וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן זה הגדול החדש? בדקנו את הדייסון החדש

5.4.2022 / 10:41

לאחר ה-v15 הגדול, דייסון השיקה את ה-V12 Slim, מכשיר קטן יותר, קל יותר שגם מגיע עם ערכת ניקיון לרכב. האם מדובר בבשורה אמיתית או בגימיק?

דייסון V12 סלים/צילום: הדר שוהם | עריכה: ניר חן

בשנה שעברה השיקה דייסון את הלהיט התורן שלה - ה-V15, שואב האבק האלחוטי העוצמתי ביותר שהוציאה עד כה לשוק. הקהל, כצפוי, התלהב, אבל בעקבות הקורונה נוצר מחסור בשבבים ובשל כך המכשיר המשוכלל נעדר מהמדפים כבר תקופה ארוכה, ובחברה אומרים שבלי נדר, הוא יחזור רגע לפני פסח.

כך יצא שהדגם ה"חדש" ביותר של דייסון שהוצג בחנויות בחודשים האחרונים הוא ה-V11, שהגרסה הראשונה שלו הושקה לפני קרוב לשנתיים וחצי. ה-V15 כנראה יימכר בטירוף כשישוב, אבל טובים ככל שיהיו המכשירים הללו, שניהם סובלים מאותה בעיה - המשקל. ה-V11 שוקל 2.9 ק"ג, ה-V15 מעט יותר, 3 ק"ג.

דייסון V12. דוד רוזנטל
קטן וקל. דייסון V12 סלים/דוד רוזנטל

מכל הסיבות הללו ואחרות השיקה החברה את מכשיר הביניים דייסון V12 Slim, שואב ששוקל 2.2 ק"ג בלבד ומונה את התכונות שהתרגלנו לראות מהשואבים המשובחים של החברה, רק בגרסה מוקטנת. עוצמת היניקה מעט יותר נמוכה (AW150 לעומת 185 של ה-V11 וה-230 החייתיים של ה-V15), וכך גם מיכל האשפה, שאליו נגיע בהמשך. המכשיר הזה באופן כללי הוא פשוט גרסת לייט על כל המשתמע מכך - אבל יש לו גם לא מעט יתרונות.

ראשית, ללא קשר לביצועים, דייסון סופסוף ויתרה על ההדק המעיק המפורסם שלה והצטרפה לעולם שבו לחיצה על כפתור תפעיל את המכשיר באופן רציף. אני מודה שבהתחלה התקשיתי להתמודד עם זה, אחרי הכול כשאתה מחזיק דייסון האצבע כבר הולכת אוטומטית להדק, אבל אחרי שני שימושים מתרגלים ופשוט נהנים. איפה הייתם קודם, חבר'ה?

בנוסף, פעולת השאיבה יותר קלה. 700 גרם עושים בהחלט הבדל, והתחושה שתהיה לכם כשתחזיקו את המכשיר היא של עבודה חלקה ונעימה. לא התרשמתי מההבדל בעוצמת היניקה, עבורי הוא נראה מינורי. המכשיר עושה את העבודה, אם כי אני מודה שהמיכל הקטן (נפח של 0.35 ליטר לעומת 0.77 ליטר של קודמיו) מעורר תחושת חוסר ביטחון, ולו בשל המחשבה שסביר להניח כי תצטרכו לרוקן אותו יותר מפעם אחת.

לא כולם אוהבים את נורת הלייזר, זו שדייסון הציגה לראשונה עם ה-V15, אבל אני מוצא אותה מאוד יעילה, במיוחד באיתור השיער של הכלבה. אהבתי את זה בשואבים אחרים, אין סיבה שלא אתחבר לכך גם הפעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דייסון V12. יחצ,
אלומת האור בהחלט עוזרת. דייסון V12/יחצ

היתרון המהותי ביותר של ה-V12 על אחיו הגדולים בא לידי ביטוי דווקא מחוץ לבית - בניקיון האוטו. דייסון השיקה ערכה לניקוי הרכב שמגיעה במתנה עם רכישת המוצר הספציפי הזה. שם במיוחד יש ל-V12 יותר חיוניות. התמרון עם שואב קטן וקל יותר בחלל המכווץ והקלאוסטרופובי של הרכב הופך את המשימה לנוחה בהרבה. אביזרי הרכב כוללים, בין היתר, מוט נשלף עם רצועת גומי חצי-קשיח, שמאפשר לחדור גם למקומות שבהם השמש אינה זורחת (ברכב, ברכב, סוטים שכמותכם). כיף של אביזר, כיף של ניקיון.

אז מה חשבנו על ה-v12?

האמת? דילמה. מצד אחד, זה מוצר כיפי שמותאם לאוכלוסייה מבוגרת יותר או לסתם אנשים שאקדח פלסטיק ששוקל שלושה קילו הוא קצת יותר מדי עבורם. מצד שני, הוא פשוט קטן מדי. הדוגמה שעולה לי לראש היא אייפון רגיל לעומת אייפון SE. האם הייתם קונים את ה-SE בידיעה שיש על המדף סמארטפון שאולי יקר יותר, אבל רמת הביצועים שלו גבוהה יותר?

אני אישית מאלה שהולכים עם מכשירי דגל עד הסוף ולא מסתפקים באחים קטנים, אבל הפרשי המחיר וערכת הרכב מגבירים את ההתלבטות, שלא לדבר על כך שככל שנקפו הימים התאהבתי במשקל ובפונקציונליות הנהדרת שלו. ה-V12 עולה 2,799 שקל, בעוד מחירו המומלץ של ה-V11 אבסולוט (שחסר כרגע בחברה) עומד על 2,990 שקל וה-V15 צפוי לעלות לכם יותר מ-3,500 שקל. הייתי אומר בזהירות שאם יש לכם דגמי דייסון מ-v10 ומטה ואתם חושבים לשדרג, ה-V12 הוא אופציה לא רעה בכלל בהתחשב בעובדה שהוא בכל זאת רחוק שני דורות מה-V11. גם גודל הבית שלכם קובע. ה-V12 יעבוד היטב בדירת שני חדרים. משלושה חדרים ומעלה - לכו על אחת הגרסאות הגדולות יותר.

דייסון V12: יתרונות

  • קל בהרבה מה-V11 וה-V15 ונוח מאוד לשימוש
  • ביצועים טובים
  • נוחות מרבית בניקיון הרכב
  • כפתור הפעלה צידי במקום הדק שמחייב לחיצה תוך כדי שאיבה

דייסון V12: חסרונות

  • מחיר גבוה מדי - רק 200 שקל פחות מה-V11 אבסולוט
  • מיכל אשפה קטן שמחייב ריקון תכוף במהלך הניקוי
  • עוד באותו נושא:
  • דייסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully