וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הנדל הכריע: שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 14:35

משרד התקשורת הודיע כי יאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים. הרפורמה תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים. הנדל: "מתקנים עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים"

טלפון כשר. נתי שוחט, פלאש 90
טלפון כשר/פלאש 90, נתי שוחט

משרד התקשורת הודיעו הבוקר (ראשון) על פתיחת שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות: הרפורמה החדשה, שתיכנס לתוקף ב-31 ביולי, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת.

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר - הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה.

זאת ועוד, אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. ההחלטה שקיבל שר התקשורת תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי שהוא כיום מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות, תחזק את הצרכן החרדי ותאפשר לו לחסוך את כפל המכשירים.

חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו. משרד התקשורת צופה כי פתיחת שוק הסלולר החרדי לתחרות תעודד חברות להציע שירותים במחירים תחרותיים לצרכן החרדי וגם תעודד הקמת גופי כשרות נוספים שיגדילו את המגוון שיעמוד לרשות הצרכן.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
שר התקשורת יועז הנדל/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים - לצרכנים", אמר שר התקשורת, יועז הנדל. "החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות. עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים".

"איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי. מהיום הבחירה תהיה בידי הצרכנים - כל אדם יוכל לבחור את חברת הסלולר, את סוג החבילה ואת סוג המכשיר שבו ישתמש. מי שיחפוץ בכך יוכל להישאר בחברת הסלולר שבה הוא מנוי כיום במסלול שירות "קו כשר", לו ולילדיו, הכולל חסימה של שירותים ויישומים במכשיר הטלפון וללא נגישות לאינטרנט, וכן יוכל לנייד את מספר הטלפון שלו לשירות "קו כשר" בחברת סלולר אחרת. חשוב להדגיש כי אין פה כפייה על איש, רק חופש לבחור", הוסיף הנדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully