וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא ה-GIF, סטיבן ווילהייט, מת בגיל 74 מקורונה

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 13:49

היוצר של הפורמט האהוב, שהפך לחלק בלתי נפרד מהשפה שלנו בעידן הרשתות החברתיות, הלך לעלומו לאחר שנדבק בקורונה. ויש גם תשובה לשאלה - איך אנחנו אמורים לבטא את המילה GIF?

סטיבן ווילהייט. AP
סטיבן ווילהייט/AP

סטיבן ווילהייט, היוצר של פורמט ה-GIF (גיף), הלך לעולמו. קרליין, אשתו של ווילהייט, אישרה כי הוא נפטר לאחר שנדבק בנגיף קורונה ב-14 במרץ, ימים ספורים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-74.

ווילהייט החל את הקריירה שלו ב-Compuserve ספקית השירותים המקוונים המסחריים הגדולה הראשונה. בשנת 1987, בזמן שעבד בחברה, הוא יצר את v-Graphics Interchange Format, או בשם המקוצר הידוע - GIF. פורמט הגיף נועד לדחוס תמונות כדי לאפשר הצגה מהירה וטובה יותר של תמונות צבעוניות באינטרנט.

"הוא המציא את ה-GIF לבדו - הוא חשב על הכל בראש שלו ואז תכנת את הרעיון במחשב", אמרה אשתו קתלין למגזין The Verge. ווילהייט פרש לגמלאות בתחילת שנות האלפיים ובילה את זמנו בנסיעות, קמפינג ובניית רכבות במרתף שלו.

שנים מאוחר יותר, הגולשים החלו להשתמש ב-GIF כדרך להביע רגשות במדיה החברתית, לצד הצגת גרפים, שרטוטים ואנימציות פשוטות.

סטיבן ווילהייט. GettyImages
סטיבן ווילהייט/GettyImages

לפני כעשור, הפורמט זכה לפופולריות רבה ושינה את הדרך בה אנחנו מתקשרים, בזכות גיפים מפורסמים כמו הגיף של קרמיט הצפרדע מ"חבובות" שתוה תה ליפטון. בראיון ל"טיימס", אמר ווילהייט שאחד מקובצי הגיף האהובים עליו הוא ה-Baby Meme המרקד.

בשנת 2012, GIF הוכרז כמילת השנה על ידי מילון אוקספורד האמריקאי, הודות לפופולריות הגואה שלו בקרב בלוגרים, במיוחד ברשתות כמו טאמבלר. אחד הוויכוחים הגדולים שסבבו סביב הגיף הוא כיצד אמורים לבטא את המילה GIF. ב-2013, ווילהייט יישב את הוויכוח, והכריז שהוא מבוטא ב-"g" רך, כמו מותג חמאת הבוטנים Jif.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשנת 2013 קיבל ווילהייט פרס מפעל חיים בטקס פרסי וובי על המצאתו ותרומתו לתרבות האינטרנט.
קתלין ווילהייט אמרה שזה היה "רגע נפלא עבור סטיבן לנסוע לניו יורק ולזכות בפרס הזה". עם זאת, לדבריה, "הם היו צריכים לכבד אותו מוקדם יותר. אחרי 25 שנה, הם סוף סוף כיבדו את ההישג הזה שהוא עשה". היא אף הוסיפה כי יצירת ה- GIF היה הדבר שסטיבן היה גאה בו במיוחד.

ווילהייט שחלה בקורונה, היה מוקף במשפחתו כשנפטר. בהספד שלו נכתב ש"לצד כל הישגיו, הוא נשאר אדם מאוד צנוע, אדיב וטוב".

  • עוד באותו נושא:
  • גיף
  • GIF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully