וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך הבא של אפל: אייפון במנוי חודשי

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:53

ענקית הטכנולוגיה צפויה להשיק בקרוב תוכנית מנויים חדשה שתאפשר לכם לשדרג את המכשיר בכל שנה. המטרה: להרוויח כסף על מכשירים ישנים ו"לחסום" מעבר של משתמשים למתחרות. אלו המחירים

אייפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפונים בחנות. בקרוב במנוי חודשי?/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לצרכן יש כמה וכמה דרכים יש לרכוש את מכשיר הסלולר שלו: לקנות בחנויות מוצרי חשמל, להזמין באינטרנט או לקנות ישירות דרך היבואן הרשמי - ובדרך כלל מדובר בהוצאה שמסתכמת באלפי שקלים. עתה, נראה כי אפל עשויה לשנות את השוק ורוצה שנתחיל לשלם על החומרה באמצעות מנוי חודשי - בדומה לשירותי הסטרימינג והענן של החברה.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, במסגרת התוכנית, שתושק במהלך השנה הבאה, הלקוח יוכל לשדרג את האייפון הישן בכל פעם שיושק דגם חדש - כל עוד הוא משלם את התשלום החודשי. כמו כן, המחיר הסופי כולל גישה לכמה משירותיה המקוונים של אפל, שנמכרים כיום כחבילה נפרדת בשירות Apple One - כמו אפל מיוזיק, נפח אחסון ב-iCloud ואפל TV פלוס.

למעשה, התוכנית עשויה לדבר יותר למעריצים המושבעים של ענקית הטכנולוגיה, שגם ככה משלמים כבר על שירותים של החברה, וסביר שמשדרגים את המכשיר בכל שנה. המחירים המסתמנים (לא סופי):

  • אייפון 13 - 35 דולר בחודש (420 דולר בשנה)
  • אייפון 13 פרו - 45 דולר בחודש (540 דולר בשנה)
  • אייפון 13 פרו מקס - 50 דולר (600 דולר בשנה)
אייפון 13. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 13 פרו – 45 דולר בחודש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לשם השוואה, דגם האייפון 13 פרו נמכר ב-999 דולר בחנות, כך שהלקוח יכול לחסוך 460 דולר אם יעבור למודל המנוי החודשי. לפי בלומברג, משתמש אייפון ממוצע משדרג את המכשיר כל שלוש שנים, והצרכנים משדרגים רק כאשר הם מרגישים שזה הכרחי. הסיבות הנפוצות ביותר לשדרוג:

  • מסך סדוק - עלות החלפת המסך יקרה ולמעשה עדיף כבר לקנות מכשיר חדש
  • רצון לשדג למסך גדול יותר
  • אייפון ישן מדי שלא יקבל עוד עדכוני מערכת הפעלה (iOS)
  • רצון לשדרג את נפח האחסון
  • עיצוב חדש לאייפון

בטווח הארוך, אפל תרוויח מהמכשירים הישנים שהלקוחות יחזירו - אותם היא יכולה לחדש ולמכור שוב. בנוסף, היא "תחסום" בריחה של משתמשים לאנדרואיד בכך שהיא גורמת ללקוח לשלם חלק מהסכום על מכשיר שלא נשאר אצלו בסופו של דבר, אך כן מציעה לו לקבל אחד אחר במקום להפסיד את הכסף. עם זאת, ייתכן שהחברה תציע גם מוצרים נוספים כחלק מהשירות - אייפדים, שעון חכם או מחשבים.

כבר כיום קיים שירות דומה בארה"ב (Upgrade Program), בו אפל מאפשרת ללקוח לרכוש אייפון בתשלום חודשי קבוע, עם נקודת יציאה לאחר שנתיים, ואפשרות לשדרוג לאחר 12 חודשים. עם זאת, בשונה מהשירות החדש שיאפשר לשדרג ללא תשלום נוסף, במסגרת Upgrade Program הלקוח יכול לבצע עסקת טרייד-אין או לרכוש אחד חדש בעסקה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully