וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר זה יקרה? האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה צפוי לשוב לכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 19:48

אחרי מספר דחיות בשל תנאי מזג אוויר, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, איש העסקים איתן סטיבה צפוי לנחות בכדור הארץ בשעות הערב. בסך הכל, חזרתם של ארבעת חברי הצוות מתחנת החלל הבינלאומית צפויה להימשך כיממה

איתן סטיבה בתחנת החלל: סוף סוף אפשר לדבר פה עברית/צילום מסך, SpaceX

עוד זמן בתחנת החלל הבינלאומית: עקב תנאי מזג אוויר, נחיתתו של האסטרונאוט הישראלי השני ואיש העסקים איתן סטיבה, שהייתה אמורה להתקיים הערב (ראשון), נדחתה פעם נוספת למחר (שני).

תהליך הניתוק מתחנת החלל הבינלאומית צפוי להתקיים בשעה 03:55 לפנות בוקר (שעון ישראל), כאשר מועד הנחיתה החדש יהיה בשעה 20:00. סטיבה שוהה בחלל מאז 8 באפריל, ואם נחיתה זו תתבצע כמתוכנן, האסטרונאוט הישראלי צפוי לשהות בחלל סך הכל 17 ימים, מתוכם 16 בתחנת החלל.

סטיבה שוגר כחלק ממשימת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה, של חברת אקסיום (Ax-1) בה משתתפים מייקל לופז-אלגריה, לשעבר אסטרונאוט נאס"א וסגן נשיא החברה, לארי קונור, יזם אמריקאי ומשקיע אקטיביסט בארגונים ללא מטרות רווח ומארק פאתי, משקיע ופילנתרופ קנדי. לופז-אלגריה, אשר טס לחלל ארבע פעמים במהלך 20 שנים, ושבר שיאי נאס"א רבים, הפך לאדם הראשון שפיקד על טיסת חלל מאוישת אזרחית ומסחרית לחלוטין. קונור הפך לטייס המשימה הפרטי הראשון בהיסטוריה של טיסות החלל, והאסטרונאוט ה-11 של קנדה.

שיגור משימת AX-1. Courtesy of SpaceX,
שיגור המשימה AX-1 לחלל/Courtesy of SpaceX

משימתו של סטיבה, בשמה העברי 'רקיע', התארכה כאמור ביותר משבוע, ובמהלכה נערכו עשרות ניסויים של מדענים, חוקרים ויזמים ישראליים. הניסויים הללו משקפים מגוון רחב של תחומים, וצפויים להביא לפריצות דרך טכנולוגיות, מדעיות ורפואיות, אשר ישפיעו על האנושות בכדור הארץ - ומחוצה לו. לצד הניסויים, סטיבה העביר מהחלל פעילויות חינוכיות לילדים ונוער בישראל.

ביום שלישי, טרם הפרסום על דחיית החזרה לכדור הארץ, התקיים בתחנת החלל טקס פרידה מצוות המשימה. סטיבה, שאיחר לטקס שהועבר בשידור חי, אמר בעברית: "איחרתי לפגישה כי בדיוק היה מעבר מעל ישראל, שמים בהירים. זה היה כיף גדול לראות את ישראל מצפון עד דרום. 10 ימים פה היו מיוחדים במינם, כל הצוות, כל מי שרואים פה, נתן יד ואנחנו עזרנו להם בפעילויות שלהם. שיתוף הפעולה הבינלאומי הזה מרשים ומיוחד במינו. למדנו המון, מרגיש כאילו רק התחלתי, ואני מוכן להישאר פה עוד איזה חודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully