וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אמנון שעשוע זכה בפרס החדשנות בניידות לשנת 2022

היכל התהילה של תעשיית הרכב (Automotive Hall of Fame - AHF) הכריז ב על הזוכה בפרס החדשנות בתחום הניידות - פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. פרס חשוב זה מכיר בהישגים יוצאי דופן של אנשים שהשיקו טכנולוגיות ושירותים חדשים מגדירים מחדש את מושג הניידות

היכל התהילה של תעשיית הרכב (Automotive Hall of Fame - AHF) הכריז ב על הזוכה בפרס החדשנות בתחום הניידות - פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. פרס חשוב זה מכיר בהישגים יוצאי דופן של אנשים שהשיקו טכנולוגיות ושירותים חדשים המגדירים מחדש את מושג הניידות.

"תעשיית הרכב עוברת שינויים מהפכניים המונעים על-ידי ממציאים המעצבים את עתיד הניידות. פרס זה מעלה על נס את עבודתם של אנשים אלה והשפעתם," אמרה שרה קוק, נשיאת Automotive Hall of Fame. "אנו נרגשים להוקיר את תרומתו של אמנון שעשוע להובלת התעשייה לקידום מערכות סיוע בנהיגה ופתרונות נוספים לנהיגה אוטונומית".

אמנון שעשוע. יחצ,
אמנון שעשוע/יחצ

ב-1999 ייסד אמנון שעשוע את מובילאיי, חברה ישראלית המפתחת מערכות-על-שבב ואלגוריתמי ראיית ממוחשבת עבור מערכות סיוע לנהיגה. במהלך השנים יצרה החברה, בהובלת הטכנולוגיה ואסטרטגיית המוצרים של שעשוע, קו של מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) ופתרונות נהיגה אוטונומיים. עד היום יוצרו יותר מ-100 מיליון כלי רכב עם הטכנולוגיה של מובילאיי. החברה הונפקה לציבור לראשונה ב-2014, בהנפקה הגדולה ביותר אי פעם של חברה ישראלית וב 2017 נרכשה על-ידי אינטל.

בנוסף למובילאיי, ההתמקדות בבינה מלאכותית (AI) היא מוטיב חוזר בחברות אחרות שהקים שעשוע: מכשיר MyEye של חברת אורקם, מסייע לאנשים לקויי ראייה או עיוורים. AI21 Labs מסייעת למערכות בינה מלאכותית לעבד שפה כפי שהמוח האנושי מעבד אותה, ולאחרונה, חברת Mentee Robotics עוסקת בבניית רובוטים אנושיים.

מעבר לחברות המתמקדות בבינה מלאכותית, פרופ' שעשוע הכריז על יוזמה חדשה של הקמת בנק דיגיטלי בישראל. ONE ZERO - הבנק הדיגיטלי קיבל רישיון מבנק ישראל בספטמבר 2019 והוא יהיה הבנק החדש הראשון שהוקם בישראל מזה 40 שנה.

שעשוע הצטרף לאינטל העולמית כסגן נשיא בכיר לאחר שרכשה את מובילאיי ב-2017. כחתן פרס דן דויד היוקרתי לבינה מלאכותית, שעשוע הוא גם פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא פרסם יותר מ-160 מאמרים מדעיים, מחזיק ביותר מ-90 פטנטים וממשיך לשמש כחוקר אקדמי פעיל בתחום הראייה הממוחשבת ולמידת המכונה. "אני גאה להיבחר ולזכות בהוקרה זאת המעידה שהחזון שלנו לבינה מלאכותית וראיה ממוחשבת ימלא תפקיד מרכזי בנהיגה בטוחה" אמר שעשוע. "אנו נמצאים כעת על סיפו של מהפך תחבורתי. שימוש בטכנולוגיות של מובילאיי, כדוגמת המערכות האוטונומיות על גבי שבב ומפות מיקור ההמונים שלנו יאפשר מכוניות אוטונומיות ומערכות סיוע לנהיגה שימשיכו וישפרו את הבטיחות, היעילות והנגישות לכלל".

הפרס יוענק לפרופ' שעשוע יחד עם זוכים נוספים בפרסי היכל התהילה של תעשיית הרכב (אשר שמותיהם כבר פורסמו) בטקס שיתקיים ביום חמישי, 21 ביולי, 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully