אלו נחשפים פעמים רבות לתכנים בעייתיים שמופיעים באפליקציה - סרטונים פורנוגרפיים, סרטונים אלימים, אתגרי טיקטוק מסוכנים, וסרטונים שעלולים לעודד הפרעות אכילה, לפגוע בדימוי העצמי של הצופים ולהגביר דיכאון וחרדות. רק לאחרונה פורסם כי קבוצה של כמה מדינות בארצות הברית חוקרת האם טיקטוק משפיעה לרעה על הבריאות הנפשית והפיזית של המשתמשים הצעירים.

טיקטוק. ShutterStock
"המדיניות שלנו היא לא לחשוף את כמות העובדים בחברה"/ShutterStock

את לא חוששת שהילדים שלך ייחשפו לתכנים הבעייתים שיש בטיקטוק?

"אני לא חוששת. החברה שלנו עושה פעולות רבות כדי למגר את התופעה ולמנוע העלאה של תכנים בעייתיים. ראשית, טיקטוק מיועדת לבני 13 ומעלה. ילדים מתחת לגיל 13 יכולים לשקר לגבי הגיל שלהם בהרשמה לטיקטוק, אבל האלגוריתם המתוחכם שלנו מצליח להעלות על כך שהם צעירים יותר ואז הם נחסמים. בנוסף, אנחנו מגדירים כברירת מחדל את כל החשבונות מגיל 13 ועד גיל 13 כפרטיים, כך שמי שרוצה לעקוב אחריהם צריך לקבל אישור. אנחנו גם מאפשרים למשפחות צימוד משפחתי שמקשר את החשבון של ההורים לחשבון של הילד".

"ההורה לא יכול לצפות בסרטונים של הילד כך שאין הפרה של פרטיות, אבל הוא יכול לנהל לו את זמן המסך ולהגדיר כמה זמן הילד יכול לצפות בטיקטוק, להגביל לו את קבלת ההודעות הפרטיות, ולהגביל את התוכן שהילד נחשף אליו. אם יש תוכן שהמשתמש לא מעוניין לצפות בו, אז האלגוריתם לומד את זה ולא מציג לו תכנים דומים. ברור שצעירים מעל גיל 17 לא יתנו את הטלפון שלהם להורים, אבל אנחנו סומכים על שיקול הדעת שלהם ושידווחו על תכנים בעייתיים. אנחנו מפעילים סינון קפדני על כל התוכן שמפר את הנחיות הקהילה שלנו באמצעות אלגוריתם ובודקי שפות מכל העולם, ו-98% מהתוכן הבעייתי נחסם עוד לפני שהוא בכלל עולה לאפליקציה".

ובכל זאת, למרות כל השיטות האלו יש בטיקטוק הרבה מאוד תכנים בעייתיים.

"נכון, ואין לזה מקום. אנחנו חברה יחסית צעירה ואנחנו לא מושלמים. אבל אנחנו עובדים 24/7 כדי למגר את התכנים האלו והחברה שמה את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות. אנחנו לא מנסים לטאטא את זה מתחת לשטיח. רק לאחרונה ערכנו יחד עם המוקד הלאומי להגנת ילדים ברשת פאנל של הורים ופסיכולוגים ודיברנו על אתגרים מסוכנים ברשת. ערכנו מחקר שבדק מה גורם למשתמשים לצפות באתגרים מסוכנים ומצאנו שהמשתמשים בכלל לא מבינים את הסיכון שבאתגרים. בעקבות המחקר הכרזנו על שורת צעדים כדי להתמודד עם התופעה, כמו למשל סימון הסרטון כ"אתגר מסוכן". בחודש האחרון ערכנו שידורי לייב של נשים המקדמות "בודי פוזיטיב". בין היתר, הדוגמנית מעיין קרת שהתמודדה אנורקסיה דיברה על רזון כמודל יופי ומה השתנה בעולם בשנים האחרונות, ובמשדר אחר נועה רוזין דיברה על הפרעות אכילה. יצרנו אתגר האשתג בלי פילטרים שמציג את יוצרי התוכן בטיקטוק ללא פילטרים ואיפור. טיקטוק גם אוסרת פרסום של אפליקציות שמקדמות מערכת יחסים שלילית עם אוכל".

ומה עם האנטישמיות שיש באפליקציה?

"בכל הקשור לתכנים אנטישמיים אנחנו עובדים ברמה הגלובלית ולא רק בישראל כדי למנוע הפצת תכנים אנטישמיים. ביום השואה הבינלאומי האחרון חברנו לארגון היהודים העולמי והשקנו מרכז מידע מיוחד להעלאת המודעות לנושא. עשינו שיתוף פעולה עם תיאטרון הבימה והעלנו שידור בלייב של הצגה העוסקת בזיכרון קולקטיבי".

טענה נוספת שנשמעת נגד טיקטוק היא שהיא גורמת למשתמשים שלה להתמכר לאפליקציה. נטען כי האלגוריתם של טיקטוק מתוכנן כך שיציג למשתמשים סרטונים שהם נהנים לצפות בהם. הסרטונים הם קצרים מאוד ומוצגים אחד אחרי השני, והאפליקציה מספקת חווית צפייה מפתיעה כך שלמשתמשים אף פעם לא יהיה משעמם.

"אין לנו רצון לגרום לאנשים להתמכר. אנחנו רוצים שאנשים ייצרו תוכן איכותי שיאפשר לאנשים לגלות עולמות חדשים", טוענת נטלי. "אנחנו חיים בעולם שמציע שפע. אפשר לצפות שעות בטלוויזיה או לשחק במשחקי מחשב. חשוב לנהל נכון את הזמן. אני מעודדת הורים להגביל את זמן המסך של הילדים. אני מגבילה את זמן המסך של הילד שלי ל-3 שעות ביום וגם מבוגרים יכולים להגביל את זמן המסך".

נטלי זיו. יחצ,
"אין לנו רצון לגרום לאנשים להתמכר". נטלי זיו/יחצ

את לא חושבת שטיקטוק הפכה את העולם שלנו לקצת יותר שטחי ומדכא?

"המטרה של טיקטוק היא ליצור תכנים שמאפשרים להביע יצירתיות ושמחה. ערכנו מחקר על התחושות של המשתמשים לגבי טיקטוק ו-84% מהנשאלים העידו כי טיקטוק גורמת להם לתחושות חיוביות. טיקטוק זה מקום להשראה וללמידה. טיקטוק מעודדת יצירה של תכנים אותנטיים, ולבטא את מי שאתה באמת. האותנטיות הזאת זה מה שדור ה-Z אוהב. אפשר ללמוד דרך טיקטוק תחומים מגוונים כמו בישול, פיננסים, עיצבו אופנה, אנגלית, תנ"ך ועוד. האוכלוסייה של טיקטוק התבגרה וטיקטוק היא כבר מזמן לא אפליקציית הריקודים שהייתה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully