וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרעות בקליטת GPS": סופת שמש חזקה צפויה לפגוע בכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 11:50

על פי הדיווחים, התפרצות סולארית אדירה של השמש תשפיע על לוויני תקשורת בחלל, מערכות רדיו ומקלטי GPS. מומחית בתחום: "ההשפעה צפויה להיות חזקה! צפו לאורות הזוהר הצפוני קרוב יותר לקו המשווה"

ככה נראית שנה על פני השמש/NASA

אם לא די במלחמה באוקראינה ובמתקפה של איראן על שגירות ארצות הברית בעיראק, עוד איום צפוי לנו בקרוב - סופת שמש חזקה צפויה לפגוע בכדור הארץ מחר (יום שני). סוכנות החלל האמריקאית נאס"א והמינהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה (NOAA) צפו כי התופעה תשפיע על כדור הארץ במהלך השבועיים הקרובים.

ה-NOAA חזה סיכוי של 80 אחוז שהסופה גדולה תפגע מחר בכדור הארץ, וסיכוי של 20 אחוז שהסופה תשפיע על בריטניה. לפי התחזיות, באופן נדיר במהלך הסופה, ה-Aurora (אורות הזוהר הצפוני) צפויים להופיע באזורים הקרובים יותר לקו המשווה. כמו כן, בעקבות הסופה הסולארית עלולות להיות תקלות במערכות רדיו חובבניות, מקלטי GPS ולווייני תקשורת קטנים שאינם מוגנים היטב מחום השמש, במיוחד בסמוך לשעות הזריחה והערב.

הזוהר הצפוני מהחלל. European Space Agency, מערכת וואלה! NEWS
הזוהר הצפוני יופיע באזורים הקרובים יותר לקו המשווה/מערכת וואלה! NEWS, European Space Agency

ד"ר טמית'ה סקוב, פיזיקאית המתמחה במזג אוויר בחלל, צייצה אתמול בטוויטר: "פגיעה ישירה! מודלים חיזויים של NOAA ונאס"א מראים שסערה סולארית תפגע בכדור הארץ בין השעות 12:00 ל-21:00 בערב ב-13 במרץ".

"ההשפעה צפויה להיות חזקה! צפו לאורות הזוהר הצפוני קרוב יותר לקו המשווה, בעיות קליטה של רדיו חובבים והפרעות בקליטת GPS, במיוחד לקראת עלות השחר/דמדומים ובמהלך הלילה!" הבוקר, היא הוסיפה: "שבוע עמוס עם איום משולש! סערה סופת סולארית גדולה מגיעה אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully