וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הורגת את הקלטת השיחות באנדרואיד

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 10:27

אם עד היום נהניתם משירותי הקלטת שיחות של אפליקציית צד שלישי באנדרואיד, בקרוב תהיה לכם בעיה: גוגל משנה את התנאים למפתחים, ובפועל תהרוג את הקלטת השיחות החיצונית ב-11 במאי

אנדרואיד. ShutterStock
אנדרואיד/ShutterStock

על פי דיווח ב-Android Authority, שינויים שגוגל עומדת לערוך במדיניות למפתחים חנות האפליקציות שלה, ה-Play Store, שלמעשה מתכוננת להרוג את אפליקציות הקלטת השיחות של צד שלישי (כלומר, מפתחת שאיננה גוגל).

מפתחים עד היום ניצלו את הגישה לממשק התכנות לנגישות כדי לבצע הקלטת שיחות מרוחקות. גוגל עומדת לחסום את האפשרות להשתמש בממשק הנגישות (שמיועד לפיתוח יכולות עבור בעלי מוגבלויות במקור), לצורך זה.

גוגל לא לבד בעניין הזה. אפל מגבילה אף היא הפצת אפליקציות להקלטת שיחות בחנות שלה, ויצרניות מכשירים שונות חוסמות את האפשרות לעתים ברמת החומרה. הסיבה העיקרית לכך, היא חוקי האזנת הסתר המשתנים ממדינה למדינה - משהו שחברות הסמארטפונים, תוכנה וחומרה גם יחד, פשוט לא
רוצות להתעסק איתו.

אנדרואיד. ShutterStock
גוגל תהרוג את הקלטת השיחות החיצונית ב-11 במאי/ShutterStock

בגירסת אנדרואיד 10 למשל, גוגל חסמה כליל את האפשרות להקליט שיחות, מה ששלח את מפתחי הצד השלישי להשתמש בממשק הנגישות, שכאמור, לא מיועד לכך במקור. כעת, גוגל חוסמת גם את הפרצה הזו. השינוי ייכנס לתוקפו ב-11 במאי.

חשוב להדגיש כי הצעד הזה יחסום רק אפליקציות הקלטה של צד שלישי. יכולות הקלטת שיחות מובנות במכשיר, כמו אלה הכלולות אצל שיאומי או סמסונג - לא יפגעו מהצעד הזה, כך הוסבר בוובינר (סמינר רשת) למפתחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully