וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אוהבים את אילון מאסק? אלה האופציות שלכם במקום טוויטר

מסטודון, דיסקורד ו-Spacehey: אם החלטתם לנטוש את טוויטר בעקבות ההצהרה של האיש העשיר בעולם על כך שיצמצם את סינון התכנים בטוויטר - הנה כמה חלופות שכדאי שתכירו

טוויטר. רויטרס
טוויטר/רויטרס

מסע הקניות של המיליארדר אילון מאסק נמשך: אחרי שבועות של שמועות ודיווחים, האיש העשיר בעולם הגיע ומנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX, רכש את טוויטר בתמורה ל-44 מיליארד דולר. עם הרכישה, הרשת החברתית תחדל מלהיות חברה ציבורית ותעבור לשליטתו המלאה של מאסק.

התגובות ברשת נעו בין צהלה לחרדה, לצד החשש שהרשת החברתית עלולה לשנות את פניה וחופש הביטוי בפלטפורמה ייפגע. אם גם אתם חוששים מההשפעה של אילון מאסק על אופייה של הפלטפורמה ואתם מחפשים אלטרנטיבות אחרות, אז הנה לפניכם כמה הצעות לרשתות חברתיות אחרות שכדאי לכם לבדוק:

Mastodon (מסטודון)

מסטודון היא רשת של אלפי קהילות חברתיות המופעלות על ידי ארגונים ואנשים שונים בהן חברים יותר מ-4.4 מיליון משתמשים. כמו בטוויטר, גם במסטודון יש הגבלה על מספר התווים לכל פוסט, וניתן לשתף טקסטים של עד 500 תווים. אתמול (שלישי) דיווחה החברה על האטה בשרתים בעקבות עומס של משתמשים חדשים.

בנוסף, אפשר להעלות תמונות, סרטוני וידאו, ואימוג'י שונים. יש לכם אפשרות להסתיר מחברים שלכם ספויילרים על הסדרה שאתם אוהבים, ולהגדיר מי יצפה בפוסטים שלכם. הפיד הוא כרונולוגי, כך שאתם יכולים לראות את הפוסטים לפי סדר הפרסום שלהם. השוס הגדול - אין פרסומות בכלל!

Mastodon וטוויטר. ShutterStock
מסטודון. החלופה הטובה ביותר לטוויטר?/ShutterStock

Discord (דיסקורד)

Discord הוא שירות תקשורת מבוסס קול, וידאו וטקסט בו חברים יותר ממאה מיליון אנשים מכל העולם. למעשה הייחוד של דיסקורד הוא שהתקשורת בין החברים ברשת מתנהל באמצעות משחק וידאו מקוון.

בתחילת הדרך, בשנת 2015, דיסקורד שימש בעיקר גיימרים, אבל עם הזמן הצטרפו לשירות עוד ועוד חברים עם תחומי עניין מגוונים. עם ההרשמה לפלטפורמה, תוכלו לפתוח שרת משלכם ולהזמין את החברים שלכם, או להצטרף לשרת של משתמש אחר.

דיסקורד. ShutterStock
הייחוד של דיסקורד הוא שהתקשורת בין החברים/ShutterStock

Spacehey

אם אתם מתגעגעים לימי MySpace הישנים והטובים, אז Spacehey היא לגמרי בשבילכם. SpaceHey הכוללת יותר מחצי מיליון חברים, היא רשת חברתית בסגנון רטרו המחזירה את כל הדברים הנוסטלגיים של הרשתות החברתיות הקדומות: בלוגים, פורומים והודעות מיידיות.

SpaceHey מאפשרת לכם להוסיף קוד HTML וקוד CSS מותאמים אישית לפרופיל שלכם, כך שתוכלו לעצב אותו לפי הטעם האישי שלכם. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, ב- Spacehey אין אלגוריתמים ואין פרסומות מותאמות אישית - העדכונים ב-SpaceHey הם כרונולוגיים ואין הצעות לתוכן ממומן. אתם מחליטים מה לשתף ואיזה תוכן תרצה לראות.

SpaceHey. ShutterStock
Spacehey. רשת חברתית בסגנון רטרו/ShutterStock

פורומים

ואם כבר הזכרנו רטרו, אז תמיד אפשר לחזור לפורומים. בעבר הפורומים היו הבמה המרכזית לדיונים באינטרנט, אלא שמאז טוויטר ופייסבוק, הם די יצאו מהאופנה. הפורומים אמנם לא מהירים כמו טיקטוק או ויזואליים כמו אינסטגרם, אבל היתרון שלהם הוא שהם מאפשרים לכם להרגיש שאתם מדברים עם בני אדם במקום לירות לחלל ציוץ קצר וסתמי.

אתר כמו Reddit למשל המאפשר למשתמשים ליצור תת-פורומים מיוחדים משלהם, יכולים להוות אלטרנטיבה עבור אנשים שמתגעגעים לאינטרנט של פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully