וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל, מאחוריך: אפל מכרסמת בנתח השוק של אנדרואיד

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 9:51

בחמש שנים איבדה מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל 8 אחוזים לטובת iOS של אפל. הצמיחה - בזכות דגמי האייפון SE בשווקים מתפתחים. ומי שולטת ביבשת אירופה? הנה הדירוג המלא

גוגל, אפל. AP, GettyImages
גוגל, אפל/GettyImages, AP

במונחי נתח שוק אנדרואיד של גוגל מנצחת את אפל בענק, אבל הירידה באחוז המשתמשים ב-5 השנים האחרונות צריכה להדאיג מעט את החברה. על פי דוח של חברת המחקר Statista שפורסם ב-wccftech, מערכת ההפעלה אנדרואיד איבדה 8 אחוזים מנתח השוק שלה לטובת iOS של אפל.

עד כמה השינוי משמעותי? בינואר 2022 עמד נתח השוק של אנדרואיד על 69.74 אחוזים - וזאת לעומת 77.32 אחוזים ביולי 2018. עם זאת, במהלך אותו פרק זמן (חמש שנים) מערכת ההפעלה iOS של אפל צמחה מ-19.4 אחוזים ל-25.49 אחוזים.

הדוח המלא. Statista,
הנתונים המלאים/Statista

על פי הערכות, הצמיחה של iOS היא בין היתר בזכות הניסיון המוצלח של אפל לחדור לשווקים מתפתחים בעזרת המכשירים המוזלים שלה, האייפון SE. עם זאת, עד כה, המכירות של הגרסה העדכנית ביותר שהושקה בחודש שעבר - אייפון SE 2022 - לא זוכות להצלחה כפי שציפו בחברה, כך על פי האנליסט מינג-צ'י קואו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אנדרואיד. ShutterStock
איבדה כ-8 אחוזים מנתח השוק שלה. אנדרואיד/ShutterStock

עוד עולה מהדוח כי באפריקה אנדרואיד שולטת באופן כמעט מוחלט, עם 84 אחוזים, בעוד שאפל מצליחה להשיג נתון נמוך משמעותית של 14 אחוזים בלבד. ומה קורה באירופה? 69.32 אחוזים מהטלפונים החכמים ביבשת מגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, זאת בהשוואה לנתח שוק של 30 אחוזים ל-iOS.

לעומת זאת, בצפון אמריקה המצב מעט שונה: ל-iOS יש יתרון של 54 אחוזים, בהשוואה ל-45 אחוזים לאנדרואיד. במדינות אסיה אנדרואיד מגיעה לנתח שוק 81 אחוזים, ובדרום אמריקה אפילו יותר - עם 90 אחוזים.

בתחתית הטבלה אפשר למצוא את מערכת ההפעלה KaiOS המיועדת לטלפונים סלולריים ללא מסך מגע, לצד ווינדוס פון הכושלת שחוסלה באופן סופי בשנת 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully