וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים איראנים השתלטו על האתר של רדיוס 100FM

עודכן לאחרונה: 29.4.2022 / 0:49

לקראת יום ירושלים האיראני שיצוין מחר, האקרים המזוהים עם איראן פרצו לאתרים ישראלים - והשמיעו מסרים בערבית. מומחה סייבר: "ניסיון של התוקפים לייצר תשומת לב סביב המטרות שלה"

מתקפת סייבר איראנית. ShutterStock
מתקפת סייבר איראנית/ShutterStock

האקרים איראנים השתלטו הערב (חמישי) על האתר של רדיוס 100FM ורדיו לב המדינה. זאת, לקראת יום ירושלים האיראני (המוכר גם בכינויו OpJerusalem ו-AlQudsDay) שיצוין מחר. היום מציין את הזדהות העם האיראני עם המאבק הפלסטיני.

כמו בכל שנה, קבוצות האקרים איראניות צפויות לבצע סדרת התקפות סייבר מתואמות על מטרות ישראליות. בשנים קודמות היו לתוקפים מספר הצלחות בהתקפות שגרמו להשחתת אתרי אינטרנט, הדלפת מידע אישי רגיש ועוד. ההתקפות צפויות לכלול מיילים ומסרונים עם קישורים שמורידים נוזקות, התקפות על מערכות הפעלה פגיעות של שרתים, וניסיונות ניצול חולשות באתרים.

אתר רדיוס לאחר הפריצה. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
אתר רדיוס 100fm לאחר הפריצה/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ימים פוליטיים, כמו יום ירושלים האירני, הפכו לפלטפורמות של האקרים לייצר תשומת לב סביב המטרות שלהם", אומר עודד ואנונו ראש מחלקת חולשות מוצרים בחברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט. "הם מחפשים אתרים וארגונים שניתן לחדור אליהם ברמה כזו או אחרת, ומפרסמים בעמודי טלגרם הפתוחים לכל את המעשים שלהם".

סייבר. GettyImages
קבוצות האקרים איראניות צפויות לבצע סדרת התקפות סייבר מתואמות על מטרות ישראליות/GettyImages

תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, מסר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה כי "בשעות האחרונות אנחנו עדים לפריצה של גורמים בעלי זיקה למדינות ערב על מנת לזרוע פחד ובהלה במרחב הציבורי". לדבריו, מדובר בפעילות של לוחמה פסיכולוגית: "יש לזכור שאותה קבוצה (Hackers of savor) הינה קבוצה לא מתוחכמת טכנולוגית וידועה בפיזור דיסאינפורמציה, לפעמים, גם להם מצליח", הוסיף. "יש להמשיך בשגרת היום כרגיל ולא לחשוש, אין שום סכנה לציבור".

גיא חלפון, מנכ"ל הסטארטאפ Rescana אשר פועלת בתוכנית ה-FinSec Innovation Lab של מאסטרקארד ו-Enel X מציין כי "מומלץ שארגונים יפעלו לפי ההנחיות לרענון האבטחה הפנימית שלהם, אך גם יתקשרו לשרשרת האספקה שלהם את החשיבות של ההכנה לארוע זה. בשנה האחרונה גברו מאמציהם של קבוצת התקיפה לממש התקפות שרשרת אספקה, ולדאבוננו אף היו להם הצלחות גדולות יחסית כדוגמת ההתקפה על גולד בנד לפני כחודשיים שגרמה ללקוחות נזקים גדולים".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully