וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ניסוי תדלוק: כן השיגור של "ארטמיס 1" נפגע מברקים

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 11:10

ארטמיס 1, החללית החדשה של נאס"א למסע לירח, התמודדה עם מכות ברק סביב כן השיגור שלה. מערכת ההגנה שהוקמה פעלה כנדרש ולא נגרם נזק לחללית שכעת מבצעת ניסוי תדלוק

כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1" של נאס"א נפגע מכמה ברקים ביום שבת האחרון. לרקטה עצמה לא נגרם נזק, והטכנאים של סוכנות החלל האמריקאית ממשיכים לעבוד על המבחן הנוכחי - ניסיון תדלוק, שהוא למעשה "חזרה גנרלית" לקראת השיגור בהמשך השנה.

ארטמיס 1 היא משימת השיגור לירח החדשה של נאס"א במסגרת החזון לשוב ולבקר שם, והיא חלק ממערכת ה-SLS (Space Launch System) החדשה של נאס"א, כחלק מהתוכנית להשיב את השיגורים לחלל ולירח אל קרקע ארצות הברית.

ארבעה ברקים פגעו באזור המקיף את כן השיגור 39B , שם מתקיימת בדיקת התדלוק בת שלושת הימים. הרקטה עצמה מוגנת מפני ברקים על ידי שלושה מגדלים עם קישורים ביניהם בכבלים מוארקים כדי ללכוד ברקים ולהסיט אותם אל האדמה. המערכת גם מצוידת במערך חיישנים שיעזור להעריך האם נגרם נזק לחללית כתוצאה מפגיעה.

כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1". AP
כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1"/AP

לפי נאס"א, הברקים היו בעוצמה נמוכה, אבל הברק הרביעי שהיכה ב-מגדל 1, מתוך שלושת מגדלי המיגון, היה חזק יותר. "אחד מהברקים אמש היה החזק ביותר שפגע מאז שהתקנו את מערכת המיגון החדשה נגד ברקים", כתב ג'רמי פרסונס, סגן מנהל נאס"א למערכות חקר קרקעיות. "הברק פגע באחד הכבלים הקעורים שרצים בין המגדלים. המערכת פעלה כמצופה, ושמרה על SLS ואוריון. אנחנו שמחים ששיפרנו את ההגנה!", הוסיף פרסונס.

ארטמיס 1 היא משימת ה-SLS הראשונה של נאס"א להחזיר אסטרונאוטים לירח עד שנת 2025. הטיסה הראשונה שלה, יחד עם תא הצוות "אוריון", תהיה משימה בלתי מאוישת סביב הירח, כדי לבדוק את החללית, שתישא עמה ניסויים ובובת דמה מכוסה בחיישנים. נאס"א אמורה למסור הבוקר, שעון ישראל, דיווח על ניסוי התדלוק שהתקיים בזמן סופת הברקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully