וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונן באנונימיות, ואז האדם שהאשים עלה מולו בצ'אט פרטי

26.4.2022 / 15:06

סיפור ביזארי ממועצת בנימינה-גבעת עדה: אדם התלונן נגד המאבטח שחנה שלא כחוק, המועצה חשפה את שמו והמאבטח פנה אליו ישירות. לאחר שפרסם את המקרה בפייסבוק, ראש המועצה זימן את קבלן האבטחה לשימוע: "התנהגות לא ראויה כאדם, ללא קשר לתפקידו". המתלונן: "מצפה להתנצלות"

אזרח שהגיע בשבת בבוקר לקניון הפיל בבנימינה, מצא שם את רכב אבטחת מוסדות חינוך של המועצה חונה בפראות באלכסון ותופס שני מקומות חניה השמורים בכלל לאמהות/אבות עם ילד בעגלה. כמובן שזה הכעיס אותו, אבל בכך רק מתחיל הסיפור. כאזרח טוב הוא דיווח מיד למוקד המועצה, אלא שאת התגובה הלא צפויה שהכעיסה אותו באמת הוא קיבל אחר כך מאדם העובד אצל חברת ש.א.ש., המספקת את שירותי האבטחה למועצה המקומית.

מסתבר שהתלונה כנגד האיש, קבלן המועצה, התקבלה אכן במוקד, אולם בטעות הועברה כמות שהיא, "על מנת שיבין מה נטען כנגדו", אבל בלי למחוק את שם הפונה שהתלונן.

"הבנתי שמשעמם לך בחג, לצלם רכבים במקום להתעסק עם המשפחה שלך", כתב לו הקבלן ישירות במסנג'ר של פייסבוק, "פעם הבאה ומידה (כך במקור, י.א.) ומשעמם לך תבוא לצלם אותי בשוני. ימשועמם. יום שבת וחג ביחד זה הברכה שלך לחג. לעשות רע".

רכב חונה בצורה לא תקינה בגבעת עדה. יחצ,
הרכב שחנה/יחצ

זה כמובן רק הכעיס אותו עוד יותר וגם הדאיג אותו. ראשית, בשל עליבות וגסות התגובה לתלונה שהפנה לרשות ציבורית. שנית, הדהים אותו איך הגיע אליו אותו מאבטח ואיך בכלל הגיעו אל אותו אדם פרטיו האישיים של המתלונן? את הזעם שלו הוא פרסם ברשת ותוך זמן קצר עלה כפוסט בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "חנית כמו ז**" עם למעלה מ-100 אלף חברים: "מי שזה לא יהיה גם ניצל את הרכב הרשמי של העירייה בשביל התנהלות פרטית", כתבה אחת שראתה את הפוסט, "שימוש ברכב ציבורי ויריקה על הציבור באותו הזמן".

ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה איתי וייסברג היה בחו"ל. עם שובו ביום שני, הודיע מיד לחברי מליאת המועצה שלו כי מבדיקה ראשונית, על פניה התנהגות הקבלן "לא הייתה ראויה כאדם, ללא קשר לתפקידו ביום יום". הוא הודה כי מדובר בטעות בהעברת נתונים מעבר לטיפול בפניה, עניין שעכשיו מן הסתם ייבדק. כל הגורמים המעורבים, לרבות הקבלן והמעסיק שלו הוזמנו לשימוע. כעוד לקח, הוא מסר לחברי המליאה שסימון לוגו המועצה יוסר מעתה מהרכב הפרטי של הקבלן לאחר שעות הפעילות.

פוסט של אדם כנגד אדם שהתלונן נגדו. צילום מסך,
ההודעה של המאבטח/צילום מסך

"אני מצפה קודם כל להתנצלות", אמר לוואלה! ויקטור רומנוב, תושב האיזור מהנדס במקצועו, שהיה האזרח שפנה, "הדבר החמור הוא לא החניה אלא הפנייה שלו אלי, בעקבות פנייה רשמית למועצה באתר שלה, וצריך להדגיש הוא בכלל לא עובד של המועצה אלא עובד של קבלן. זה החלק החמור. גם הסגנון, אולי אין איום מפורש אבל הוא בשפה בוטה ומלוכלכת ולא לעניין. הייתי בהלם בהתחלה לא הבנתי את החומרה. אח"כ זה הכה בי -איך אפשר לסמוך על הרשויות אם הפרטים שלנו מופקרים בצורה כזו".

לא ניתן היה לקבל את תגובתו של המאבטח. מחברת שירותי האבטחה והשמירה ש.א.ש. אמרו לוואלה! בתגובה: "מייד כאשר הובא לידיעתנו נושא הפוסט שעלה ברשתות, התחלנו בבדיקה פנים ארגונית במהלכה זימנו את העובד לבירור האירוע. הנושא כרגע בבדיקה ויטופל ככל שיידרש".

מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר רשמית בתגובה: "התלונה התקבלה בעמוד הפייסבוק של המועצה והועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים. התלונה עדיין נמצאת בבירור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully