וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את המחיר? בדקנו את הטאבלט החדש של realme

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 10:10

עיצוב נאה, מפרט סביר ומסך איכותי: ה-realme Pad ישאיר לכם עוד מ-1,000 שקלים ויעשה עבודה לא רעה בכלל. האם הוא שווה את המחיר או שעדיפה אלטרנטיבה יקרה יותר?

realme Pad. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
realme Pad/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

היצרנית הסינית realme (רילמי), שנמצאת תחת תאגיד BBK העצום (OPPO, OnePlus ו-Vivo), עובדת קשה בהפיכת המותג שלה לאקוסיסטם בשוק המקומי. בחודש שעבר השיקה החברה, בייבוא של רשת באג, את הטאבלט החדש שלה - realme Pad, שמציע מפרט צנוע בתג מחיר משתלם. האם הוא שווה 829 שקלים? בדקנו.

מסך ומבנה

ה-realme Pad מגיע עם מסך בגודל 10.4 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוציה +WUXGA בלבד, ולא Super AMOLED כמו שהורגלנו בשנים האחרונות. עם זאת, הפשרה לא באה על חשבון האיכות והצבעים במסך חדים ומדויקים עם צבעים רוויים, ולבידור בדרכים זה כנראה אחד הניידים המוצלחים שתוכלו למצוא בפחות מ-900 שקלים.

על אף המחיר הנמוך, הטאבלט מגיע בגימור אלומניום נאה בחיתוך חד - מה שמקנה לו מראה יוקרתי, והוא בעובי של 6.9 מ"מ בלבד. מבחינת חיבורים פיזיים, יש כאן שקע 3.5 מ"מ לאוזניות ושקע USB-C סטנדרטי, לטעינה וקישוריות מחווטת. בסך הכל מדובר בטאבלט נוח לנשיאה במשקל סביר של 440 גרם.

הרמקולים, שממוקמים בצידי הטאבלט, הצליחו לספק סאונד טוב יחסית: הצלילים היו חזקים וברורים, אך כשמגבירים את הווליום הצליל הופך למעט צורם. אז לא ממש מיועד לסדרות עתירות אקשן או להאזנה למוזיקה.

realme Pad. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הפשרה לא באה על חשבון האיכות והצבעים במסך חדים ומדויקים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לא מכונת משחקים

ה-realme Pad מבוסס על גרסת אנדרואיד מוצקה, עם ממשק Realme UI. מדובר בגרסה נקיה יחסית של מערכת ההפעלה, עם תפריטים מסודרים, ללא אפליקציות מיותרות שלא ניתן להסיר - דבר שהיצרניות הסיניות והדרום קוראניות נופלות בו לא מעט פעמים. עם זאת, בדיוק לקהל היעד אליו הוא מכוון, על הטאבלט מותקנות מראש אפליקציות הילדים של גוגל - כמו יוטיוב קידס ו"מרחב הילדים".

בצד המפרט, הטאבלט מגיע עם מעבד Helio G80 בן שמונה הליבות, לצד 3 או 4 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM). כפי שאפשר להבין מתג המחיר, ועל אף שבחברה מכנים את המעבד כ"מעבד משחקים", אל תצפו להפתעות בביצועים.

realme Pad. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גימור אלומניום נאה בחיתוך חד. realme Pad/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לא הספקתי בזמן הקצר שהיה לי איתו לערוך הרבה מבחני ביצועים, אבל מדובר במעבד חלש יחסית שמספק ביצועים טובים לשימוש בסיסי כמו צפייה בסרטים, רשתות חברתיות, גלישה באינטרנט או משחקים קלילים. מנגד, עם שימושים כבדים יותר, כמו משחקים כבדים שדורשים יכולות עיבוד גרפיות מתקדמות - הוא פחות יצליח להתמודד.

מצלמה וסוללה

צריך לומר את האמת: אף אחד לא מצלם עם טאבלט. זה גדול, זה מסורבל וזה לא הגיוני. בדיוק בגלל זה היצרניות לא מקדישות יותר מדי משאבים במערך הצילום, ולרוב זה ישמש אתכם לצילומים מזדמנים.

realme Pad. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כולל שקע USB-C סטנדרטי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המצלמה ב-realme Pad מגיעה עם חיישן בודד באיכות 8 מגה-פיקסל, אך התמונות, כצפוי מטאבלט זול, אנמיות ומעט מגורענות. בקיצור: לא הייתי סומך על זה לתעד את החיים שלי באופן קבוע.

הסוללה היא בקיבולת של 7,100 מיליאמפר/שעה, מה שלדברי החברה יספיק ל-12 שעות צפייה בווידאו ו-65 ימי המתנה. בפועל, בשימוש אינטנסיבי שכלל צפייה בסרטים וקצת גלישה באינטרנט, הסוללה הספיקה לנו לקצת יותר מ-10 שעות. למעשה, בשימוש בשגרה סביר שתחברו את הטאבלט לחשמל רק אחת לכמה ימים.

realme Pad. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה: לא בשביל לתעד את החיים באופן קבוע/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-realme Pad מציע עיצוב נאה בתג מחיר שעשוי לעלות פחות מהחלפת מסך של מכשיר אחר. הוא לא מנסה להיות פרימיום, אך כן מתחרה במותגים סינים ויכול להשתלם למי שהטאבלט הוא לא כלי עבודה מרכזי ומחפש פתרון זול לילדים, או כזה שאתם יכולים לשים ליד המיטה בחדר השינה בשביל לצפות בסרטים ולקרוא כתבות באינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • RealMe
  • טאבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully