וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Xiaomi 12: שומר על מקום מכובד בשוק מכשירי הדגל

אריאל גביש

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 23:19

ארבעה חודשים אחרי שיצא בעולם משיקה המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בארץ, את השיאומי 12 והשיאומי 12 פרו. לטעמנו, ארבעה חודשים בחיי סמארטפון שווים הנחה כלשהיא במחיר אבל כנראה שאנחנו לבד

Xiaomi 12. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
Xiaomi 12/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

שיאומי, מאז סדרת mi שלה, ובעיקר מאז יצא ה-F1, ה- Pocophone הראשון שלה, הייתה ידועה כיצרנית של מכשירים עם חומרה מעולה במחירים של מכשיר ביניים. המחירים של הסדרות המובילות של שיאומי עלו מאז אך עדיין רחוקים מאלו של סמסונג ואפל. השיאומי 12 שומר על הסטטוס כמכשיר שמצויד ברכיבים חזקים בדומה לספינות דגל מובילות: מעבד חזק, ביצועים ללא לאות, מצלמה טובה ומסך מצוין בקצב רענון של עד 120Hz.

מבחינת המחיר עדיין מדובר במחיר מצוין אם מסתכלים על מה מקבלים מתחת למכסה המנוע והוא עולה כאלף ואף אלפיים שקלים פחות ממכשירי היוקרה של סמסונג או אייפון. אנחנו בדקנו את הגרסה הרגילה והשיאומי 12 פרו משודרג מעט יותר.

אחיזה של ביוקר

המסך, מסוג AMOLED ובגודל 6.28 אינטש, הוא מעולה. טכנולוגית OLED, קצב ריענון של 120Hz, HDR10+, בהירות מירבית של 1,100nits ודחיסת פיקסלים של 419ppi - חוברים יחדיו למסך מצוין שכיף ומהנה להשתמש בו. הצבעים שלו מעולים והתמונה בו חדה. המסך מצופה Gorilla Glass Victus והוא קטן משמעותית ממכשירי יקרים יותר או ממסך ה-6.73 אינטש של השיאומי 12 פרו. וזה אכן מורגש ביד.

לטעמנו, גודל המסך הוא אידיאלי ואפשר לתפעל את המכשיר, ויחסית בקלות, ביד אחת. האחיזה בו נעימה ואינה חלקה מדיי. עם זאת, המסך חולש עד לקימורים בצדדים ולמרות שזה נראה ממש טוב זה מתכון להרבה נגיעות אקראיות במסך. זה קורה בעיקר בתפריטי הגדרות שונים כאשר בלי שתשימו לב תגלו מאוחר יותר שהסרתם, או הוספתם, סימון להגדרה כלשהיא.

Xiaomi 12. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
Xiaomi 12/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

השיאומי 12 כאמור מפנק מבחינת חומרה: הוא מצויד במעבד מתומן הליבות המתקדםSM8450 Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, שנחשב אולי למשתלם בשוק מבחינת יעילות. ואכן השימוש בו הוא לרוב תענוג וחלק. בין אם במשחקים (את רובם הוא יאכל בלי מלח אם כי נתקלנו בקפיצות קטנות כשהוא היה עמוס במיוחד), רשתות חברתיות, יישומוני גרפיקה - כולם במקביל - הכל עובד חלק, עם אפס תקיעות או בעיות ביצועים.

נקודה ראויה לציון, ולטעמנו מדובר בנקודה חשובה מאוד - בזמן השימוש במכשיר לא ממש הרגשנו התחממות יתר, גם לא בשימוש אינטנסיבי ובעינינו מדובר בפלוס גדול. נפח הדיסק בשיאומי 12 (וגם בפרו) הוא 256 גיגה-בייט וזיכרון RAM של 9 או 12 גיגה-בייט (מסוג LPDDR5).

Xiaomi 12. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
השיאומי 12 מפנק מבחינת חומרה/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

מצלמות

מערך המצלמות האחורי הוא משולש וכולל מצלמה ראשית ברזולוציה של 50 מגה-פיקסל עם חיישן IMX766 של סוני, עדשה רחבה 26 מ"מ במפתח צמצם של f/1.88. השנייה היא עדשת Ultrawide ברזולוציה של 13 מגה-פיקסל ומפתח צמצם של f/2.4 והשלישית היא עדשת מאקרו ברזולוציה של 5 מגה-פיקסל המספקת תמונות דיוקן (עם אפקט בוקה) או תמונות מאקרו ברמת דיוק גבוהה מאוד. בדגם ה-12 פרו אגב שתי המצלמות האחרונות הן ברזולוציה של 50 מגה-פיקסל כשעדשת המאקרו מצוידת בזום X2 אופטי.

איכות הווידיאו היא ברזולוציה של 8K בקצב של 24fps עד 60fps וברזולוציה של 4K ומצלמת הסלפי כוללת עדשה רחבה של 26 מ"מ ברזולוציה של 32 מגה-פיקסל (כך גם ב-12 פרו).

איכות התמונות שיוצאות מכל העסק הזה הן בסך הכל טובות מאוד וללא עיוותים בצדדים. עם זאת, ובדומה למכשירים אחרים (גם חדשים יותר) הצבעים לא תמיד תואמים את המציאות ונראה שלחיישן יש נטייה להוסיף בהירות יתר לתמונות, בעיקר בלילה. יש גם מעקב תנועת פוקוס וזיהוי תנועת עפעפיים שזה נוח במיוחד לצילום של ילדים או חיות וכו'.

Xiaomi 12. שיאומי,
מערך המצלמות האחורי הוא משולש וכולל מצלמה ראשית ברזולוציה של 50 מגה-פיקסל/שיאומי

סוללה ומערכת הפעלה

נתוני הסוללה הם: נפח של 4500mAh, טעינה מהירה של 67W (בדגם הפרו היא 120W) וטעינה אלחוטית של 50W. בניגוד לסמסונג ואפל שמתקמצנים על צירוף מטען לערכה, בתירוצים שונים ומשונים בסגנון "אנחנו דואגים לאיכות הסביבה", בערכה של שיאומי תמצאו מטען 67W וגם כיסוי מגן אחורי (אומנם יש יפים ממנו אבל בכל זאת). כמו במרבית הדגמים האחרים של החברה גם השיאומי 12 יוצא מהמפעל עם מגן מסך וזה פלוס אדיר.

המעטפת על גרסת אנדרואיד 12 היא ה-MIUI 13 שמציעה כמויות נכבדות של ווידג'טים שימושיים ורובם עובדים חלק והם מהנים לשימוש. רוב התוספות החשובות של אנדרואיד 12 קיימות כאן, כמו תפריט ההגדרות המעודכן, התראות על שימוש של יישומונים במצלמה או ברמקול וכדומה.

המטען של השיאומי 12. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
בערכה של שיאומי תמצאו מטען 67W/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

שיאומי העמיסה את ה-MIUI 13 בלא מעט אספקטים ויזואליים כמו החלפת רקעים, שינוי תמונות מסך הנעילה, אפשרות ל-Always On במסך וגם דברים שימושיים כמו מצב יד אחת - כאשר המסך מוקטן מחלקו העליון ומאפשר שימוש מהיר וקליל ביד אחת. עוד תמצאו אפשרות למדידת דופק _באמצעות החיישן האופטי לטביעת האצבע שמתחת למסך). ה-MIUI 13 מצוידת בהמון יישומונים שלא את כולם תצטרכו ואפשר פשוט להסירם. מה שכן היינו שמחים לקבל במכשיר שהיה משדרג אותו מעוד היא הגנה IP68 מפני אבק ומים.

השיאומי 12 הוא מכשיר טוב מאוד. הגודל שלו אידיאלי לטעמנו, המסך שלו פשוט מצוין, המעבד שלו חזק ולעיתים נדירות הוא מראה סימני עייפות. נכון, יש מכשירים טובים ממנו אבל הוא כן עומד בשורה הראשונה עם רובם מבחינת חומרה ואיכות המסך. אם מחירו היה אטרקטיבי יותר - כפי שנהגה שיאומי בתחילת דרכה בארץ - הוא ללא ספק היה המכשיר המשתלם ביותר בשוק.

המחיר הרשמי של השיאומי 12 הוא 3,099 ש"ח לגרסת 8 גיגה-בייט RAM ו-3,199 ש"ח לגרסה עם 12 גיגה-בייט. הם כוללים שנתיים אחריות של המילטון, היבואן הרשמי בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • שיאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully