וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הטכנולוגיה נגד רוסיה: מטא וגוגל מרחיבות את הסנקציות

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 21:45

בעקבות ההחלטה לאפשר לקרוא לאלימות נגד נשיא רוסיה, הממשל במוסקבה חסם את הגישה לרשת החברתית אינסטגרם והגדיר את מטא כ"ארגון קיצוני ופעילות החברה תיאסר במדינה". במקביל, יוטיוב הודיעה כי תחסום תוכן במימון רוסי בכל רחבי העולם

יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. רויטרס, Getty Images,
יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם/רויטרס, Getty Images

הסנקציות של עמק הסיליקון נגד פוטין נמשכות: מטא, פייסבוק לשעבר, הודיעה באופן חריג היום (שישי) כי בעקבות הפלישה לאוקראינה, תאפשר למתשמשים "להביע רגשות אלימים" נגד נשיא רוסיה ולדימין פוטין, ונגד הצבא והחיילים.

"כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, החלטנו לאפשר באופן זמני ביטויים פוליטיים ואלימים שבדרך כלל היו מפרים את המדיניות כמו "מוות לפולשים הרוסים'. עדיין לא נאפשר קריאות לאלימות נגד אזרחים רוסים", מסר דובר מטעם מטא לסוכנות הידיעות רויטרס.

בעקבות ההחלטה של מטא, הרוסקומנדזור, הרגולטור האחראי על פיקוח וצנזורה על התקשורת ברוסיה, הודיעה על הגבלת הגישה לאינסטגרם - בנוסף לחסימה הקיימת על פייסבוק. כמו כן, משרד התובע הכללי של רוסיה מסר מעתה יגדיר את מטא כ"ארגון קיצוני ופעילות החברה תיאסר במדינה". יו"ר הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, אמר כי יש לפעול באופן משפטי נגד ההחלטה של הרשת הרשת החברתית.

"ברשת החברתית מסתובבים פרסומים המעודדים ומעוררים פעולות אלימות נגד רוסים", נכתב בהודעה מטעם הרגולטור. כדי לאפשר למשתמשים זמן להעתיק את התוכן ולהעתיק את המידע, הוחלט כי ההגבלה תצא לפועל החל מ-14 במרץ.

מטא. רויטרס
מטא נגד רוסיה: תאפשר קריאות לאלימות נגד פוטין/רויטרס

במקביל, יוטיוב הודיעה הערב (שישי) כי תחסום תוכן במימון רוסי ברחבי העולם. "הנחיות הקהילה שלנו אוסרות על תוכן מכחיש, מזעור או טריוויאליזציה של אירועים אלימים המתועדים היטב", נכתב בהודעה מטעם החברה.

עוד מסרו ביוטיוב: "בהתאם לכך, אנו גם חוסמים כעת גישה לערוצי יוטיוב הקשורים לתקשורת במימון המדינה הרוסית ברחבי העולם. שינוי זה ייכנס לתוקף באופן מיידי. מאז העדכון האחרון שלנו, הצוותים שלנו הסירו כעת יותר מ-1,000 ערוצים ויותר מ-15,000 סרטונים בגין הפרת לא רק מדיניות דברי השנאה שלנו, אלא גם את המדיניות שלנו בנוגע למידע מוטעה, תוכן גרפי ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully