וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטין חיה וקיימת ב"גוגל הרוסית"

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 15:34

עם פלסטין או בלי? בשירות המפות של יאנדקס, המקבילה הרוסית של גוגל, מציגים את המילה "פלסטין" על שטחי הקו הירוק - אבל לא לגולשים מישראל

יאנדקס מפות. ShutterStock
יאנדקס מפות/ShutterStock

יאנדקס הרוסית בימים אלה בודקת אפשרות להביא 300 מהנדסים שלה לישראל, אבל מסתבר שבמפות שלה היא מכירה בעוד יישות - פלסטין.

סימונים על מפות הם עניין פוליטי למדי, ואנחנו הישראלים לא פעם נוטים להתעצבן כשעל מפות מקוונות מופיעה המילה "פלסטין", עבור השטחים הכבושים שמעבר לקו הירוק. כך למשל, גוגל במפות שלה, לא מסמנת את השטחים כ-"פלסטין" ונמנעת מהאש הצולבת הפוליטית הכרוכה בסימון, אבל מסתבר שיאנדקס, מי שכונתה הגוגל הרוסית, דווקא כן.

מפת ישראל ביאנדקס. צילום מסך,
מפת יאנדקס ברוסיה - כך זה נראה בגלישה מחוץ לישראל/צילום מסך

כאמור, הסימון "פלסטין" וההכרה בהם ברמת מדינה, הם לא פעם עניין פוליטי שחברות טכנולוגיה נגררות אליו שלא בטובתן. כך למשל, ב-2016, תקפה קבוצת עיתונאים פלסטינאים את גוגל על כך שפלסטין לא מופיעה במפות שלהם ודרשה להחזיר את הסימון המדינתי, על אף שלא הופיע שם מעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפת ישראל ביאנדקס. צילום מסך,
כך נראה כאשר גולשים מישראל/צילום מסך

גולשים מישראל לא יראו את הסימון "פלסטין" בשירות המפות של יאנדקס, אולם גולשים ממדינות אחרות - כן. כך למשל נבדקו המפות באמצעות VPN המדמה גישה ממדינות אחרות (בצילומי המסך כאן נבדק חיבור מגיאורגיה), תופיע באנגלית המילה Palestine על השטחים שמעבר לקו הירוק. הסימון המשתנה של יאנדקס על פי מיקומו של הגולש, הוא לא עניין ייחודי לישראל: באופן אקטואלי מאוד, חצי האי קרים יופיע לגולשים מרוסיה כשטח רוסי, ואילו לגולשים מאוקראינה הוא יופיע כשטח אוקראיני.

מיאנדקס לא נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • יאנדקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully