וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוסים מאיימים: תחנת החלל הבינ"ל תתרסק בגלל הסנקציות

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 10:55

גורמים רוסיים התריעו שבשל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, תחזוקת תחנת החלל עלולה להיפגע והיא עלולה להתרסק לכדור הארץ

תחנת החלל הבינלאומית (ISS) נראית ממעבורת החלל Endeavour של נאס"א. nasa, GettyImages
תחנת החלל הבינלאומית (ISS) נראית ממעבורת החלל Endeavour של נאס"א/GettyImages, nasa

דימיטרי רוגוזין, ראש סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס התריע אתמול (שבת), כי הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה עלולות לפגוע בכלי החלל הרוסיים המשמשים לתחזוקה שוטפת של התחנה.

כתוצאה מכך, המקטע הרוסי של התחנה, שעוזר לייצב אותה במסלול סביב כדור הארץ, עלול להיות מושפע, ולגרום למבנה בן 500 הטונות "ליפול אל הים או לשטח יבשתי", כתב רוגוזין.

"המקטע הרוסי מבטיח שמסלול התחנה מתוקן (בממוצע, 11 פעמים בשנה) לרבות תיקוני מסלול למניעת התנגשות עם פסולת בחלל". ציין רוגוזין - שגם מביע בקביעות את תמיכתו בצבא הרוסי בהתבטאויות ברשתות החברתיות.

תחנת החלל הבינלאומית. נאס"א,
תחנת החלל הבינלאומית/נאס"א

תוך שהוא מציג מפה למיקום אפשרי של נפילת התחנה, רוגוזין ציין שזה לא יהיה בשטחה של רוסיה ואיים: "האוכלוסיות של מדינות אחרות, במיוחד אלה המונהגות בידי "כלבי המלחמה", צריכות לחשוב על המחיר של הסנקציות נגד רוסקוסמוס", וכינה את המדינות שהטילו את הסנקציות "מטורפות".

זו לא הפעם הראשונה שרוגוזין או הרוסים משמיעים איומים מהסוג הזה. בחודש שעבר רוגוזין פרסם הצהרות דומות, תוך שהוא תוקף את הסנקציות הכלכליות, וכבר לפני שבועות איים שהרוסים עלולים להפוך את תחנת החלל הבינלאומית לנשק ולעניין פוליטי.

נאס"א מנסה למצוא פיתרון לעניין בעצמה, ואילו איל החלל והבעלים של חברת החלל הפרטית SpaceX אילון מאסק, רמז שאם הרוסים לא יעשו זאת, אז החברה שלו תתגייס לתחזוקה שוטפת של תחנת החלל הבינלאומית ותמנע את הפלתה לארץ, עם התאמה של רכב החלל דרגון לעגינה בתחנה, במקום כלי הסויוז הרוסיים. חברת החלל של מאסק יש לציין גם סייעה ישירות לאוקראינים באספקה של אינטרנט לווייני, אחרי שהתשתיות במדינה נהרסו במסגרת התקיפות של הרוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק, הבעלים של חברת החלל הפרטית SpaceX/רויטרס

"שיטוסו לחלל על מטאטא"

עוד הודיעה רוסקוסמוס בתחילת החודש כי היא מתכוונת לתת עדיפות לבנייה של לוויינים צבאיים רוסיים, בשעה שרוסיה מוצאת את עצמה מבודדת יותר ויותר בעקבות התוקפנות שלה באוקראינה.

עוד הכריז רוגוזין כי ארצו לא תספק יותר מנועים לטילי האטלס האמריקאיים. "שיטוסו לחלל על מטאטאים", כתב מנהל סוכנות החלל הרוסית. יודגש שתחום החלל הוא אחד התחומים היחידים שבו ארצות הברית והפדרציה הרוסית עדיין משתפות פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully