וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחלל: חלקים של רקטה סינית התרסקו על כפר בהודו

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 21:03

טבעת מתכת בקוטר של 2 עד 3 מטרים ובמשקל של מעל 40 ק"ג התגלתה באזור רשטרה שבמערב הודו, בנוסף לכדור מתכת עצום. " השמיים בערו ודיסקית אדומה התרסקה על שטח פתוח בכפר", סיפרה עדת ראייה

הטבעת שנפלה מהשמיים. טוויטר,
הטבעת שנפלה מהשמיים/טוויטר

פסולת חלל התרסקה בסוף השבוע בכפר ההודי, ומומחים מאמינים כי מדובר בחלקי מתכת של רקטה סינית ששוגרה בשנה שעברה. על פי הדיווחים, ביום שבת האחרון התגלתה בשדה באזור רשטרה שבמערב הודו טבעת המתכת בקוטר של 2 עד 3 מטרים ובמשקל של מעל 40 ק"ג.

"הכנו סעודה קהילתית, כשלפתע השמיים בערו ודיסקית אדומה נפלה בחבטה על שטח פתוח בכפר", אמרה אישה אלמונית המתגוררת ברובע צ'נדרפור בהרשטרה למגזין The Times of India. "אנשים רצו לביתם מחשש מהפיצוץ ונשארו סגורים בבתים כמעט חצי שעה". לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק למבנים.

חפץ נוסף שנפל באותו ערב מהשמיים, היה כדור מתכת גדול בקוטר של כחצי מטר. הכדור נפל בכפר אחר במחוז, כך אמר אג'אי גולהאן ל-Press Trust of India. "לקחנו את החלקים לבדיקה ושלחנו פקידים זוטרים לכל כפר במחוז כדי לברר אם נמצאו חלקים נוספים", אמרה המשטרה המקומית.

גורם רשמי של ארגון חקר החלל ההודי (ISRO) אמר ל"טיימס" כי בהתאם לזמן נפילת העצמים נראה שהחלקים שייכים לרקטה סינית ששוגרה בפברואר 2021. "כשחלקים של רקטות שורדים כניסה חוזרת לאטמוספירה, חלקי הרקטות כגון חרירים, טבעות ומכלי דלק עלולים לפגוע בכדור הארץ", אמר גורם אחר ב-ISRO.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הטבעת שנפלה מהשמיים. טוויטר,
הטבעת שנפלה מהשמיים/טוויטר

האסטרונום ג'ונתן מקדואל מהמרכז לאסטרופיזיקה של הרווארד-סמית'סוניאן, צייץ בטוויטר שהטבעת שייכת ככל הנראה לרקטה של סין מדגם Long March 3B. בשנת 2020, פסולת של רקטה סינית נוספת נפלה על כפרים בחוף השנהב, גרמה לנזק מבני אך לא היו נפגעים.

כאשר עצמים נכנסים לאטמוספירה, הם יוצרים כמויות אדירות של חום וחיכוך, מה שעלול לגרום להם להישרף ולהתפורר. חלקי הפסולת עלולים לנחות על פני כדור הארץ ולגרום לנזק, אם כי הסיכון לכך הוא נמוך.

התקרית הזאת מתרחשת חודש לאחר שרקטה אחרת השייכת כנראה לסין, התרסקה בצדו האפל של הירח. על פי ההערכות, חתיכת פסולת החלל בגודל שלושה טון הותירה מכתש עצום על פני הירח ב-4 במרץ. זו הייתה הפעם הראשונה שפסולת חלל פגעה בטעות במשטח הירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully