וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם בעקבות השמש: הגשושית האירופית צילמה את השמש מקרוב

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 12:35

הגשושית האירופית Solar Orbiter צילמה ושלחה אלינו את התמונות שצולמו בקרבה הכי גבוהה לשמש אי פעם - כ-75 מיליון ק"מ, כמחצית הדרך בין כדור הארץ ובינה

השמש ברזולוציה גבוהה. ESA & NASA/Solar Orbiter/EUI team; Data processing: E. Kraaikamp (ROB),
השמש ברזולוציה גבוהה/ESA & NASA/Solar Orbiter/EUI team; Data processing: E. Kraaikamp (ROB)

הגשושית האירופית Solar Orbiter (לווין השמש, בתרגום חופשי), צילמה את התמונות הכי קרובות לשמש אי פעם, וחשפה פרטים חדשים על הכוכב שמחמם את הכדור הקטן שלנו. התמונות צולמו ב-7 במרץ, כאשר Solar Orbiter הייתה בדיוק במחצית הדרך בין כדור הארץ והשמש. המכשיר שאפשר את הצילומים המרהיבים הוא מצלמת האולטרה סגול קיצוני (EUI), שיודעת לצלם טווח מאוד ספציפי של הספקטרום - החלקים בעלי האנרגיה הגבוהה ביותר בטווח האולטרה סגול.

בשל הקרבה היחסית לשמש, הגשושית הייתה צריכה לצלם 25 תמונות נפרדות כדי לתפוס את העיגול המלא של השמש, הליך שלקח ארבע שעות, כל תמונה לקחה 10 דקות, בתוספת כיוונונים.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

Solar Orbiter ששוגרה בפברואר 2020, לאט לאט מהדקת מסלול סביב השמש, והגיעה בשבת למרחק של 48 מיליון ק"מ בלבד מהשמש. התיקון הבא יקח אותה למרחק של 42 מיליון קילומטר מהשמש.

ואם אתם שואלים - רגע, אבל מה עם החללית פארקר של נאס"א, היא הגיעה יותר קרוב? אז החללית של נאס"א שתוכננה ממש למעוף בתוך הילת השמש (מיליוני קילומטרים בודדים בלבד) ואכן הגיעה לשם, בגלל הטמפרטורות הגבוהות והקיצוניות שבהן היא נאלצה לשרוד (כמיליון מעלות צלסיוס) לא צוידה במצלמה הפונה אל השמש, ולא יכלה לצלם תמונות כמו אחותה האירופית.

במעבר הקרוב הראשון של Solar Orbiter ביוני 2020 אל השמש, גילו המדענים להבות שמש קטנות, שזכו לכינוי "מדורות". הן אלה שתורמות להפרש הטמפרטורה העצום בהילת השמש לעומת שטח פניה, כפי שחזה פיזיקאי השמש יוג'ין פארקר המנוח - שעל שמו נקראת הגשושית של נאס"א.

  • עוד באותו נושא:
  • השמש
  • שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully