וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי ששונאים ספונג'ה: 3 שואבים שוטפים ראש בראש

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 13:26

שואבים שוטפים הם קטגוריה עולה בין השואבים בישראל. מי מנקה הכי טוב, מי משאיר סימנים ומי הכי קל לניקוי שאחרי? לקחנו שלושה דגמים של שואב שוטף למבחן ראש בראש

שואבים-שוטפים. ניב ליליאן,
ראש בראש: שואבים שוטפים/ניב ליליאן

לצד עלייתם המטאורית של שואבי האבק האלחוטיים מכל הסוגים ומכל המינים, עולה וצומחת קטגוריה של שואב שוטף. אלה לא בדיוק שואבי אבק אלחוטיים, אלא שילוב של שואב אבק אלחוטי, עם מערכת ניקוי במים, שאמורה גם לשטוף ולנגב את הרצפה, להותיר את הדלי והסחבה בארון ולהקל על מלאכת ניקיון הבית.

בחודשים האחרונים אספנו לבדיקה שלושה שואבים שוטפים בכמה רמות מחיר: ה-Crosswave של Bissell, ה-Powerwash HW8 Pro של Jimmy, והעולה החדש לארצנו, ה-FloorOne S3 של Tineco, והנה המסקנות של ועדת הבדיקה של איש אחד.

איך בדקנו? שימוש יומיומי ושוטף (משחק מילים מכוון!) בכל אחד מדגמי ה-שואב שוטף למשך תקופה, בה ניקה השואב שוטף התורן דירת שלושה חדרים ישראלית ממוצעת של כ-80 מ"ר בעלת אריחי קרמיקה גדולים, ופרקט בחלק מהחדרים. בדירה הנ"ל גם מתגורר חתול, כך שהוספנו לאתגר שיערות פרווה וגרגירי חול שמוצאים את דרכם החוצה מהארגז. בדקנו למעשה שלושה פרמטרים עיקריים: נוחות שימוש וחיי סוללה, איכות ניקיון וקלות תחזוקה (בעיקר הניקיון שאחרי, ראו גם בהמשך).

שואבים שוטפים. ניב ליליאן,
בחודשים האחרונים אספנו לבדיקה שלושה שואבים שוטפים בכמה רמות מחיר/ניב ליליאן

שואבים שוטפים הם כעיקרון בריות די פשוטות: מדובר בשואב אלחוטי עם מברשת ניגוב רחבה, הכולל גם תא מים נקיים (לרוב נערבב בתא הזה תמיסה של מים נקיים עם מעט נוזל ניקוי ייעודי, שכל אחת מהיצרניות מספקת), ותא למים מלוכלכים ופסולת, כאשר בין שני אלה, המים מותזים על הרצפה, ואז נשאבים ומנוגבים על ידי השואב השוטף והמברשת. פשוט.

ראוי לציין שכיום חלק משואבי האבק האלחוטיים, גם מגיעים עם אביזרי שטיפה שונים, הכוללים מיכל מים וסחבת מיקרופייבר נצמדת, שהם לכאורה גם מנגבים את הרצפה, אבל הם לא דומים כלל למכשירים שנבדקו. גם השואבים השוטפים לא בהכרח מתמודדים באותה רמה עם עוצמות השאיבה הגבוהות של שואבים אלחוטיים "יבשים" מובילים, כמו למשל דייסון, אבל הם כן מציעים רמת שאיבה טובה בעצמם. קדימה לבדיקה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

Bissell Crosswave: שואב שוטף יקר ומאכזב

היו לנו הרבה ציפיות מה-שואב שוטף של Bissell. מדובר בבן לחברה בעלת שם בתחום מכשירי הניקיון, ושיש לה מוניטין מצוין בתחום של שואבי האבק התעשייתיים ומכונות ניקוי בקיטור. לכן, ציפיתי שגם השואב שוטף שלה לא יבייש את הפירמה. ובכן, הוא קצת מבייש. תיכף תבינו למה.

נתחיל דווקא במבנה. הוא הכבד והמאסיבי מבין השלושה שבדקנו (6 ק"ג), הוא לא קל ביד, אבל איכות הבניה מעולה: מגוף המכשיר ובית המנוע, דרך המכלים הגדולים ועד ראש המברשת, ה-Crosswave בנוי לתלפיות. פה הוא דווקא עונה למוניטין של בית הגידול.

על אף משקלו, הוא נע יחסית בקלות. הוא אולי לא יתאים לקשישים ואנשים שכוחם כבר לא במותניהם, אבל כל מבוגר כמעט יכול לתפעל אותו בלי קושי מיוחד. ב-Crosswave של ביסל יש פיזור מים אוטומטי, ואילו המברשת עשויה שילוב של מיקרופייבר וניילון. ל-Crosswave יש שני מצבי פעולה: אחד למשטחים קשים כמו רצפות או פרקט והשני לניקוי אזורי או שטיחים. גימיק חמוד נוסף הוא הדק שלא משמש להשפרצת מים, אלא מדליק נורת LED שקבועה בראש המברשת כדי שתוכלו לראות אם אתם מנקים מתחת לספות. זה לא הלייזר של דייסון V15, אבל זה נחמד. מה שמאוד חסר פה זה צג חיווי לסוללה הנותרת ועוצמת הניקוי.

Bissell Crosswave Cordless. יחצ,
Bissell Crosswave/יחצ

הציפיה מהמותג נכזבה כשמדובר באיכות הניקיון, שהייתה בינונית בלבד: ה-Bissell Crosswave התקשה בניקיון של כתמים על הרצפה, והצריך כמה מעברים כדי לנקותם (בשעה שמתחריו עשו זאת בקלילות במעבר אחד), ולא היטיב להתמודד עם כתמים קשים. בנוסף הוא גם השאיר סימני מים על הרצפה, כאלה שהיינו צריכים אחר כך לנגב עם מטלית, ובכך בעצם מה עשינו? מה הוא כן עשה טוב? ניקוי של שטיחים הוא עושה מצוין, השטיח יוצא מאוד נקי, לא רטוב ועם ריח נעים.

חיי הסוללה שלו טובים והצלחנו לנקות דירה שלמה בהטענה בודדת, בצד הזה לא היו לי תלונות. בצד התחזוקה, שזה החלק המגעיל בטיפול בשואב שוטף, הוא נמצא איפשהו באמצע: מסנן האבק שלו מתפרק ומתנקה יחסית בקלות, ובתא הפסולת יש מסנן גס שאמור להפוך את ניקיון הידני לקצת פחות דוחה, אבל הוא לא תמיד עושה את העבודה. בסך הכל, לא הכי מעיק שפגשנו, אבל גם לא נטול לכלוך לחלוטין. ל-Bissell יש גם פונקציית ניקוי עצמי עם כפתור שקבוע מעל בית המנוע, ולכבודו צריך לשים קצת מים במעמד האחסון, וזה מנקה את הראש. קצת מסורבל.

נציין של-CrossWave יש כמה תתי דגמים וכמה רמות מחיר, ומה שבדקתי הוא הדגם היקר, שמחירו 1,990 שקלים לצרכן. ברמת המחיר הזו ציפיתי לביצועים טובים יותר, בוודא ממותג ידוע כמו Bissell.

Bissell Crosswave Cordless. ניב ליליאן,
הכבד והמאסיבי מבין השלושה שבדקנו (6 ק"ג). CrossWave/ניב ליליאן

ציון: ארבעה כוכבים

Jimmy PowerWash HW8 Pro: שואב שוטף קל, ידני ועם סוללה נשלפת

JIMMY הוא מותג מוכר וחביב על הישראלים, בעיקר בזכות השואבים האלחוטיים במחיר הנגיש שהם מייצרים. ה-PowerWash HW8 Pro הוא לא שונה בהרבה מהם - ועיקר ההבטחה שלו היא יחס עלות/תועלת.

מבין שלושה שואבים שוטפים שבדקנו ה-שואב שוטף של JIMMY הוא הפלסטיקי שבחבורה. איכות הבניה שלו בסך הכל טובה, אבל האביזרים נראים שעשויים מפלסטיק באיכות פחות טובה משני האחרים: כך למשל, ספוג קטן שהוא חלק מהפקק של מיכל המים הנקיים, התנתק ממנו אחרי שימוש קצר יחסית. מיכל המים לניקוי ומיכל האיסוף סבירים בגודלם - 0.45 למים הנקיים ו-0.35 ליטר למים המלוכלכים.

Jimmy PowerWash HW8 Pro. ניב ליליאן,
Jimmy PowerWash HW8 Pro/ניב ליליאן

אבל לגוף הפלסטיקי יש גם יתרונות: הוא הקל מכולם (4.3 ק"ג), גם נע בקלילות וקל לפירוק. עוד תכונה מצויינת - הסוללה שלו נשלפת. זה אומר שאתם יכולים להטעין אותה בנפרד, או לרכוש אחת נוספת ולקבל זמן פעולה כפול. אם בזמן פעולה עסקינן, אז בחזית יש לנו תצוגת טבעת LED גדולה, לבנה ויפה שמציגה אחוזי פעולה, חבל רק שהיא לא הפוכה כך שתפנה למפעיל (בקטנה). ה-HW8 Pro שהצהרת היצרן שלו מדברת על 35 דקות פעולה, הספיק לנקות כמעט את כל הדירה לפני שנדרשה לו מנוחה קצרה בעמדת הטעינה והאחסון.

בניגוד לשני מתחריו, שנסמכים על פיזור ואיסוף מים אוטומטי, ל-JIMMY HW8 Pro יש שתי רמות פעולה (רגילה וחזקה), ומתז מים בחזית, ככה שאפשר בלחיצה על הדק הקבוע בידית האחיזה להשפריץ מים על כתמים, אבל זה לא ממש ניקיון "רטוב". איכות השאיבה והניגוב שלו לא רעה, אבל היא גם לא הכי טובה מבין השלושה. כן, ה-HW8 Pro מתמודד יפה עם כתמים קשים על הרצפה, אבל בכל זאת משאיר אחריו קצת סימני ניגוב ושובלים שזו אכזבה קטנה.

האכזבה הגדולה היא בסעיף התחזוקה. מבין השלושה, ה-JIMMY PowerWash HW8 Pro הוא הקשה ביותר לניקיון ותחזוקה. נכון, מכסה מברשת הראש מתפרק בקלות ואפשר לשטוף אותה במים, אבל הסיוט האמיתי הוא תא המים המלוכלכים - מסנן האבק העילי עשוי ספוג בחלקו והוא יחסית לשני האחרים קשה יותר לפירוק לגורמים ודורש הרבה התעסקות ידנית, והתא עצמו בנוי כך שלכלוך יישאר תקוע בפינות גם אחרי כמה שטיפות, אלא אם תקרצפו אותו עם מברשת (שלא מסופקת בערכה). מסנן לכלוך גס פנימי כדי להקל המלאכה, אין כאן.

ה-JIMMY HW8 Pro עושה עבודה הגונה בכל מה שנוגע לניקיון רצפה בשאיבה וגם שטיחים לא עבים, ונותן תמורה סבירה ל-1,600 השקלים שהוא עולה. אבל הצורך לפזר מים ידנית, קצת מוציא את העוקץ מהרעיון של שואב-שוטף. הוא פחות יתאים לדירות גדולות, אלא אם תרכשו סוללה נוספת. בנוסף, אם אתם לא אוהבים להתעסק עם התחזוקה, ה-HW8 Pro הוא לא בשבילכם, שכן הניקיון שלאחר פעולה שלו, הוא מטלה בפני עצמה.

Jimmy PowerWash HW8 Pro. ניב ליליאן,
עושה עבודה הגונה בכל מה שנוגע לניקיון רצפה בשאיבה וגם שטיחים לא עבים/ניב ליליאן

ציון: שלושה כוכבים וחצי

Tineco Floor One S3: אוטומטי וחכם

ה-Floor One S3 של Tineco, הוא עולה חדש לארצנו, ששיווקו החל כאן לפני שבועות בודדים, אבל נגיד כבר עכשיו: הופתענו לטובה. ה-Floor One S3 מגיע עם גישה דיגיטלית לחלוטין לשואבים שוטפים, כזו שמזכירה יותר את דייסון בשואבי אבק אלחוטיים.

Tineco, שהיא חברה אמריקאית, בנתה שואב שוטף שנראה טוב, בעל גוף גלילי ארוך. הוא לא מאסיבי כמו Bissell, אבל נאה בהחלט ואלגנטי, ואיכות הבניה שלו טובה ויותר מזכירה את ה-Bissell מאשר את ה-JIMMY. כמו שני האחרים, כפתורי ההפעלח קבועים בידית האחיזה, ויש כאן כפתור נוסף לניקוי עצמי.

Tineco Floor One S3. ניב ליליאן,
Tineco Floor One S3/ניב ליליאן

בניגוד לשני מתחריו, שאצלם תא המים הנקיים ממוקם בגב המכשיר, כאן שני התאים ממוקמים בחזית, בחזות נקייה, ובאופן מפתיע, על אף שהוא נראה קטן יותר, הקיבולת שלו דומה: 600 מ"ל למיכל המים הנקיים, וחצי ליטר למיכל הפסולת. בראש ה-שואב שוטף ממוקמת גם תצוגת טבעת דיגיטלית, צבעונית, שמציגה גם חיווי סוללה, אבל גם תראה לכם בשינויי צבע, מה רמת הלכלוך שאיתה מתמודד ה-Floor One S3 בכל רגע נתון בזכות חיישנים הנמצאים בראש השטיפה. יש פה גם חיבור לאפליקציה, למי שרוצה לעקוב אחרי נתוני הניקיון בסמארטפון שלו.

ל-Tineco יש פעולה אוטומטית לחלוטין, אם כי אפשר להפעיל אותו ידנית בעוצמה מקסימלית, בלחיצה על כפתור. בגדול, ה-Floor One S3 יזהה בעצמו את הלכלוך הרצפה וינהל את מדיניות הניקוי בעצמו, אתם רק צריכים להוליך אותו (הוא 5 ק"ג, קצת יותר כבד מה-JIMMY אבל נע בקלילות). חלק נוסף באוטומציה והדיגיטליה הוא גם שה-שואב שוטף הזה מדבר אליכם (באנגלית בלבד כרגע, אבל יש עברות בדרך). הוא ייתן לכם חיווי קולי על מצב הניקוי, מתי נגמרים המים ויבצע בעצמו בדיקה האם הוא זקוק לניקוי כשתניחו אותו בעמדת הטעינה. הניהול האוטומטי כנראה גם מאריך את זמן השימוש - הוא הספיק לנקות דירה שלמה בטעינה בודדת (זמן הפעולה המוצהר הוא 35 דקות).

Tineco Floor One S3. ניב ליליאן,
ל-Tineco יש פעולה אוטומטית לחלוטין, אם כי אפשר להפעיל אותו ידנית בעוצמה מקסימלית/ניב ליליאן

אבל הכי חשוב: איכות הניקיון שלו היא הכי טובה שראינו עד כה משואב שוטף, ומשמעותית. הוא מנקה היטב ובקלילות גם כתמים קשים, פיזור המים שלו אחיד והוא לא משאיר סימנים על הרצפה כמו שני המתחרים. איכות הניקיון שלו פשוט מעולה.

גם בצד התחזוקתי, ה-Tineco Floor One S3 מצטיין. הוא מגיע עם מסנן לכלוך פנימי לתא הפסולת שמקל על סילוק הלכלוך והתחזוקה, המסנן העילי וראש המברשת גם מתפרקים ומתנקים בקלות, אבל מה שבאמת עושה את ההבדל הוא האביזרים: ה-Tineco Floor One S3 מגיע עם מסנן נוסף, ככה שאתם יכולים ויכולות להמשיך לנקות גם כשהמסנן האחר מתייבש בשמש והכי חשוב - מברשת חוטר לניקוי המיכל ובית המברשת. זה אולי משהו קטן, אבל הוא ממש עושה את ההבדל. ובנוסף, יש את הניקוי העצמי האוטומטי: בניגוד ל-Bissell, ה-Floor One S3 לא זקוק למים נוספים - הוא משתמש בתמיסה מהמיכל לניקוי עצמי של המברשת, וגם מחליט אוטומטית בעצמו אם הוא זקוק לניקוי כשמניחים אותו בעמדה (כמובן אפשר להפעיל את הפונקציה גם ידנית).

השואב שואב של Tineco הוא לא זול. מחירו נע סביב 2,400 שקלים, יותר יקר משמעותית מה-HW8 Pro ויותר יקר גם מה-Bissell. אבל לדעתי, הוא שווה את ההפרש במחיר, באיכות הניקיון, התחזוקה ופשטות ההפעלה.

ציון: ארבעה כוכבים וחצי

הכתבה פורסמה במקור במגזין החיבור

  • עוד באותו נושא:
  • שואב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully