וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך הסייבר הלאומי: אותרו נסיונות למתקפות על חברות יהלומים

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 21:38

מערך הסייבר הלאומי קרא לנקוט בצעדי מנע נגד המתקפות. בעקבות זאת, גורמים פנימיים בבורסה ליהלומים קראו לעובדים לנתק את מערכות המחשוב. מומחית סייבר לוואלה!: "צעד מניעתי קצת קיצוני אך מוכר"

מערך הסייבר הלאומי אמר היום (שישי) כי אותרו נסיונות למתקפות סייבר על חברות שעוסקות בתחום היהלומים. "המערך קורא לחברות לנקוט צעדי מנע כדי למנוע פגיעה", נכתב בהודעה מטעמם. גורמים פנימיים בבורסה ליהלומים קראו לעובדים לנתק את מערכות המחשוב כצעדי מניעה.

גורמים בעולם הסייבר אמרו כי ההודעה ממערך הסייבר לבורסה ליהלומים הגיעה בעקבות שימוש במוצר עם חולשה מסוכנת, ואילו מהבורסה נמסר כי הם "פועלים בהתאם להנחיות רשות הסייבר."

מיי ברוקס קמפלר, מומחית סייבר, אמרה לוואלה! כי "זהו צעד מניעתי קצת קיצוני אך מוכר. חשוב לציין כי בהתחשב בכך שההתרעה הגיעה בתחילת סוף השבוע, אזי שמדובר בצעד הגיוני שמטרתו לאפשר חקירה ועצירה של הניסיונות מבלי לסכן את הרשתות של חברי הבורסה שלא לצורך".

הבורסה ליהלומים, רמת גן. ראובן קסטרו
"פועלים בהתאם להנחיות רשות הסייבר". הבורסה ליהלומים/ראובן קסטרו

עוד הוסיפה המומחית כי בימים אלו, סביב המערכה בין רוסיה ואוקראינה יש עליה כללית במתקפות סייבר בעולם. "מומלץ לכלל המשתמשים לוודא כי מערכות ההפעלה, ההגנה והאפליקציות מעודכנות לגרסאות העדכניות. כמו כן מומלץ לשמור על עירנות מוגברת כנגד מתקפות פישינג, וכאמצעי מנע מומלץ להוסיף אימות דו שלבי לחשבונות החשובים, וכן להגדיר סיסמאות חזקות", ציינה.

סהר אביטן, מנכ"ל ובעלים בחברת Kayran אמר כי להשערתו, אין מניעה שמדובר בצעד הגנתי, אך מאוד מרחיק לכת. "הסקטור הספציפי הזה עוסק בסכומי עתק ועתיד להיות מטרה מאוד מפתה לקבוצות כופרה. עם המצב הנוכחי והעלייה במתקפות הסייבר בין רוסיה לאוקראינה יכול מאוד להיות שזו הסיבה. אמליץ להיות עירני לכל פעולה לא מאושרת ולוודא שקיימים מנגנוני אבטחה פרוסים ברשת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully