וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי כלים: Lenovo Tab P12 Pro

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 21:38

עם עט ומסך גדול במיוחד:לנובו גם מנסה את כוחה במחשב לוח אנדרואידי שמיועד גם לבידור וגם לעבודה. קיבלנו להתנסות את ה-Tab P12 Pro לכמה ימים וחזרנו עם מסקנות

lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
lenovo Tab P12 Pro/ניב ליליאן

כמו רבות וטובות לפניה, סמסונג, אפל וואווי, גם לנובו הגדולה מנסה את כוחה ביצירת מחשב לוח אנדרואידי שהוא גם לעבודה וגם לבידור. ה-Tab P12 Pro של לנובו סקרן אותי מהיום שהוא הוכרז. ישבתי ליחסי הציבור של לנובו על הווריד וניג'סתי להם כל כך הרבה, עד שברגע שהגיעה יחידת ניסוי לארץ היא נשלחה אלי אחר כבוד, ואולי גם שהנודניק יפסיק להציק… בכל מקרה, ביליתי איתו כמה ימים, והנה הרשמים.

@nivlilien הצצה ראשונה לטאבלט החדש של לנובו שבקרוב יקבל אנדרואיד 12 והחל להימכר בישראל #theuplink #tablet #2in1 @lenovo #החיבור #טאבלט #ipadpro ♬ original sound - nivlilien

עיצוב ומבנה של Tab P12 Pro

ה- Tab P12 Pro הוא מחשב 2 ב-1 קלאסי, מעדות הסרפייס, קרי טאבלט עם מקלדת נצמדת, שכידוע, כותב שורות אלה מחבב מאוד (לרבות הנייד האישי שלו שהוא בתצורה הזו). לנובו כמו לנובו וכמו מחשבים אחרים מאותו הסוג שלהם שבדקנו (היוש Miix 700 ו-ThinkPad X12) - גם כאן לנובו לא משחקים: ה- Tab P12 Pro עצמו בנוי היטב, וכך גם המקלדת שלו. הוא מגיע באפור מטאלי שקט ואלגנטי.

ברם, בניגוד לאחיו הקודמים שנסקרו ב-"חיבור", כאן לנובו הולכים על פטנט אחר שהוא אולי מאוד אסתטי, אבל פחות עמיד לדעתי לאורך זמן: יש לו גב מגנטי מלבד אפור (בגוון תואם למקלדת), שגם משמש כרגלית העמידה. זה פטנט חמוד, וללא ספק יקרוץ גם למי שירצה לרענן מדי פעם את הצבע של המעטפת (אני משער שלנובו מציעים את זה בכמה צבעים), אבל כרגלית עמידה פחות אהבתי את זה, לדעתי עדיף תמיד רגלית מובנית בגוף הטאבלט שמחוברת בציר, כמו שראינו למשל ב-MiiX, בסרפייס עצמו וגם ב-Acer.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
Lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
בנוי היטב, וכך גם המקלדת שלו. Lenovo Tab P12 Pro/ניב ליליאן

המקלדת טובה, וזה לא מפתיע. לנובו תמיד עשו מקלדות טובות, וזאת לא יוצאת דופן. המקשים מציעים מהלך ארוך למדי יחסית לעובי הדקיק, וההקלדה טובה, אולי הייתי עושה אותם טיפה יותר רכים יחסית לעוביים.

עוד משהו שהשתרש במחשבים מהסוג הזה של לנובו ובכלל, זו העובדה שמדובר במקלדת בלוטות', והמשמעות היא שאתם לא כבולים לתצורת המחברת, אלא יכולים להעמיד את הטאבלט במרחק מה מכם ואת המקלדת לידכם, שזה נחמד מאוד ומאפשר עוד צורות עבודה עם המחשב. יש אפשרות להגדיר פה תצורת עבודה ברגע שמצמידים את המקלדת, שזה נחמד מאוד.

lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
Lenovo Tab P12 Pro/ניב ליליאן

אבל אליה וקוץ בה - אני אומר את זה בסרטון שתראו אבל יש לדייק: כרגע אין מקלדות כפריט במלאי לישראל. זה עשוי להשתנות, אבל טאבלט בלי מקלדת זה קצת כמו דג בלי אופניים. או משהו.

עוד מצרפת כאן לנובו עט חרט שימושי למדי, שאפילו נבנתה בשבילו גומחה בגב הלבד המגנטי. מבחינת אחסון זה לא הפיתרון הכי טוב בעולם, כי אם לא תאחסנו את העט בדיוק מילימטרי בדיוק בתוך הגומחה, היא עלולה ליפול החוצה, וחבל. יש כאן לכאורה אגב גם פיתרון הטענה מגנטי לעט ישירות מהטאבלט, שהוא חמוד, אבל ביחידת הניסוי שלנו הוא לא פעל.

בכל הנוגע לקישוריות, יש כאן מכל טוב: Wi-Fi 6, בלוטות' 5.2 וגם מגירת SIM עם מודם סלולרי, ככה שאפשר להתחבר עם מחשב הלוח הזה מכל מקום. מבחינת חיבורים פיזיים, יש כאן רק שקע USB-C סטנדרטי אחד, לטעינה וקישוריות מחווטת. ולבסוף, בכפתור ההפעלה מובנה גם קורא טביעות אצבע, שזו מגמה מאוד מבורכת.

מסך תצוגה והמצלמות של Tab P12 Pro

היהלום שבכתר שהוא ה- Tab P12 Pro הוא ללא ספק המסך. אוח, המסך. המסך הזה הוא פשוט נפלא, וכנראה הצג הכי טוב שראינו לאחרונה בנייד כלשהו.

המפרט: זהו צג AMOLED (שהפך להיות מאוד אופנתי בניידים לאחרונה, וזה נפלא), בן 12.6 אינץ', וברזולוציה של 2K. הוא תומך דולבי ויז'ן ועם בהירות של 400 ניט, כאשר כל הנתונים הטכניים מתמצים למסך מעולה, חד כתער, ועם צבעים רוויים. הוא פשוט תענוג לעיניים. תוסיפו לחבילה ארבעה רמקולים ותמיכה גם בדולבי אטמוס, ותקבלו מחשב מדיה מעולה. לנובו גם מוסיפים פה מסך תכנים ייעודי שאפשר להגיע אליו בהחלקה ימינה של המסך, והוא מכיל תכנים מכל שירותי ההזרמה שלהם אתם מנויים (והזנתם כמובן), קצת בדומה למה שמציעה גוגל TV. זה בנוי טוב ושימושי. לבידור בדרכים זה כנראה אחד הניידים המוצלחים שתוכלו לרכוש כרגע.

צריך להודות באמת: אף אחד לא מצלם עם טאבלט. למעט כמה אומנים שמוצאים את זה כיציאה מגניבה ומקורית (ומשיגים תוצאות יפות יש לומר), אנחנו לא רואים אנשים מצלמים עם טאבלט. זה גדול, זה מגושם וזה לא הגיוני.

לכן, יצרניות טאבלטים לרוב לא טורחות יותר מדי עם המצלמה האחורית של טאבלט. היא שם כדי לצאת ידי חובה. לרוב זו תהיה מצלמת 5 או 8 מגהפיקסל סבירה, ותו לא, בידיעה שהיא תשמש לכל היותר לצילומים מזדמנים.

לא לנובו.

לנובו שמו מאחורה שתי מצלמות, שנותנות יותר מהרגיל, ומוציאות תוצאות מפתיעות, במיוחד בשביל טאבלט. יש כאן מצלמת 13 מגהפיקסל ראשית, ועוד מצלמת חמישה מגהפיקסל עם עדשה רחבה. לא הספקתי לצלם עם ה- Tab P12 Pro יותר מדי, אבל מהקצת שכן, הוא ממש כייפי לצילום ואני חייב להודות שיש משהו נוח בלצלם עם מסך גדול מול העיניים, על אף הסרבול היחסי של צילום עם טאבלט. עדיין, כפיים ללנובו על זה שהם נותנים את האפשרות ולא מזלזלים במצלמה האחורית.

ואם כבר במצלמות עסקינן, יש כאן גם מצלמת 8 מגהפיקסל קדמית, כך שגם צורכי הסלפי וועידות הווידאו שלכם מכוסים.

Lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
מסך 12.6 אינץ', וברזולוציה של 2K/ניב ליליאן

ביצועים ומצב עבודה

המסדת שעליה בנוי ה- Tab P12 Pro היא מסדת אנדרואידית מוצקה: ערכת שבבים סנאפדרגון 870 של קוואלקום, שבאופן מעניין לא בנויה בארכיטקטורת bigLITTLE המוכרת: יש כאן שמונה ליבות, ו-*כולן* במהירות גבוהה של 3.2 גיגההרץ. קצת לא שגרתי, אבל עצמתי על פניו. אלה משודכות לששה גיגהבייט זיכרון עבודה LPDDR5 (מולחם), ו-128 גיגהבייט של אחסון בתצורת UFS 3.1. מערך אימתני בהחלט, ושעל פניו מותאם לכל מטלת עבודה. נציין שכרגע הוא מריץ אנדרואיד 11, אבל מתוכנן בעתיד שדרוג לאנדרואיד 12L, הגירסה הייעודית של גוגל לטאבלטים. נשמח לבדוק אותה לכשתצא.

אבל הפרודוקטיוביות, נכון לדוגמת ההנדסה הלא סופית שבדקנו, היא עדיין בעייתית. לנובו אמנם מציעים פה ממשק פרודוקטיביות ש-"מתלבש" על אנדרואיד, ונותן ממשק דמוי ווינדוס, אבל הוא עדיין לא מושלם תוכנתית ויש איתו בעיות: יש בעיות במעברי שפה, והוא לא עובד בצורה חלקה.

ללנובו יש עוד פטנט מלא כוונות טובות שנקרא Project. זהו כלי שמשדך בין אנדרואיד למחשב PC מבוסס ווינדוס (בדומה למה שמפתח הזנק ישראלי עבור אינטל בימים אלה), כאשר ה- Tab P12 Pro יכול להפוך להרחבה של מסך ה-PC. גם פה נתקלנו בבעיות, אם כי הפעם האשמה לא הייתה בצד של הטאבלט, דווקא התוכנה על ה-PC עשתה בעיות. חבל, כי זו נראית תכונה מעניינת.

Lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
לנובו שמו מאחורה שתי מצלמות/ניב ליליאן

ונקנח בביצועים. לא הספקתי בזמן הקצר שהיה לי איתו לערוך הרבה מבחני ביצועים, אבל בכל זאת הספקתי להריץ את Wild Life של 3DMark כמה פעמים. ה- Tab P12 Pro השיג תוצאה של 4,312 נקודות, והיה חזק יותר מ-72% מהמכשירים במבחן. די מרשים ומכובד.

Lenovo Tab P12 Pro. ניב ליליאן,
Lenovo Tab P12 Pro/ניב ליליאן

השורה הלא תחתונה

ה- Tab P12 Pro הוא טאבלט בידור מצוין. זה מתחיל במסך ה-AMOLED יוצא הדופן וממשיך עם כל התקני הבידור כמו ארבעת הרמקולים הממוקמים היטב, ותמיכה בתקנים כמו דולבי ויז'ן ואטמוס, כך שתוכלו לצפות בתכנים שהותאמו במיוחד לתקנים האלה. כמו גם הממשק הנאה והיעיל.

בצד של העבודה, ה- Tab P12 Pro כרגע עוד סובל מכמה בעיות, אני רוצה לקוות שהן יגוהצו עם עדכוני תוכנה ויפתרו, כך שהוא יהפוך גם למחשב עבודה יעיל. הפוטנציאל החומרתי בהחלט שם עם חומרה חזקה וטובה, צריך רק לפתור את בעיות התוכנה, מה שאני מאמין שלנובו יעשו ועושים, וגם - חשוב שתהיה מקלדת במלאים בישראל.

המתחרה הישיר והמיידי של ה-Tab P12 Pro הוא כמובן ה-Galaxy Tab S8 פלוס של סמסונג. הוא באותו הגודל, ובעל מאפיינים דומים. מבחינת מחיר ה-Tab P12 Pro זול ממתחרהו הקוריאני בכעשרה אחוזים (כ-3,000 שקלים לעומת 3,300), כך שגם מבחינת מחיר זוהי עסקה טובה בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully