וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טוויטר בוחנת מחדש את הצעת הרכישה של אילון מאסק

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 14:40

אחרי שאיש העשיר בעולם הצהיר על כוונתו לרכוש את הרשת החברתית ב-43 מיליארד דולר, הנהלת החברה תדון מחדש בהצעתו. בין היתר, מקורות המימון כוללים השקעה של 21 מיליארד דולר מהון עצמי

טוויטר. רויטרס
טוויטר/רויטרס

העסקה תצא לפועל? מועצת המנהלים של טוויטר בוחנת מחדש את ההצעה שהגיש אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, לרכישתה ב-43 מיליארד דולר, זאת לאחר שמאסק חשף כי השיג מימון של 46 מיליארד דולר לצורך ביצוע העסקה.

על פי הניו יורק טיימס, מאסק נפגש בסוף השבוע עם בעלי המניות ובמסמכים שהגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הוא פירט את מקורות המימון, שכוללים גיוס של כ-13 מיליארד דולר מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, 12.5 מיליארד דולר בהלוואות כנגד המניות שלו בטסלה, ועוד 21 מיליארד דולר מהון עצמי.

כזכור, בתחילת החודש הודיע מאסק, האיש העשיר בעולם, על רכישת 9 אחוזים ממניות טוויטר, ואיים להפוך לבעל השליטה ברשת החברתית. אולם הוא לא הסתפק בכך ורצה לקנות 100 אחוז ממנה - תמורת 54.20 דולר למניה, במה שמעניק לה שווי של כ-42 מיליארד דולר.

טוויטר. רויטרס
העסקה תצא לפועל?/רויטרס

עם זאת, ההחלטה היא דווקא אידיאולוגית. "השקעתי בטוויטר מכיוון שאני מאמין בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש הביטוי ברחבי העולם. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה, אני מבין כעת שהחברה לא תשגשג ולא תשרת את הציווי החברתי הזה במכונתו הנוכחית. צריך להפוך את טוויטר לחברה פרטית", כתב מאסק במכתב שכתב ליו"ר טוויטר, ברט טיילור.

בהמשך הנהלת החברה ניסתה למנוע את השתלטותו על ידי הכנסת ההצעה שקיבלה ממנו לסטטוס משפטי שימנע השתלטות על החברה, אבל מחזיקי המניות, שרצו בו בכל זאת, הפעילו לחץ על הדירקטורים ולמעשה הכריחו את ההנהלה להיכנס אתו למו"מ רציני, שבסופו נראה כי ייאלצו לאפשר לו שליטה בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully