וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נכנס לתחנת החלל הבין לאומית

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 19:12

לאחר שהחללית השלימה את תהליך העגינה, נכנס צוות האסטרונאוטים לתחנת החלל עצמה. סטיבה היה הראשון מקרב האסטרונאוטים שנכנס לחללית שתתחיל במשימתה שתימשך שבוע ימים. בשל הצפיפות בתחנת החלל, אחד האסטרונאוטים יצטרך ללון בחללית

איתן סטיבה בתחנת החלל: סוף סוף אפשר לדבר פה עברית/צילום מסך, SpaceX

החללית דרגון, שעל סיפונה נמצא האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה הגיעה היום (שבת) לתחנת החלל הבינלאומית בבטחה. החללית השלימה את תהליך העגינה, והאסטרונאוטים הסירו את חליפות החלל ונכנסו לתוך תחנת החלל עצמה. סטיבה היה ראשון הנכנסים לחללית תתחיל את משימתה שתימשך שבוע.

במהלך טקס הכניסה של צוות החללית לתחנת החלל אמר סטיבה: "זאת הפעם ראשונה שאפשר לדבר כאן בעברית. זכינו להיות מצוות של 11 שנקרא Expedition 67, זו קבוצת עבודה שתעבוד ביחד. כולנו נעזור אחד לשני להשיג את המטרות. בהצלחה לכולם, בהצלחה ל'רקיע'".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

איתן סטיבה מרחף בתחנת החלל. SpaceX, צילום מסך, צילום מסך
האסטרונאוט איתן סטיבה וצוות החללית דרגון בעת כניסתם מהחללית לתחנת החלל הבינלאומית, 9 באפריל 2022/צילום מסך, SpaceX, צילום מסך

עגינתה של תחנת החלל התעכבה ב-45 דקות עקב תקלה במערכת הווידאו. במהלך התקלה חגה החללית במרחק של כעשרים מטר מתחנת החלל. העגינה התבצעה בשעה 7:29 לפי שעון החוף המזרחי בארצות הברית. הצוהר שדרכו יעברו האסטרונאוטים נפתח אחרי בדיקה שאישה שהחיבור בין החללית לתחנת החלל הדוק. תהליך זה מבוצע על ידי חיישנים מיוחדים הבודקים את הלחץ והטמפרטורות.

לאחר החיבור בין החללית לתחנת הלל יכובו מערכותיה של החללית, וייבדקו מעת לעת בזמן שהאסטרונאוטים ישהו בתחנה. הן יופעלו באופן מלא רק כאשר החללית תהיה מוכנה לעזוב את התחנה בחזרה לכדור הארץ.

עוד בוואלה!

ההיערכות למסע ורגע ההחלטה: מאחורי ההכנות לשיגור האסטרונאוט הישראלי

לכתבה המלאה
איתן סטיבה מרחף בתחנת החלל. SpaceX, צילום מסך, צילום מסך
איתן סטיבה מרחף בתחנת החלל/צילום מסך, SpaceX, צילום מסך
איתן סטיבה ושאר אנשי הצוות. Courtesy Of SpaceX,
איתן סטיבה וצוות החללית לפני ההמראה/Courtesy Of SpaceX

הבוקר פורסם מסר ראשון מהחללית ובה אמר סטיבה בשידור חי כי "אנחנו כבר התרגלנו למצב של חוסר כבידה ומתחילים להתנהל בנוחיות וביעילות. השיגור היה מדהים, אנחנו מעל אפריקה ובעוד 5-10 דקות נחצה קרוב מאוד לחופי ישראל".

תחנת החלל נמצאת כרגע בתפוסה מלאה ובזמן עגינת החללית יהיה על סיפונה 11 אסטרונאוטים. עקב העובדה שיש בתחנה מקום לינה רק לעשרה, אחד האסטרונאוטים יישן בתוך החללית.

סטיבה שוגר כחלק ממשימת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה, של חברת אקסיום (Ax-1) בה משתתפים מייקל לופז-אלגריה, לשעבר אסטרונאוט נאס"א וסגן נשיא החברה, לארי קונור, יזם אמריקאי ומשקיע אקטיביסט בארגונים ללא מטרות רווח ומארק פאתי, משקיע ופילנתרופ קנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully