וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגרם נחסמה לעשרות מיליוני משתמשים - והתירוץ מפתיע

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 13:14

ברזיל חסמה את הגישה לאפליקצית המסרים לאחר שזו הואשמה בהפצה של דיסאינפורמציה, ולא הגיבה להודעות מבית המשפט. מנכ"ל טלגרם: "מתנצל בפני בית המשפט העליון בברזיל על רשלנותנו"

לוגו אפליקציית טלגרם. ShutterStock
לוגו אפליקציית טלגרם/ShutterStock

לא בדקו את תיבת המייל - ונחסמו: שופט בית המשפט העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס, הורה לחסום בסוף השבוע את הגישה לאפליקציית המסרים טלגרם. הרשויות במדינה נקטו בצעד בעקבות התעלמות מפסקי הדין להסיר ערוצים המפיצים מידע מוטעה ודיווחים לא מבוססים. במסגרת הצו, גוגל ואפל נאלצו להסיר את האפליקציה מחנות האפליקציות ולחסום אותה במערכות ההפעלה שלהן.

מייסד ומנכ"ל טלגרם פבל דורוב, הגיב לנושא בפוסט שפרסם: "נראה כי הייתה לנו בעיה עם המיילים שעברו בין כתובות הדואר של החברות ב-telegram.org לבין בית המשפט העליון בברזיל. כתוצאה מקצר בתקשורת, ובגלל שטלגרם לא הגיבה למיילים שלו, בית המשפט החליט לחסום את טלגרם. בשם הצוות שלנו, אני מתנצל בפני בית המשפט העליון בברזיל על רשלנותנו".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, 3 בדצמבר 2021. רויטרס
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. החסימה – בעקבות הפצת פייק ניוז של תומכיו/רויטרס

"טלגרם התעלמה מהקריאה של רשויות החוק בברזיל, ובכך הפגינה שוב זלזול גמור במערכת המשפט בברזיל", כתב השופט אלכסנדר דה מוראס בפסק הדין, והוסיף שההשעיה תישאר בעינה עד שטלגרם תגיב להודעות בית המשפט ותשלם קנסות נלווים.

אנליסטים רבים רואים בטלגרם - שלפי ההערכות מותקנת על יותר מ-50% מהטלפונים הניידים בברזיל - ככלי מרכזי באסטרטגיית המדיה החברתית בקמפיים הבחירות של בולוסנארו. על פי דיווחים, הנשיא קרא לתומכיו לעזוב את פייסבוק וטוויטר שהחלו לפעול נגד הפצת הפייק ניוז בפלטפורמות.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully