וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ואינסטגרם אוסרות על המשתמשים לייחל למותו של פוטין

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 11:48

הרשת החברתית איפשרה לפרסם קריאות לאלימות נגד נשיא רוסיה - ועוררה זעם. נשיא מטא והאחראי על נושאים גלובליים בחברה, ניק קלג מסר: "אנחנו לא מאפשרים פוסטים אלימים וקריאות להתנקשות בחייו של ראש המדינה"

רשתות חברתיות. GettyImages
רשתות חברתיות/GettyImages

המשתמשים קראו להתנקש בחייו של ולדימיר פוטין - במטא הוציאו הנחייה חדשה: אחרי שהתירה קריאות לאלימות נגד רוסיה ברשת החברתית, החברה-האם של פייסבוק ואינסטגרם הודיעה כי היא אוסרת לשתף פוסטים הכוללים קריאה למותו נשיא רוסיה או של ראשי מדינות אחרים.

נשיא מטא והאחראי על נושאים גלובליים בחברה, ניק קלג, הבהיר את הכללים לגבי כתיבת פוסטים בנושא מלחמת רוסיה ואוקראינה ואמר: "אנחנו לא מאפשרים פוסטים אלימים נגד רוסים באופן כללי, ואנחנו גם לא מתירים קריאות להתנקשות בחייו של ראש המדינה".

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך הצהרתו במוסקבה 24 בפברואר 2022. רויטרס
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה/רויטרס

המדיניות החדשה של מטא שונה לחלוטין מהמדיניות הקודמת של החברה שאיפשרה לפרסם פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם הקוראים למותו של פוטין או לנשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. מטא אשרה פוסטים שכאלו במדינות במזרח אירופה והקווקז, כולל רוסיה, אוקראינה, גאורגיה ופולין. מטא אמרה בזמנו שזה יהיה שגוי למנוע מהאוקראינים "להביע את התנגדותם וזעמם על כוחות הצבא הפולשים".

אלא שההחלטה עוררה זעם ברוסיה, שם פתחו הרשויות בחקירה פלילית נגד מטא. התובעים ברוסיה ביקשו ביום שישי מבית המשפט להגדיר את ענקית הטכנולוגיה האמריקאית כ"ארגון קיצוני". רוסיה אסרה על שימוש בפייסבוק וטוויטר, ומיום שני היא חסמה את הגישה לאינסטגרם עבור כ-80 מיליון המשתמשים ברחבי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

רוסקומנדזור, רגולטור התקשורת של רוסיה, נתן למשתמשי אינסטגרם יומיים להעביר את התמונות והסרטונים שלהם מהפלטפורמה לפני שהיא תיסגר. אדם מוסרי, ראש אינסטגרם, התבטא נגד חסימת הרשת החברתית ביום שישי, טען שהוא "שגוי" ואמר כי המהלך הזה של רוסיה ינתק 80 מיליון משתמשים זה מזה ומשאר העולם.

במהלך סוף השבוע, משפיעים רוסים באינסטגרם פרסמו הודעות פרידה לעוקבים שלהם, ועודדו אותם לעקוב אחריהם בפלטפורמות אחרות או להוריד רשתות פרטיות וירטואליות (VPN) כדי לעקוף את האיסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully