וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים באתרים ממשלתיים: "מדובר במתקפת סייבר רחבה"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 23:55

חלק מאתרי הממשלה קרסו הערב בזה אחר זה. דובר צה"ל: "מתקפת הסייבר בטיפול מערך הסייבר הלאומי". שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי הוא מקיים כעת הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד "בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים". בתום כשעתיים חזרו האתרים לעבוד

כמה אתרים ממשלתיים קרסו הערב (שני) בזה אחר זה, במה שנראה כחשש למתקפת סייבר. דובר צה"ל הודיע: "מתקפת הסייבר בטיפול מערך הסייבר הלאומי". האתרים חזרו לפעילות תקינה לאחר כשעתיים. מרשות התקשוב ומערך הסייבר הלאומי נמסר: "בשעות האחרונות זוהתה מתקפת מניעת שירות על ספקית תקשורת שכתוצאה ממנה, נמנעה לזמן קצר הגישה למספר אתרים, בהם אתרי ממשלה. נכון לשעה זו כלל האתרים שבו לפעילות".

שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי הוא מקיים כעת הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד "בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים". על פי ההודעה, בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, והשירות חוזר בהדרגה. המתקפה, מתקפת DDoS (מניעת שירות) בשפה מקצועית, נועדה להשבית מערכות מחשוב על ידי יצירת עומס חריג. כך, לא ניתן היה להיכנס במשך כמה שעות לאתרים של משרד הפנים, משרד הרווחה, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ועוד, דרך מחשבים אישיים. האתרים פעלו בצורה תקינה דרך הדפדפנים בטלפונים סלולריים. אתר משרד הביטחון לא קרס בשום שלב.

תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, אמר לוואלה! כי: "נכון לעכשיו עולים דיווחים סותרים על מתקפת מניעת שירות כנגד אתרי ממשלה ישראלים, זה נראה כיאלו תקפו את אחת הספקיות של ממשל זמין, הגורם התוקף עדיין לא ידוע, כן עולים דיווחים אך ללא לקיחת אחריות בקבוצה המקושרת כביכול לגוף איראני. הכי נכון לחכות שיתבהרו הדברים".

סייבר. ShutterStock
מתקפת סייבר/ShutterStock

רפאל פרנקו, מייסד חברת "קוד בלו" לניהול משברי סייבר, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי כינה את הסיטואציה "מצב חירום ומתקפה חסרת תקדים על אתרים ממשלתיים. ניתן להעריך כי מדבור כחלק מהחלפת מהלומות קינטית וסייבר על המיוחסת לאיראן, על רקע האירועים האחרונים".

הוא הוסיף כי בסוף השבוע האחרון קבוצת Black Shadow ביצעה מתקפה רחבה על הבורסה ליהלומים, באמצעות תקיפה של חברת תוכנה המספקת לה שירותים. "אנחנו הולכים לתקופה של הסלמה רחבה במרחב הסייבר, בדגש על התקפות תודעה ומחיקת מאגרי מידע. התוקפים האיראניים אינם עושים הבחנה בין מטרות לאומיות לעסקיות, לכן אני ממליץ לעסקים וחברות להערך בהתאם. להעלות את הכוננות לתקופת החג וסוף השבוע הקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully