וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת בשיגור: האסטרונאוט איתן סטיבה יחגוג את ליל הסדר בחלל

מועד השיגור של האסטרונאוט הישראלי נדחה ביממה נוספת, וצפוי להתרחש ביום שישי הקרוב. המשמעות היא, שהוא צפוי לחגוג את ליל הסדר בתחנת החלל הבינלאומית

דחייה נוספת: סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) וחברת אקסיום הכריזו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) על דחייה נוספת במועד השיגור של משימת רקיע (Ax-1 של חברת אקסיום) בה משתתף האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה. השיגור צפוי להתרחש, במידה ולא יהיו שינויים נוספים, ביום שישי ה-8 באפריל, בשעה 18:11 שעון ישראל (נעביר בשידור חי באתרי מעריב ו-וואלה! את השיגור) כאשר מועדי הדחייה האפשריים הנוספים הם ה-9 וה-10 באפריל.

הדבר צפוי להשפיע גם על מועד השיגור של משימת Crew 4 של חברת ספייס איקס, שצפויה להמריא לאחר שובה של משימת Ax-1. משמעות המועד החדש הוא שסטיבה צפוי לחגוג את ליל הסדר בתחנת החלל הבינלאומית, שכן המשימה שלו צפויה להימשך עשרה ימים - וליל הסדר ייחגג ב-15 באפריל.

איתן סטיבה. Axiom Space & SpaceX,
איתן סטיבה, ישוגר לחלל עד ה-9 באפריל/Axiom Space & SpaceX

"אני מרגיש מוכן למסע הזה", סיפר סטיבה בראיון מיוחד לוואלה!. "העובדה שמועד השיגור נדחה העניקה לנו את האפשרות לחזור שוב על כל הדברים שלמדנו באימונים, ולהשתפר בהם. מדובר בדברים כמו טיפול במצלמות וידאו והתפעול השוטף שלהן ושל כלל הכלים הנמצאים בתחנת החלל הבינלאומית. בנוסף, המשכנו לבצע חזרות על סימולציות של פעולות שונות, וגם של תרחישי חירום בהם אנו עלולים להיתקל. בסך הכל, כל הצוות מרגיש טוב ואנחנו נמצאים כבר קרוב לשבוע בבידוד ביחד".

במהלך שהותו בחלל, סטיבה צפוי לבצע, בין היתר, מספר רב של ניסויים מדעיים, אשר חלקם כבר הספיקו להגיע לחלל, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בניסויים הדורשים יותר מזוג ידיים אחד. "זה מאוד מעניין, ואנחנו מבצעים סימולציות רבות לכך", הוסיף.

משימת ax-1 (אשר הישראלים מכירים כ"משימת רקיע") היא משימה מיוחדת במינה, שכן זוהי הפעם הראשונה בה צוות המורכב כולו מאסטרונאוטים פרטיים - ולא מנציגים של סוכנויות החלל השונות - ממריא לתחנת החלל הבינלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully