וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט ישראלי פיתח "מערכת צבע אדום" לאזרחי אוקראינה

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 13:22

על רקע המשך הלחימה באירופה, סטודנט מבר אילן פיתח מערכת התראה לאזעקות ונפילות בשטח אוקראינה. "אחרי שגרתי בישראל די הרבה זמן, התחלתי להעריך את היעילות של מערכת ההתראות שלנו"

Ukraine Siren Alerts. Ukraine Siren Alerts,
Ukraine Siren Alerts/Ukraine Siren Alerts

עם תחילתו של החודש השני למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ברנרד מרלדר, סטודנט בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר אילן, פיתח את המיזם "Ukraine Siren Alerts" - מערכת התרעה לאזעקות ונפילות בשטח אוקראינה.

"הרעיון לפרויקט הגיע מחברה שלי, שהיא מאוקראינה", מספר מרלדר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "עם תחילת הסכסוך דנו הרבה במצבה של משפחתה וחבריה שם. הגענו למסקנה כי אין דרך מספיק טובה להתריע על אזעקות בפני אנשים באוקראינה או מחוצה לה. המערכת הנוכחית באוקראינה מתבססת על אזור ספציפי ומיקום בתוך אוקראינה. ככה שאם יש לך בני משפחה באזור שונה משלך או שאתה בכלל לא גר באוקרינה, לא תוכל לראות אם נשמעת שם אזעקה כי מדובר באזור שונה משלך תצטרך לחכות לדיווחים בתקשורת"

"אחרי שגרתי בישראל די הרבה זמן, התחלתי להעריך את היעילות של מערכת ההתראות שלנו. לכן החלטתי להתקדם ולנסות לעשות משהו דומה וכתוצאה מכך נולדה Ukraine Siren Alerts.

"המערכת פועלת על ידי קריאת אזעקות מעיריות וערים", מסביר מרלדר. "כאשר הצבא מאתר איום, הוא מתריע על כך לערים ועיריות שעלולות להיפגע. לאחר מכן, המערכת קוראת את הנתונים מהם ומפרסמת את האזעקות יחד עם מפה המציגה היכן הן נמצאות. לאחר שהאיום חלף המערכת שולחת הודעה על כך".

Ukraine Siren Alerts. צילום מסך,
מערכת Ukraine Siren Alerts/צילום מסך

השאיפה בהמשך, כך לדבריו, היא להפוך את המערכת שפיתח לאפליקציה. "כרגע הפיתוח מתמקד באתר והתראות מבוססות SMS. הסיבה לכך היא שבמקומות רבים באוקראינה אין אינטרנט ולכן התראות מבוססות הודעות טקסט טובות ואמינות".

כמו כן, בשבועות הקרובים יעלה לאוויר אתר שיכולול מפה בזמן אמת, רשימות של כל ההתראות הקודמות ואפילו דרך לראות דיווחים על למה אזעקה נשמעה. לדוגמה, אם טיל פגע באזור או שמדובר במטוס וכולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מערכת Ukraine Siren Alerts. צילום מסך,
בשבועות הקרובים יעלה לאוויר אתר שיכולול מפה בזמן אמת/צילום מסך

"הרבה אנשים משתמשים במערכת כדי לעקוב אחר המצב של המשפחה שלהם באוקראינה", מוסיף מרלדר. "ברגע שהאזעקות נשמעות, אפשר לעקוב אחריהן ואחר המצב. יש אזורים כפריים שמסתמכים על המערכת מכיוון שאין אזעקות שפועלות באזורם. אדם אחד כתב לי בטוויטר שהוא לא יכול בלעדיה ושהשירות ממש משמעותי לו ולמשפחה שלו".

"אחרים משתמשים במערכת בשביל להשיג נתונים אנליטיים על המצב באוקראינה ואיך האנשים חיים שם. זו מציאות אכזרית שבה רוב האנשים אינם יכולים לחיות מחוץ למקלטים עקב הטילים הבלתי פוסקים".

במרחב הסייבר, בינתיים לפחות, המערכת שפיתח לא נאלצה להתמודד עם מתקפות. "ישנם אמצעי הגנה רבים במקום כדי למנוע מתקפות כאלו. כשבניתי את המערכת לראשונה, אחת המטרות העיקריות שלי הייתה להבטיח שהיא תישאר רצה ומוגנת מפני מתקפות כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully