וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפילבר ואחרים: כך תנקו את האחסון בטלפון שלכם

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 17:41

בלי צורך למחוק שיחות חשובות: הנה מדריך איך לפנות את האחסון (ולא "זיכרון"!) בטלפון החכם שלכם, בדגש על וואטסאפ. לגזור ולשמור

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

בעדותו השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים, טען עד המדינה שלמה פילבר כי נאלץ למחוק "ערימה גדולה מאוד של הודעות", כי "הגעתי ל-96% מהזיכרון של הטלפון". זהו תירוץ עלוב למדוע מחק שיחות עם בכירי "בזק" דאז, במיוחד כשהוא יוצא מהפה של מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת, והנה ההסבר:

ראשית, שיחות, הודעות טקסט, הן החלק שתופס הכי פחות מקום - תמונות, גיפים וסרטונים תופסים הרבה יותר, ואת עיקר האחסון. שנית, פילבר עשה טעות שרבים עושים וכינה את האחסון של הטלפון "זיכרון". זיכרון העבודה של הטלפון, ה-RAM, הוא זמני ומחיק (בימינו יהיה בנפחים של 4,6,8 או 12 גיגהבייט). האחסון לעומת זאת, ה-"הרד דיסק" של הסמארטפון, הוא בכלל רכיב אחר, בנפחים שנעים כיום בין 64 גיגהבייט לטרהבייט (1024 גיגהבייט) של זיכרון. זה הרבה מקום.

אז בשביל פילבר ואחרים, הנה מדריך איך לפנות את האחסון (ולא "זיכרון"!) בטלפון שלכם, בדגש על וואטסאפ, מבלי צורך למחוק שיחות חשובות עם אנשיהם של טייקוני תקשורת שאחרי זה אתה עלול להישאל על מחיקתן במשפט שוחד של ראש ממשלה לשעבר...

כך תנקו את וואטסאפ

וואטסאפ, בגלל המבנה שלה והצורה שבה נכתבה, היא חזירת אחסון לא קטנה. קבצי הנתונים שלה שמכילים את כל השיחות והמדיה שלכם, יכולים להגיע לכמה גיגהבייטים טובים בשקט. הבעיה שוואטסאפ היא סוג של עובדה מוגמרת בחיינו, ואנחנו צריכים להסתדר עם הצורה הגרועה שבה נכתבה במקור, ולצמצם את הנפח של קבצי אחסון הנתונים והמדיה שלה. למרבה המזל (והדרישה), וואטסאפ כוללת כלי ניהול אחסון פנימי, שיאפשר לכם מרחב נשימה בלי למחוק יותר מדי, גם אם אתם לא עדי מדינה. ההוראות שלהלן נכתבו לפי גירסת אנדרואיד, אבל הן תקפות גם לאייפון:

  • 1. מהמסך הראשי של וואטסאפ, לחצו על סימן שלוש הנקודות האנכיות, ואז בחרו ב-הגדרות.
  • 2. במסך שנפתח בחרו ב-אחסון ונתונים.
  • 3. במסך של אחסון ונתונים, בחרו באפשרות ניהול אחסון (אייקון של תיקיה)
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מחיקת אחסון בוואטסאפ. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
בחרו ב-אחסון ונתונים/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך
מחיקת אחסון בוואטסאפ. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
בחרו באפשרות ניהול אחסון (אייקון של תיקיה)/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

במסך ניהול האחסון, ראשית נקבל תצוגה גרפית, כמה מקום המדיה של וואטסאפ תופסת אצלנו על הטלפון (בירוק) וכמה אפליקציות ופריטים אחרים (בכתום בהיר). התצוגה הזו אמורה לפחות ויזואלית לטעת אצלנו את התחושה, ש-"היי, הוואטסאפ בעצם לא תופס הרבה מקום!", אבל זו אשליה מכוונת (תודה מטא).

וואטסאפ מאפשרת לנו לנקות ולסלק קבצים מיותרים מהאחסון בכמה חיתוכים, עוד לפני שאנחנו צריכים לחתוך ב-"בשר החי" של שיחות עם אנשים (תיכף נגיע לזה).

מחיקת אחסון בוואטסאפ. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
תצוגה גרפית, כמה מקום המדיה של וואטסאפ/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

ראשית התוכנה מציעה לנו לנקות פריטים תחת הקטגוריה הועברו פעמים רבות אלה לרוב כל אותם סרטונים, ברכות שנה טובה וכל מיני שטויות שהדוד או הדודה שלחו ומועמדים טובים למחיקה. לחיצה על זה תעביר אתכם למסך בחירה. תוכלו לבחור פריט פריט, או פשוט לבחור הכל, על ידי סימון התיבה בחירה בהכל, ואז לחיצה על סימן פח האשפה תמחוק את הפריטים, אחרי שתופיע לכם הודעת אישור שאתם בטוחים שאתם רוצים למחוק את התוכן.

באופן דומה וואטסאפ מציעה לכם לבחור קבצים למחיקה לפי חתך של גודל, שהוא הכי יעיל, ותציג לכם את כל התכנים שגודלם הוא 5 מגהבייט ומעלה, אם אלה תמונות, סרטונים, קבצי קול מוקלטים, מצגות או סתם קבצים שמנמנים שמנפחים לכם את הוואטסאפ.

מחיקת אחסון בוואטסאפ. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
תופיע לכם הודעת אישור שאתם בטוחים שאתם רוצים למחוק את התוכן/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

לאחר שני החתכים האלה, יופיעו לכם השיחות עם אנשי הקשר שלכם, מסודרות לפי הנפח שהן תופסות באחסון הנתונים. השיחות שתופסות הכי הרבה מקום (קרי, מכילות הכי הרבה קבצי מדיה ואחרים שהוחלפו בשיחה עם איש או אשת הקשר), יופיעו ראשונות ולפי גודל יורד. לחיצה על שיחה ספציפית, תיכנס גם היא לרשימת המדיה שהוחלפה עם אותו אדם, כך שתוכלו לנקות אך ורק את הקבצים שתופסים מקום - ולא את שיחות הטקסט עצמן, שאותן חשוב לשמור.

הפסח מתקרב, אז קחו לכם כמה דקות לביעור חמץ - גם בוואטסאפ שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully