וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה באוקראינה: זינוק במתקפות הסייבר על מוסדות ממשלתיים וצבאיים בישראל

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 12:02

מחקר חדש של חברת הסייבר צ'ק פוינט חושף כי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה נרשמה עלייה של 21 אחוזים במתקפות הסייבר על גופי צבא וממשל. היקף תקיפות הסייבר בעולם עלה מאז תחילת הלחימה ב-14 אחוזים

מתקפת סייבר. רויטרס
מתקפת סייבר/רויטרס

במהלך שלושת השבועות מאז תחילת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה נרשמה עלייה מובהקת של 21 אחוזים בכמות התקיפות על מוסדות ממשלה וצבא ברחבי העולם - כך על פי דוח שפורסם הבוקר (שלישי) על ידי חטיבת המחקר של חברת צ'ק פוינט.

באוקראינה עצמה היקף תקיפות הסייבר עלה בצורה משמעותית ב-20% מאז תחילת הלחימה. בממוצע, ארגון באוקראינה מותקף 1,466 פעמים בשבוע, וזאת בזמן שהיקף הרשתות הפעילות במדינה ירד ב-27% בשל הלחימה.

עם זאת, על אף שבראשית הלחימה מוסדות ממשלה וצבא באוקראינה רשמו את העלייה המשמעותית ביותר בראשית הלחימה (196%), בשבועיים האחרונים המגזר הממשלתי והצבאי באוקראינה רשם חווה ירידה של יותר מ-50% בתקיפות עליו.

סייבר. GettyImages
באוקראינה עצמה היקף תקיפות הסייבר עלה בצורה משמעותית ב-20%/GettyImages

מה קורה בשאר העולם?

בישראל נרשמה עלייה של 21% בהתקפות מאז תחילת הלחימה באוקראינה, עם ממוצע של 1,715 תקיפות שבועיות פר ארגון במדינה. ביחס למוסדות ממשלתיים וצבאיים בישראל - נצפתה מגמת עלייה בתקיפות, עד כדי 22% עלייה ההתקפות על מוסדות אלה.

היקף תקיפות הסייבר בעולם עלה מאז תחילת הלחימה ב-14%, והממוצע העולמי עומד על 1,266 תקיפות שבועיות פר ארגון. (בחלוקה לאזורים - העלייה בצפון אמריקה היא של 17%, באירופה עלייה של 14%, באסיה פסיפיק עלייה של 11%, בדרום אמריקה עלייה של 17% ובאפריקה ירידה של 2% בתקיפות ביחס לתקופה שלפני תחילת המלחמה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"בתחילת המלחמה ניכר היה שקבוצות תקיפה שונות ממקדות את התקיפות שלהן בקונפליקט עצמו ובמטרות הקשורות בו, אך לאחר שבועיים הם הבינו מה ניתן לתקוף ומה קשה לתקוף", אומר עומר דמבינסקי, המנהל את קבוצת מחקר הדאטא בצ'ק פוינט.

"בשלב זה נראה שהן חזרו ל"עסקים כרגיל" והחלו לתקוף ביתר שאת והיקפים גדולים יותר בשאר העולם, מה שמביא לעלייה ניכרת בתקיפות בכלל ובתקיפות על מוסדות ממשלה וצבא בפרט. נראה שהאקרים מנצלים את העניין של ממשלות וצבאות בלחימה באוקראינה בכדי למקד עליהן מתקפות סייבר (מתקפות דיוג ואחרות) והמגמה של עלייה בתקיפות סייבר ברחבי העולם עקבית ומובהקת בשבועיים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully