וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הויכוח שמסעיר את הרשת: מה יש יותר בעולם - דלתות או גלגלים?

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 14:46

מנהל ליגת הרוגבי של ניו זילנד, ריאן ניקסון, שיתף בטוויטר שאלה מפלגת: מה יש יותר בעולם - דלתות או גלגלים? הוא לא ציפה שהוויכוח התמים שלו עם חברים יהפוך לשיח מקוון ויראלי עם מיליוני משתתפים. אז מה יש יותר?

בית כנסת על גלגלים - רחובות בוושינגטון נחסמו לאחר שבית הכנסת "עדת ישראל" הועלה על קרון משא והתגלגל במורד הרחוב/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

כולכם מכירים את הויכוח הישן נושן "מה קדם למה - הביצה או התרנגולת?", מחלוקת שעד היום לא קיבלה תשובה חד משמעית, והנה מגיעה לה אחת חדשה, גם היא לא פתורה, שצצה לה ברשת לאחר ויכוח תמים בין חברים והפכה להיסטריה - עם מיליוני משתתפים שבוחרים צד ומנסים להוכיח את צדקתם.

השאלה היא פשוטה: האם אתם חושבים שיש יותר דלתות או גלגלים בעולם?

בציוץ שפורסם בטוויטר מוקדם יותר החודש, מנהל ליגת הרוגבי של ניו זילנד, ריאן ניקסון (@NewYorkNixon), סיפר שלו ולחבריו היה ויכוח מטופש בשאלה הזאת. הוא שיתף סקר שיסייע לו להשיג קונצנזוס. ריאן, תושב אוקלנד, לא תיאר לעצמו שיותר מ-223 אלף איש יצביעו בסקר שלו ושהשאלה שלו תגיע גם לטיקטוק, שם התגיות #DoorsVsWheels ו-#WheesVsDoors יצברו יחד יותר מ-380 מיליון צפיות.

לפני שננסה לשכנע אתכם לכאן או לכאן - אנחנו רוצים לשמוע את דעתכם. מה אתם אומרים? האם יש בעולם יותר גלגלים או יותר דלתות?

האם אתם חושבים שיש יותר דלתות או גלגלים בעולם?

דלתות
גלגלים
6002 משתתפים

הציוץ שהתחיל את הויכוח:

ניקסון מאמין שהוויכוח הפך לויראלי מאחר שאין נתונים סופיים שמוכיחים מי מהצדדים צודק. "אם אתה מנהל ויכוח עם חברים, זה נורא פשוט להיכנס לגוגל ולראות מי צודק, אבל במקרה הזה אין לנו תשובה", הוא אמר ל-Guardian, "ייקח נצח לנסות לפתור את זה".

קבוצת הדלתות

אלו שבחרו בדלתות טוענים שיש דלתות בכל בית, בכל בניין ובכל רכב - כך שזו כמות די גדולה. הם טוענים גם שלכל דבר עם גלגלים יש גם דלתות, מלבד אופניים.

הסופר והעיתונאי דייוויד בנקס צייץ: "כל מי שבבעלותו משהו עם גלגלים גר בבניין שמספר הדלתות שלו עולה על הגלגלים שלו. למשל, יש לי 10 גלגלים (2 מכוניות ואופניים) אבל 28 דלתות"

"דלתות. מכוניות ומשאיות עם 4 דלתות מבטלות את עצמן. לכל הספינות יש דלתות, אין גלגלים. לכל הבניינים יש דלתות, אין גלגלים"

"במשק הבית שלי יש 29 דלתות (כולל במקרר, הארונות, מכונת הכביסה, מייבש הכביסה והרכב). יש לי 4 גלגלים ברכב ולאוגר שלי יש גלגל. לא יכול לחשוב על עוד גלגלים. אני אומר דלתות"

אחד שהצביע דלתות נזכר במסוע הזה, אך בתגובה קיבל תזכורת ללוקרים:

ברור שדלתות. כמעט כל אדם גר במקום עם דלתות. לא לכולם יש מכונית. אפילו למכוניות יש מספר דלתות כמו מספר גלגלים. שלא לדבר על ארונות"

קבוצת הגלגלים

מהצד השני של הויכוח תמצאו את אלה שמאמינים שמספר הגלגלים בעולם עולה על מספר הדלתות. רבים הזכירו חפצים שונים שיש בהם גלגלים אך אין בהם דלתות, כמו מכוניות צעצוע.

"לכל המכוניות יש 4 גלגלים אבל 2-4 דלתות. בית ממוצע עשוי לכלול 6-10 דלתות, אך יש בו גם לפחות 3 מזוודות עם 6-12 גלגלים. אוסף של מכוניות צעצוע עשוי לכלות 400 גלגלים"

"אתם חייבים להסתכל על התמונה הגדולה. יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם היא לגו, 381 מיליון צמיגים בשנה (יותר מ-2 יצרניות צמיגי הרכב הגדולות). בהינתן שלכל אחד יש גלגל, אני חושב שיש לנו מנצח"

"מישהו חשב על צעצועים? בכל בית עם ילדים או נכדים יש הרבה יותר גלגלים מדלתות"

"זה חייב להיות גלגלים. גלגלים הם אחת ההמצאות האנושיות הקדומות ביותר. לא רק ברכבים, גם ברולר בליידס, מזוודות, כיסאות וכו'"

"בהחלט גלגלים, למרות שאני בטוח שזה קרוב מאוד, במיוחד מאחר שגוגל אומר שגלגל שיניים נחשב גלגל"

הציוץ האחרון בהחלט העלה את הסוגייה: מה בעצם נחשב לגלגל ומה מוגדר כדלת?

על פי Oxford Languages גלגל הוא "התקן עגול המסתובב כאופן של עגלה: גלגל ההגה במכונית, גלגלים בשעונים ובמנועים" ודלת היא "לוח סובב על צירים הסוגר ופותח את הפתח". עזר לכם?

"לפי התשובות, אני חושב שאי אפשר לענות על השאלה הזו מבלי להגדיר קודם מהי דלת ומהי גלגל"

ולאט לאט אנשים התחילו לאבד את זה...

"הרסתם את חיי, איבדתי שינה בגלל זה"

"ארבעה ימים אחרי. המוח שלי עדיין ברסיסים מזה"

"זה הכניס אותי לספירלה ואני לא יכול לברוח ממנה"

הויכוח הגיע גם לטיקטוק:

משתמשת הטיקטוק scarlettmay04 לא הצליחה להגיעה לתשובה וכתבה בסרטון: "זה משתנה. עכשיו אני חושבת שיש יותר דלתות מאשר גלגלים. למכוניות יש בדרך כלל 4 גלגלים ו-4 דלתות כך שהן מבטלות אחת את השנייה. יש גם גורדי שחקים עם אלפי דלתות, אבל יש להם גם טונות של כסאות משרדיים עם גלגלים...".

"ידעתם שלגו מייצרת יותר מ-300 מיליון צמיגים מדי שנה?"

"הייתי בקבוצת הגלגלים - ואז נזכרתי במטבח"

@owenpleasestoptalking if you're team wheels do me a favor and think of kitchens and literal buildings! #fyp #foryou #teamdoors #wheelsvsdoors ♬ original sound - speed._songsz

GoPro נקטה עמדה והצביעה על כך שהחברה מכרה 50 מיליון מצלמות שכולן מצוידות ב"דלתות" זעירות

UPS הצטרפה לויכוח על ידי סיכום המספר הכולל של גלגלים ודלתות בצי שלה, עם יותר מ-120,000 כלי רכב. פסק הדין: 768,000 גלגלים ו-510,000 דלתות

@ups We counted the doors and wheels on all 127k+ of our vehicles to settle this #wheels #doors #doorsorwheels #wheelsvsdoors ♬ original sound - UPS

האנק גרין, שמוכר כקול התבונה והמדע של הרשת, צידד בקבוצת הגלגלים וציין שהגלגלים במכוניות הצעצועים של ילדיו היו פונקציונליים, בעוד הדלתות לא. "עדיין הולך עם גלגלים", הוא החליט.

באופן כללי, נראה שיש יותר משתמשי טיקטוק בקבוצת הגלגלים מאשר בקבוצת הדלתות. לתגיות #teamdoors ו-#teamdoor יש 48.4 מיליון ו-35.9 מיליון צפיות בהתאמה, לעומת התגיות #teamwheels ו-#teamwheel, להם יש 109 מיליון ו-17.6 מיליון צפיות בהתאמה.

ניקסון, שהציוץ שלו הצית את הוויכוח, הוסיף כי התשוקה של כל צד להוכיח את צדקתו מלבה אותו עוד יותר. "היופי הוא שאנשים יכולים לבחור צד ולהתווכח בעד או נגד", אמר ניקסון ל"גרדיאן", "ויש אנשים שעושים את זה בצורה די אגרסיבית". אם נחזור רגע לסקר שלו, התוצאה די צמודה: הגלגלים קיבלו 53.6% מהקולות בעוד הדלתות הסתפקו ב-46.4% מהקולות. כלומר, גם בטיקטוק וגם בטוויטר התשובה המובילה לניצחון היא גלגלים.

ועכשיו, אחרי שחפרנו לכם על שני צדדי הויכוח, האם שיניתם את דעתכם?

דלתות או גלגלים: האם שיניתם את דעתכם?

לא, אני דבק בדלתות
לא, אני דבק בגלגלים
כן, משנה לדלתות
כן, משנה לגלגלים
1472 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully